Povestea tânărului care şi-a propus să reinventeze lumânarea şi să o transforme într-un produs de lux

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 19 septembrie 2020 525 afişări

O lumânare parfumată schimbă ambianţa oricărei încăperi. Este dovedit – aproape – ştiinţific. Cu acest gând în minte a lansat Andrei Lupuşoară afacerea Kandel’s, un brand de astfel de lumânări de lux, produse în Bucureşti şi destinate lumii întregi.

„Ideea de a începe un business în acest domeniu ne-a venit în anul 2019 şi atunci am început un research. Ulterior, am dedicat câteva luni pentru testare. La ora actuală, toată materia primă este adusă din Europa de Vest. Am lansat produsele la începutul anului 2020, chiar înainte de pandemie”, povesteşte Andrei Lupuşoară.

Ţinând cont de natura businessului gândit de el, o sursă importantă de inspiraţie în definitivarea designului şi alegerea aromelor pentru fiecare lumânare este viitoarea lui soţie. Andrei este absolvent al unui program de master în Fonduri Europene la Academia de Studii Economice din Bucureşti şi a profesat o perioadă în acest domeniu. A continuat cu un job în industria HoReCa, apoi a decis că, totuşi, antreprenoriatul este meseria care i s-ar potrivi mai bine.

„Investiţia iniţială a fost de aproximativ 4.000-5.000 de euro. Principala provocare pe care am avut-o, fiind la început de drum şi având un buget limitat, a fost să prioritizez acţiunile esenţiale, care să mă ajute să lansez produsele pe piaţă. O mare parte din investiţie a fost dedicată testării unui număr mare de variante de lumânări, produse, arome, până să ajungem la acelea care să reprezinte cel mai bine viziunea noastră.”

Lumânările parfumate din ceară de soia – elementul central al brandului Kandel’s – au avantajul că nu dăunează aerului respirabil din încăpere, deoarece au o ardere curată şi aduc un miros plăcut, în comparaţie cu alte tipuri de lumânări. În plus, ceara de soia creşte considerabil durata de viaţă, spune Andrei Lupuşoară.

Preţul de pornire pentru o lumânare parfumată de acest tip este de 120 de lei (20-25 de euro), dar costurile variază în funcţie de produs, de colecţie, de cantitate sau design.

„Noi putem onora şi comenzi pentru ocazii speciale, unde, în funcţie de solicitările clientului, preţul poate merge de la 10 euro – pentru produsele mini – până la 200 de euro.”

Clienţii sunt atât persoane fizice, cât şi businessuri, Kandel’s fiind conceput după un model de business care presupune vânzările atât în sistem B2B (business to business), cât şi în sistem B2C (business to consumer). Astfel, unele lumânări sunt potrivite şi pentru persoanele care vor să ataşeze arome vacanţelor în care merg, şi hotelurilor, de pildă.

„Avem deja discuţii cu câteva lanţuri hoteliere pentru parteneriate, însă ne luăm timp în selectarea contractelor, pentru a ne asigura că acoperim cât mai bine nevoia clienţilor.”

Lumânările Kandel’s pot să se integreze foarte bine şi în spauri, săli de yoga, săli de meditaţie, biblioteci, florării, restaurante, cafenele, confiserii, adaugă antreprenorul.

Anul 2020, aşa dificil cum a fost până acum, ar trebui să aducă brandului Kandel’s o cifră de afaceri de 15.000-17.000 de euro, cu o marjă de profit de 35%, potrivit estimărilor lui Andrei Lupuşoară, cu un singur angajat. Dacă lucrurile vor urma trendul aşteptat, el se gândeşte să continue investiţiile în producţie, dar şi să crească numărul de angajaţi.


MentaLife – clinică de sănătate mintală (Satu Mare)

Fondatori: Cătălin şi Mihaela Cismaş

Investiţie iniţială: 350.000 de euro

Cifră de afaceri estimată în 2020: 100.000 de euro

Prezenţă: Satu Mare


Woodbe – atelier de obiecte din lemn (Piatra Neamţ)

Fondatori: Renata Dălălău şi Daniel Chindea

Investiţie iniţială: 3.000 de euro

Cifră de afaceri estimată în 2020: 25.000 de euro

Prezenţă: online


HorseEye – program de educaţie asistată de cai (Bucureşti)

Fondatori: George şi Corina Leca

Cifră de afaceri în 2019: 100.000 de euro

Prezenţă: Bucureşti, Cluj-Napoca, Oradea, Sibiu


Amis de la Fête – food-truck cu brânză raclette şi vinuri franţuzeşti (Bucureşti)

Fondatori: Oana Moşanu şi Aurelien Marie

Investiţie iniţială: 35.000 de euro

Cifră de afaceri în 2019: 25.000 de euro

Prezenţă: la festivaluri şi târguri


Sorrisi – atelier care produce lumânări sculptate manual (Urlaţi, jud. Prahova)

Fondatoare: Roxana Gordan

Investiţie iniţială: 3.000 de euro

Cifră de afaceri în 2019: 35.000 de lei (peste 7.000 de euro)

Prezenţă: online, pe site-ul propriu şi pe eMag marketplace


Didi Craft – producţie de cărţi senzoriale pentru copii şi jucării educative (Târgovişte)

Fondatoare: Andra Tudor

Investiţie iniţială: 40.000 de euro

Cifră de afaceri în 2019: 60.000 de lei (aproape 13.000 de euro)

Prezenţă: naţională şi internaţională


Skeptic Dog – studio de animaţie 2D

Fondatori: Andra Berilă şi Bogdan Crivoi

Investiţie iniţială: 3.000 de euro

Cifră de afaceri în 2019: 250.000 de lei (53.000 de euro)

Prezenţă: naţională şi internaţională


Mousserie – atelier cu dulciuri şi macarons (Bucureşti)

Fondatoare: Roxana Tănase

Investiţie iniţială: 102.000 de euro

Cifră de afaceri în 2019: 70.000 de euro

Prezenţă: Bucureşti


Milla Milla – brand de rochii (Bucureşti)

Fondatoare: Ludmila Corlăţeanu

Prezenţă: online


Rubik School – şcoală cu model de învăţare alternativă (Bucureşti)

Fondatoare – Luiza Apostu

Investiţie iniţială: 30.000 de euro

Cifră de afaceri în 2019: 41.000 de euro

Prezenţă: Bucureşti

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.