Rivalul digital al băncilor va deveni bancă în toată regula curând

Autor: Mircea Nica Postat la 17 mai 2023 419 afişări

Revolut, fintech-ul care operează ca o bancă pe bază de licenţă bancară europeană momentan, urmează să îşi deschidă sucursală în România în primul trimestru din 2024, intrând în rând cu celelalte 32 de bănci reglementate şi supravegheate de BNR.

Rivalul digital al băncilor va deveni bancă în toată regula curând

♦ Revolut, fintech-ul ce operează pe bază de licenţă bancară europeană, face pasul către deschiderea unei sucursale în România în T1/2024. Compania a tatonat deja terenul cu 90 mil. euro creditaţi românilor din august 2022 până acum.

Revolut, fintech-ul care operează ca o bancă pe bază de licenţă bancară europeană momentan, urmează să îşi deschidă sucursală în România în primul trimestru din 2024, intrând în rând cu celelalte 32 de bănci reglementate şi supravegheate de BNR. Compania deja a acordat credite în valoare totală de 90 mil. euro pe piaţa din România din august 2022 până în prezent, iar soldul depozitelor la vedere, alcătuite din conturile de economii ale celor peste 2,8 milioane de utilizatori ai aplicaţiei, a ajuns la 550 mil. euro, a spus Gabriela Simion, general manager la Revolut Branch for Romania&Italy.

„Răspunsul clienţilor privind produsele de creditare este peste aşteptări. Diferit faţă de celelalte oferte din piaţă este că partea de self-service, administrarea creditului este online. Dorim să avem o sucursală locală, care înseamnă bancă locală. Este o paşaportare a băncii din Lituania în România. Pentru noi înseamnă că clienţii din România vor fi migraţi pe sucursala din România, vor avea IBAN emis de Revolut şi vom fi conectaţi la sistemul de plăţi local şi vor avea acces la produse locale personalizate“, a spus Gabriela Simion.

Ea a mai explicat pentru ZF că odată cu deschiderea sucursalei Revolut în România politica de cost pentru client nu se va schimba.

„Modelul este acelaşi. Dacă creditam în euro şi treceam la lei, era altceva. Noi avem această linie strategică de a fi mai ieftini decât oricine.“

„Ne adaptăm la piaţă, la preţurile din piaţă, dar scopul nostru este să fie cât mai simplu şi fără costuri ascunse. Creditarea va merge înainte pentru că până la urmă clientul final este clientul român şi acum şi când se va deschide sucursala în T1/2024. Suntem integraţi cu bazele de date din România pe care le vom folosi şi în continuare. Faptul că vom fi sucursală nu schimbă nimic. Conform reglementărilor la care ne supunem şi noi, trebuie să demonstrăm bonitatea clientului care înseamnă venit şi istoric de creditare pe care le luăm din surse oficiale după care adăugăm criteriile noastre interne pentru a putea determina suma pe care suntem dispuşi să o credităm şi preţul la care putem sa o facem.“

În ceea ce priveşte dobânzile şi politica de acordare a creditelor, Gabriela Simion susţine că strategia Revolut este bazată pe nivelul de risc al clientului.

„Dobânda din partea de creditare este bazată pe nivelul de risc al clientului. Facem evaluarea noastră internă şi în funcţie de bonitatea clientului poate fi dobânda între 7,99% şi 15,99%. Aici, în funcţie de mai multe considerente legate de fiecare client în mod particular şi de suma pe care o cere, astfel, primeşte o anumită rată de dobândă. Cred că în momentul de faţă nici măcar 1% din clienţi nu au cea mai mare dobândă pe care o percepem“, a mai spus Gabriela Simion.

Deşi posibilitatea de creditare este disponibilă din luna august a anului trecut, Gabriela Simion a mai explicat că momentan Revolut creditează doar clienţi exitenţi.

„Sunt campanii pe care le facem pentru clienţi, dar în momentul de faţă credităm doar clienţi existenţi. Cu siguranţă va veni momentul când vom deschide către toată piaţa. Atunci va face sens să promovăm mai mult. În momentul acesta primesc credit clienţii eligibili conform criteriilor noastre interne.“

Gabriela Simion a mai adăugat că pe zona de companii privind creditarea compania se uită la nivel global în anumite pieţe unde segmentul de companii este mult mai stabil aşezat decât este în România.

„Avem cred că jumătate de million de clienţi la nivel global. În România anul trecut am început cu adevărat să acoperim piaţa pentru că am introdus şi IBAN local. Pentru ţările euro cumva nu a fost aşa o mare problemă, dar aici la noi a trebuit să implementam această parte de IBAN local. Din mai anul trecut până acum numărul companiilor din portofoliu s-a triplat. S-a testat un pic terenul în perioada aceasta.“

În ceea ce priveşte planurile Revolut, Gabriel Simion a mai spus că în a doua parte a anului 2023 se va lansa serviciul de refinanţare a creditelor. Astfel, Revolut îşi va pregăti terenul pentru intrarea pe piaţa locală ca bancă locală în primul trimestru din 2024.

„Soluţia de refinanţare care va fi disponibil din a doua parte a anului 2023 va fi pentru creditele din piaţa. Practic, clientul îşi va vedea creditele şi va alege pe care doreşte să le refinanţeze şi noi plătim către băncile respective. Răspunsul clienţilor privind produsele de creditare este peste aşteptări. Diferit faţă de celelalte oferte din piaţă este că partea de self-service, administrarea creditului este online.“

Pe de altă parte, Gabriela Simion a mai explicat că Revolut nu se va duce spre zona de consumer financing, adică spre zona dobânzilor foarte mari.

„Nu ne ducem în zona de consumer financing, adică cu dobânzi foarte mari. Targetul nostru este spre mass-market şi afluent, urban, salariaţi în cea mai mare parte şi pot să spun că media venitului pe portofoliul din România este dublu decât salariul mediu pe economie“, a mai spus Gabriela Simion.

În acelaşi timp, Andrius Biceika, Deputy CEO, Management Board Member at Revolut Bank (EEA) & Partner at Revolut Group, a explicat că momentan modelul creditării are în vedere un model al riscului mai sigur.

„Suntem mai mult bazat pe nivelul riscului. Nu avem o abordare de genul 50% dobândă, dar să dăm la toată lumea, iar apoi jumătate din ei ajung în default pentru că nu pot plăti, dart tu tot primeşti banii pentru că îi taxezi cu 50%. În situaţia noastră produsul de creditare momentan este puţin plictisitor şi targetăm într-un mod sigur, cu cât mai puţin risc. România este una din top 10 pieţe în care lansăm IBAN local, iar acest lucru va creşte cifrele enorm. Va însemna o responsabilitate mai mare pentru noi atât în relaţie cu instituţiile din România, cât şi cu banca centrală“, a spus Andrius Biceika.

Gabriela Simion, general manager la Revolut Branch for Romania&Italy

Revolut nu se va duce spre zona de consumer financing, adică spre zona dobânzilor foarte mari.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Revolut,
banci,
rival,
romania,
sucursala

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.