România se pregăteşte să intre în rândul ţărilor producătoare de maşini electrice – Ford Otosan va veni cu trei modele full-electric, Dacia la Mioveni produce deja două hibride
Pentru prima dată în istoria industriei auto româneşti, pe piaţa locală vor fi produse începând cu acest an trei maşini electrice dar şi două full-hybrid, având în vedere atât cererea pentru maşini cu emisii scăzute.
♦ Uzina Dacia de la Mioveni va produce începând cu acest an două maşini de tip „full-hybrid“ – Dacia Jogger, lansat în producţie în 2023, şi noul Duster, cu acelaşi sistem de propulsie ♦ La cele două se adaugă trei modele care vor fi lansate la Craiova – viitoarele Ford Puma Electric, E-Transit & E-Tourneo Courier.
Pentru prima dată în istoria industriei auto româneşti, pe piaţa locală vor fi produse începând cu acest an trei maşini electrice dar şi două full-hybrid, având în vedere atât cererea pentru maşini cu emisii scăzute.
Ford Otosan Craiova a demarat în octombrie 2023 producţia noului Transit Courier întâi cu motoare pe benzină şi diesel, iar din trimestrul al treilea din acest an va urma cea a lui E-Transit şi E-Tourneo Courier, versiunile electrice ale vehiculului comercial. În total, uzina din România va produce până la final de 2024 o gamă compusă din şase modele - Puma cu motor cu ardere internă şi Puma electric, noile Transit Courier şi E-Transit Courier, dar şi Tourneo Courier - versiunea de pasageri a lui Transit Courier şi versiunea electrică a acestuia.
Cu noile modele vin şi noi furnizori
Producătorul sud-coreean SK va livra dinspre Ungaria spre Craiova bateriile pentru E-Transit Courier. SK Innovation anunţa în 2021 o investiţie de 2,3 miliarde de euro în Ungaria în producţia de baterii pentru maşini electrice.
Josephine Payne, actual director general adjunct al Ford Otosan declara în aprilie 2023, pe când era preşedinte al Ford Otosan România, explica faptul că dincolo de Piteşti-Sibiu, uzina are nevoie de o conexiune rapidă spre vest, cum ar fi autostrada Craiova-Lugoj, care să permită atât importul rapid de piese, cât şi exportul de maşini, în contextul în care uzina de la Craiova este al doilea cel mai mare exportator al României.
Lansarea în producţie a noilor Dacia Duster şi Ford Transit & Tourneo Courier va creşte atractivitatea pieţei locale pentru producătorii de componente, însă mediul economic din România pune presiune pe jucătorii din domeniu, consideră Adrian Sandu, secretar general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).
Sectorul auto din România este un business anual de peste 32-33 de miliarde de euro, care reprezintă o treime din exporturile economiei locale şi 13% din Produsul Intern Brut şi care are în total peste 260.000 de angajaţi.
Ford Otosan a preluat fabrica Ford din Craiova în iulie 2022 şi este în prezent, cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa şi totodată unul dintre cei mai mari producători de autoturisme la nivel european, cu noi generaţii de vehicule care vor fi produse în cele patru fabrici ale companiei, din două ţări (Turcia şi România).
Pentru a sprijini lansarea următoarei generaţii a modelului Courier şi a proceselor de inginerie a acestui model, Ford Otosan a anunţat în 2022 o investiţie de 490 de milioane de euro la fabrica de la Craiova, care va fi implementată între 2022 şi 2024, dar şi recrutarea a 1.300 de noi angajaţi.
În ceea ce priveşte Dacia, în premieră noul Duster va avea atât o versiune full-hybrid, preluând sistemul format dintr-un motor electric şi unul pe benzină de la Jogger, dar şi o motorizare mild-hybrid.
Cererea pentru versiunea hibridă a Dacia Jogger, crossoverul compact produs la Mioveni depăşea estimările iniţiale ale constructorului şi una din patru maşini livrate este în versiunea „eco“, datele fiind valabile pentru prima jumătate din 2023. Lionel Jaillet, VP, Dacia, Product Performance explica în mai 2023 faptul că cererea este mai mare deoarece clienţii vin spre Jogger Hybrid deoarece costă circa 24.000 de euro, în timp ce un alt hibrid cu şapte locuri costă peste 40.000 de euro, iar unul cu cinci locuri similar ca dimensiuni costă peste 30.000 de euro, multe mii de euro în plus faţă de modelul Dacia. Pe de altă parte, numărul mai mare de componente electronice făcea ca timpul de aşteptare pentru Jogger Hybrid să fie mai mare în acel moment.
Ford E-Transit Courier, pe scurt:
► Producţia lui E-Transit Courier va începe în 2024 la fabrica Ford Otosan Craiova; versiunile cu motoare diesel şi pe benzină pot fi comandate din vara lui 2023, iar către dealeri maşinile au fost livrate începând cu finalul anului 2023
► A fost complet reproiectat şi oferă cu 25% mai mult volum de încărcare faţă de modelul anterior, spaţiu pentru doi europaleţi
► Sistemul de propulsie complet electric al E-Transit Courier include un motor de 100 kW. Bateria se poate încărca în mod AD cu 11 kW în 5,7 ore, sau DC cu 100 kW de la 10 la 80% în sub 35 de minute.
► Sarcina utilă maximă pentru modelul complet electric este de 700 kg, cu o greutate maximă de remorcare de 750 kg.
► Transit Courier este disponibil în acest moment cu motorul EcoBoost de 1,0 litri produs şi la Craiova, dar şi cu un diesel de 1,5 litri. Gama include atât modele de furgon, cât şi furgon dublă cabină şi include o gamă de versiuni, inclusiv modelele Limited şi Active.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro