Raiffeisen Bank România: Cât cheltuiesc românii pentru Valentine’s Day sau Drogobete? Bugetul mediu este de 488 lei, dar bărbaţii alocă sume mai mari
Românii cheltuiesc în medie 488 lei pentru a sărbători Ziua Îndrăgostiţilor (Valentine’s Day / Dragobete), iar bărbaţii sunt cei care contribuie cel mai mult la aceste cheltuieli, cu o medie de 580 de lei , potrivit unui studiu realizat de Raiffeisen Bank, în colaborare cu Appinio, companie globală de cercetare a pieţei.
În 2025, 4 din 10 români spun că vor cheltui sub 300 de lei în luna iubirii, în timp ce 8% plănuiesc cheltuieli de peste 1000 lei.
”Pentru majoritatea cuplurilor, echilibrul financiar este un element important al relaţiei, iar studiul nostru arată că românii devin tot mai conştienţi de impactul pe care gestionarea banilor îl are asupra armoniei în cuplu. Este îmbucurător să vedem că aproape 80% dintre respondenţi consideră esenţială o administrare corectă a bugetului comun, însă provocările persistă, mai ales în rândul tinerilor. Nevoia de planificare financiară rămâne ridicată, iar accesul la instrumente flexibile şi soluţii personalizate pot ajuta cuplurile să îşi gestioneze mai eficient resursele şi să evite tensiunile legate de bani.”, declară Mihail Ion, Vicepreşedinte, Divizia Pieţe de Capital, Servicii Bancare de Investiţii şi Planificare Financiară Personală, Raiffeisen Bank România.
Datele arată că 55% dintre românii care sunt într-o relaţie marchează aceste zile, iar pentru 6 din 10 români cheltuielile asociate lunii iubirii nu sunt percepute ca o presiune financiară. Valentine’s Day este a doua cea mai importantă ocazie în care românii sărbătoresc relaţia de cuplu (44%), imediat după aniversarea căsătoriei (46%).
Cei mai mulţi români preferă cadourile clasice, incluzând flori, bijuterii şi cărţi (48%), urmate de ieşiri la restaurant (46%) şi cine romantice acasă (36%). Totuşi, 10% aleg să transforme luna iubirii într-o oportunitate de escapadă, optând pentru un city break.
Studiul Raiffeisen Bank arată că aproape jumătate dintre respondenţi (45%) aleg să îşi gestioneze veniturile şi cheltuielile în comun, în timp ce 40% împart doar cheltuielile, păstrând veniturile separat, un comportament mai frecvent întâlnit în rândul generaţiei Z.
Pe de altă parte, în mediul rural, în 20% dintre cazuri, un singur partener acoperă toate cheltuielile. În plus, 42% dintre respondenţi recunosc că banii pot deveni un motiv de dispută în relaţie, iar 55% ar aprecia sfaturi specializate despre cum să îşi optimizeze finanţele în cuplu, în special tinerii cu vârste între 18 şi 24 de ani.
Studiul Raiffeisen Bank România, în colaborare cu Appinio, a fost realizat pe un eşantion de 700 de respondenţi în februarie 2025.
Urmărește Business Magazin
![](https://cnt.m.ro/c.gif?id=22689882&pid=341)
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro