Prăbuşirea unui imperiu. Cum a ajuns unul dintre cele mai mari lanţuri de magazine să piardă 9.000 de unităţi şi să rămână doar cu unul singur deschis
Magazinul Blokcbuster din Oregon, Statele Unite, a rămas ultimul din celebrul lanţ după ce o altă unitate din Australia a anunţat închiderea.
Unitatea din Oregon e deschisă de mai bune de 20 de ani, oferind şi acum clienţilor cele mai noi filme apărute. Cu toate acestea, puţinii fani Blockbuster rămaşi par să prefere filmele vechi: "Poţi să mergi la Redbox (un alt lanţ de închirieri video - n.red.) şi să găseşti filme noi, dar ei nu au şi producţiile vechi", a declarat Sandi Harding, manager al magazinului, celor de la CNN. "Nici Netflix sau Amazon nu ţin filmele mai vechi."
La începutul anilor 2000, reţeaua Blockuster numără peste 9.000 de magazine. Oamenii stăteau la cozi pentru a închiria filme, dar modelul de business nu a putut ţine pasul cu dezvoltarea tehnologiei.
În 2010, Blockbuster a declarat falimentul şi a fost cumpărat de compania americană Dish Network. La scurt timp, magazinele au început să se închidă şi doar câteva francize au rezistat pe piaţă.
În aprilie 2017, doar 10 unităţi Blockbuster mai erau deschise la nivel global.