Până când autorităţile se vor mobiliza să repare drumurile din România, acestea vor ajunge să se repare singure. Un olandez a găsit soluţia
Să repari drumurile nu este nici rapid, nici ieftin, aspect foarte bine ilustrat de şoselele din România. Nu ar fi ideal ca, în loc de asfalt, acestea să fie alcătuite dintr-un material prin care să se repare singure?
Un inginer olandez crede că a găsit soluţia. Erik Schlangen, de la Universitatea Delft din Olanda, a dezvoltat un tip de asfalt despre care spune că are capacitatea să se repare singur, potrivit Entrepreneur.com.Schlangen mixează asfaltul obişnuit cu fâşii din vată de oţel. Această compoziţie se “vindecă” de imperfecţiuni dacă este expusă la temperaturi foarte mari. Odată cu creşterea temperaturii, oţelul se topeşte şi pătrunde în bitumul din asfalt, lăsând suprafaţa netedă pe măsură ce se răceşte.
Schlangen a dezvoltat şi un vehicul special care poate încălzi suprafaţa drumului prin intermediul unor bobine de inducţie. El spune că drumurile ar trebui să fie încălzite la fiecare patru ani folosind această metodă pentru a fi păstrate netede.
Oficialii olandezi susţin proiectul lui Schlangen şi estimează că şoselele reparate astfel ar putea să-i ajute să economisească 116,5 milioane de dolari.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro