Piloţi sinucigaşi, scurtă istorie

Autor: Dorin Oancea Postat la 26 martie 2015 3333 afişări

Procurorii francezi suspectează că Andreas Lubitz, copilotul avionului Airbus A320 al Germanwings, a prăbuşit aeronava deliberat, într-un act sinucigaş soldat cu 150 de morţi.

Piloţi sinucigaşi, scurtă istorie

Nu este singurul caz de acest fel, sinuciderea fiind, conform unui raport al FAA, cauza a 8 din cele 2.758 de accidente aviatice care au avut loc între 2003 şi 2012. Toţi piloţii au fost bărbaţi cu vârsta medie de 46 de ani. În 7 din cele 8 prăbuşiri pilotul a fost singurul ocupant al avionului. Patru dintre ei consumaseră alcool, iar doi dintre piloţi luseră antidepresive.

În noiembrie 2013, Cursa TM470 a Mozambique Airlines s-a prăbuşit în Mozambic, provocând moartea a 33 de persoane. Autorităţile suspectează că pilotul a prăbuşit intenţionat avionul.În 1999 un avion EgyptAir care zbura de la New York la Cairo s-a prăbuşit în ocean, iar cea mai probabilă cauză este un act deliberat al pilotului. Au murit 216 pasageri.

În 1997 un aparat Silk Air care zbura din Indonezia spre Singapore s-a prăbuşit rapid, iar 104 poameni au murit. Autorităţile indoneziene nu au stabilit niciodată cauza prăbuşirii, dar autorităţile americane cred că a fost şi în acest caz un act sinucigaş.

Şi în cazul dispariţiei în Oceanul Indian, în martie anul trecut, a avionului Malaysia Airlines MH370, cu 239 de persoane la bord, comandantul Zaharie Ahmad Shah, care avea probleme personale, este principalul suspect.

Piloţii suferă de un nivel ridicat de stres, iar liniile aeriene i-au forţat la limită, din cauza lipsei de personal. Lipsa de somn, precum şi stresul cauzat de reduceriule de beneficii şi salarii pot marca activitatea unui pilot.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
piloti,
istorie,
avion,
prabusire,
decese,
suspectare
/actualitate/piloti-sinucigasi-scurta-istorie-14063400
14063400
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.