Sorin Stoica, CEO Eturia: „Faţă de anul trecut în aceeaşi perioadă volumul de vânzări înregistrază o scădere de circa 50%, lucru normal având în vedere situaţia actuală”
Pe fondul răspândirii epidemiei de coronavirus, turiştii sunt tot mai reticenţi când vine vorba de plecarea în vacanţe, mai ales că mai multe ţări şi-au închis deja graniţele. În cazul agenţiei de turism Eturia, potrivit lui Sorin Stoica, CEO şi fondator al companiei, vânzările au fost în scădere dramatică în ultimele două săptămâni. „Faţă de anul trecut în aceeaşi perioadă volumul de vânzări înregistrază o scădere de circa 50%, lucru normal având în vedere situaţia actuală.”
El spune că, în ultima vreme a remarcat în rândul turiştilor, în mod firesc, o stare de îngrijorare şi incertitudine. „Principala preocupare a devenit siguranţa călătoriei şi în acest context am considerat oportun să tratăm fiecare pachet de vacanţă şi destinaţie diferenţiat şi să oferim turiştilor noştri alternative cât mai convenabile. Am reuşit să avem o comunicare foarte bună cu toţi turiştii noştri şi am lucrat împreună pentru a găşi cele mai bune soluţii în a reprograma vacanţele deja achiziţionate pentru alte perioade ale anului sau pentru anul viitor. Cazurile de anulări au fost sensibil mai puţine şi am încercat pe cât posibil să minimizăm penalizările atât cât a fost posibil.”
Deşi mai puţini, sunt încă români care încă iau în calcul varianta plecării în concediu. Turiştii care merg în vacanţă prin intermediul Eturia se orientează în aeastă perioadă spre pachete de vacanţă în destinaţii calde: Caraibe, Oceanul Indian şi Africa. „Se cumpără în special pachete de vacanţă cu dată de plecare mai îndepărtată. Foarte cerute sunt pachetele de vacanţă aflate în promoţii. Este o perioadă excelentă pentru a cumpăra pachete de vacanţă pentru plecări începând cu luna iunie dearece tarifele sunt foarte atractive iar condiţiile de mutare a datelor de călătorie sunt extrem de flexibile”, spune Sorin Stoica.
Piaţa nu dă însă semne de redresare. „În luna Martie estimăm o scădere de 70% a vânzărilor care se va menţine probabil şi în luna Aprilie. Pentru luna Mai estimăm o uşoară redresare. În contextul actual este greu să facem estimări pentru restul anului însă monitorizăm situaţia şi ne adaptăm funcţie de evoluţia acesteia”, adaugă executivul Eturia.
5.Cum s-a pregătit compania pentru a asigura onorarea pachetelor cumpărate de turişti în contextul crizei cauzate de coronavirus?
Sorin Stoica spune că echipa Eturia a rulat un plan de criză încă de la sfârşitul lunii ianuarie, când epidemia din China a luat amploare. „Astfel am rulat mai multe scenarii de risc şi ne-am pregătit pentru cel mai sumbru dintre ele. Această pregătire a inclus securizarea cash-flow-ului pe o perioadă de 6 luni, reevaluarea securităţii financiare a partenerilor externi şi identificarea soluţiilor de back-up pentru cazuri în care partenerii existenţi nu pot furniza serviciile agreate, updatarea politicilor de plată şi anulare în funcţie de evoluţia situaţiei, protecţia angajaţilor. Având o situaţie financiară solidă precum şi lucrând direct cu hoteluri şi parteneri locali nu avem un risc de expunere la un singur furnizor astfel nu există nici un risc pentru a furniza servciile contractate de către clienţi. De asemenea, companiile aeriene cu care lucrăm au oferit şi oferă politici felxibile de mutare a datelor de călătorie pentru turiştii care doresc mutarea datelor de călătorie sau oferirea unor vouchere valabile 1 an de zile pentru cei care nu sunt încă siguri de perioada de călătorie. Am oferit tuturor clienţilor noştri, ale căror destinaţii au fost sau sunt afectate de criză actuală alternative de schimbare a destinaţiilor sau a datelor de călătorie cu taxe de modificare cât mai mici posibile.”
Ca o concluzie, executivul spune că pandemia de coronavirus este o criză fără precedent în industria de travel care a venit din senin şi care a lovit o industrie în plin avânt. „Din păcate această stuatie va afecta sau deja afectează şi alte industrii şi va sfârşi probabil în a afecta intreaga populaţie din punct de vedere economic. Cu siguranţă va fi nevoie de măsuri de protecţie şi stimuli economici şi fiscali pentru a trece cu pagube cât mai mici pentru această criză. Dar ea va trece şi va deschide celor care sunt pregătiţi să le vadă şi nu vor fi orbiţi de panică sau disperare, noi oportunităţi de afaceri, va reaşeza într-un echilibru mai sănătos cererea şi oferta nu doar în turism ci şi în alte domenii dar va reaşeza pe baze mai sănătoase şi piaţa muncii şi piaţa de consum.”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro