Retailerii de nisa
AVANTAJ COMPETITIV: Lanturile specializate distribuie o gama de produse mult mai larga decat hipermarketurile generaliste. Produsele distribuite de micii retaileri apartin zonei superioare a gamei. De multe ori, "cei mici" fac parte din grupuri care asigura si activitatea de distributie, prin care aprovizioneaza si hipermarketurile. Managerii minigrupurilor pot astfel gandi o complementaritate a distributiei.
MARJE VERSUS COSTURI: Datorita valorii adaugate ridicate, micii retaileri au marje comerciale superioare celor practicate de Cora, Carrefour, Selgros etc. Pe de alta parte, costurile cu chiria sunt mai mici, suprafata medie a unui magazin din retelele de nisa fiind de circa 50-100 mp.
RENTABILITATE: Rata profitului pentru micile lanturi de retail este superioara (uneori, dubla) fata de rentabilitatea pe care o au marii operatori (5%). Teoretic, cei mici ar putea avea profituri si mai mari daca ar putea sa-si administreze costurile mai bine. Principala limitare se leaga de veniturile prea mici, care fac imposibila, in cele mai multe cazuri, plata unor manageri profesionisti.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro