Producătorii auto, OBLIGAŢI să scoată bani din buzunar pentru a indeplinii noile reguli ale UE
Comisia Europeană a propus, miercuri, reducerea emisiilor de dioxid de carbon ale autoturismelor şi autoutilitarelor noi cu 30% până în 2030 şi cu 15% până în 2025.
Potrivit planului, autoturismele şi autoutilitarele vor fi nevoite să emită cu 15% mai puţin dioxid de carbon până în 2025 comparativ cu 2021 şi cu 30% mai puţin până în 2030.
„Propunerea de reducere cu 30% a emisiilor maşinilor de pasageri este ambiţioasă şi realistă”, a transmis Comisia.
Comisia a admis că schimbările tehnice necesare ar genera costuri mai mari de producţie care ar mări preţul vehiculelor, pe termen scurt.
Iniţiativa pune mai multă presiune pe producători pentru a dezvolta mai multe vehicule electrice şi hibride, notează BBC News.
Pentru o maşină nouă înregistrată în 2030, costul adiţional de producţie ar fi de 1.000 de euro. Pentru o camionetă înregistrată în 2030, costul adiţional ar fi de 900 de euro. „Totuşi, costurile sunt mult mai mici faţă de combustibilul economisit”, a precizat Comisia.
De asemenea, CE vrea să introducă o schemă de stimulente de încurajare a companiilor pentru a produce emisii mult mai mici sau chiar zero.
Guvernele statelor din Uniunea Europeană şi Parlamentul European trebuie să decidă asupra propunerilor Comisiei.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro