Relaxarea măsurilor, impact pozitiv în turism: „Se vede o efervescenţă atât în rezervări noi, cât şi în reconfirmări“
După un an de pandemie, relaxarea măsurilor a fost bine-venită atât pentru cei care îşi doreau să călătorească, cât şi pentru operatorii economici din industria turismului, iar acest lucru s-a putut observa într-o cerere mai mare a rezervărilor de călătorie.
♦ Testul reprezintă încă un impediment pentru turişti.
După un an de pandemie, relaxarea măsurilor a fost bine-venită atât pentru cei care îşi doreau să călătorească, cât şi pentru operatorii economici din industria turismului, iar acest lucru s-a putut observa într-o cerere mai mare a rezervărilor de călătorie. Astfel, anunţul autorităţilor a fost un semnal bun în piaţa internă de turism, dar şi pentru cei care aveau în plan să plece în afara ţării, având în vedere că a fost schimbată clasificarea ţărilor cu risc epidemiologic, în funcţie de incidenţa cazurilor de COVID în ultimele 14 zile. Totodată, anunţurile de relaxare a măsurilor venit din ţări precum Grecia şi Bulgaria a avut, de asemenea, un impact pozitiv asupra agenţiilor de turism din ţară.
Lucian Boronea, CEO al agenţiei de turism Accent Travel & Events, specializată pe piaţa internă, spune că anunţul privind măsurile de relaxare s-a tradus printr-o cerere mai mare din partea turiştilor pentru a-şi rezerva vacanţele.
„De câteva zile, se vede o efervescenţă, atât în rezervări noi, cât şi în reconfirmărarea unor rezervări pe care clienţii le-au făcut fără să dea avansul, au făcut rezerevări, dar nu le-au reconfirmat. Începând de săptămâna trecută au început să le reconfirme, după planul de relaxare, am văzut cum s-a schimbat percepţia clienţilor la nivel de rezervări pentru litoral începând cu 1 iunie – 1 iulie, deja se simte o creştere a rezervărilor faţă de anul trecut, este mult mai mare“, explică Lucian Boronea.
El adaugă faptul că pe lângă litoral, cea mai cerută destinaţie internă din sezonul de vară, există cerere mare şi pentru staţiunile balneare mai ales pentru perioada de după data de 1 august, când spa-urile şi centrele de tratament vor putea funcţiona la capacitate maximă, dacă se va atinge ţinta de vaccinare pentru luna în curs.
Accent Travel este controlată de Lucian Boronea, cu un pachet de 98% din acţiuni, restul fiind împărţit între Ioana Loredana Stanciu şi Tiberius Mihalache, potrivit datelor de pe platforma de analiză a companiilor Confidas.ro. În zona de business travel, compania are peste 550 de clienţi corporate, pentru care oferă servicii de travel management.
Totodată, Sebastian Constantinescu, directorul general al agenţiei de turism Travel Planner, care trimite turiştii români în Grecia, Bulgaria şi Turcia, spune că a observat o cerere mai mare din partea clienţilor, însă în continuare oamenii se află în expectativă. Turiştii care vor să îşi facă vacanţele în afara ţării încă aşteaptă eliminarea obligativităţii prezentării unui rezultat negativ al testului PCR.
„Există o îmbunătăţire, dar încă oamenii aşteaptă. Testul clar reprezintă un impediment, ideea este că sunt împotriva acestor teste, dar probabil cu cât net apropiem de sezon, pofta de vacanţa va veni şi e posibil să treacă peste aceste teste. Depinde şi de categoria de turişti despre care vorbim, pentru unele destinaţii unde este obligatoriu un test PCR, preţurile cresc la 150 de euro, în cazul unei familii cu copii, iar dacă pachetul costă 600-700 euro, este o creştere semnificativă a costurilor de vacanţă“, explică Sebastian Constantinescu.
El spune că turiştii optează mult către Grecia, care acceptă intrarea celor care prezintă o dovadă a vaccinării, un test molecular tip PCR cu rezultat negativ sau o dovadă emisă de către un laborator autorizat statul de provenienţă prin care se confirmă faptul că persoanele au fost diagnosticate pozitiv cu COVID-19, într-o perioadă cuprinsă între 2 şi 9 luni anterior datei sosirii în Republica Elenă. Însă, Bulgaria s-ar putea să câştige mai mult teren în contextul în care a început să ceară ca dovadă şi prezentarea unui test rapid, care are un cost mai mic faţă de cel PCR.
„După ce s-au anunţat relaxările condiţiilor de călătorie, vedem interesul oamenilor, în afară de cereri, măsurăm şi traficul de pe site, există acest interes, dar nu direct proporţional cu cererea“, mai spune Sebastian Constantinescu.
Travel Planner şi-a început activitatea în vara anului 2008, iar în cei 12 ani a rulat circa 120.000 de turişti şi a organizat peste 30.000 de vacanţe. Travel Planner a avut afaceri de 1,9 milioane lei în 2019.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro