Retailerii de nisa

Postat la 14 noiembrie 2006 1 afişăre

AVANTAJ COMPETITIV: Lanturile specializate distribuie o gama de produse mult mai larga decat hipermarketurile generaliste. Produsele distribuite de micii retaileri apartin zonei superioare a gamei. De multe ori, "cei mici" fac parte din grupuri care asigura si activitatea de distributie, prin care aprovizioneaza si hipermarketurile. Managerii minigrupurilor pot astfel gandi o complementaritate a distributiei.


MARJE VERSUS COSTURI: Datorita valorii adaugate ridicate, micii retaileri au marje comerciale superioare celor practicate de Cora, Carrefour, Selgros etc. Pe de alta parte, costurile cu chiria sunt mai mici, suprafata medie a unui magazin din retelele de nisa fiind de circa 50-100 mp.


RENTABILITATE: Rata profitului pentru micile lanturi de retail este superioara (uneori, dubla) fata de rentabilitatea pe care o au marii operatori (5%). Teoretic, cei mici ar putea avea profituri si mai mari daca ar putea sa-si administreze costurile mai bine. Principala limitare se leaga de veniturile prea mici, care fac imposibila, in cele mai multe cazuri, plata unor manageri profesionisti.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Retailerii de nisa
/actualitate/retailerii-de-nisa-1007459
1007459
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.