Studiu: Peste 80% dintre români se uită zilnic la TV. Cei mai mulţi preferă ştirile şi producţiile HD - INFOGRAFIC

Autor: Madalina Cerban Postat la 22 septembrie 2015 306 afişări

Televizorul este un mod important de petrecere a timpului liber pentru români, 84% dintre aceştia se uită zilnic la TV, cei mai mulţi preferând canalele de ştiri şi de filme şi producţiile High Definition (HD), potrivit unui studiu al companiei de sateliţi SES Astra România.

Studiul "Indexul consumului de televiziune în România", care îşi propune să creioneze obiceiurile de consum şi de servicii TV ale românilor, a fost prezentat de Mihai Ursoi, Country Manager al SES Astra România, Bulgaria şi Republica Moldova, într-un eveniment organizat luni, la care au participat şi Urszula Marzec, Regional Marketing Director al SES, şi Cristina Kristov, Marketing Coordinator al SES Astra România.

Peste 84% dintre români se uită zilnic la TV, cei mai mulţi dintre aceştia (54%) fiind persoane active, care au declarat că au un serviciu, în timp ce 23% sunt pensionari. În fiecare zi din timpul săptămânii, 60% dintre persoanele active se uită la televizor două-trei ore.

De asemenea, potrivit aceluiaşi studiu, românii consumă, în medie, 3,3 ore de conţinut TV pe zi, în timpul săptămânii. În zilele de la sfârşitul săptămânii, consumul de televiziune creşte la aproape 4 ore. Totodată, în jur de 7% dintre respondenţi se uită la televizor peste 8 ore în fiecare zi (indiferent de zi), aceştia fiind cei mai avizi telespectatori. "Practic, noi, românii, suntem teledependenţi", a spus Mihai Ursoi.

Cei mai mulţi români (40%) au două televizoare în gospodărie, 23% au un televizor în gospodărie, 21% au trei televizoare, în timp ce 2% dintre români au şase sau mai multe televizoare în gospodărie.

"Sunt gospodării în România care au peste şase televizoare în gospodărie, deci suntem mari consumatori de TV, de televiziune liniară. Dar nu numai televiziunea liniară, clasică, este cea care ne interesează, ne interesează şi OTT (Over-the-top, n.r.)", a explicat Mihai Ursoi.

Conform studiului citat, telespectatorii români preferă să se uite la televizor împreună cu soţul/ soţia (40%), cu copiii (19%), cu mama (7%), cu tata (3%).

Cei mai mulţi dintre români se uită la canale de ştiri (78%), filme (57%), muzică (43%) şi programe de audienţă generală/ divertisment (41%).

Topul preferinţelor românilor în materie de televiziuni este condus de Pro TV (21% dintre cei chestionaţi spunând că preferă acest post), urmat de Kanal D (12%) şi Antena 1 (10%).

Totodată, potrivit aceluiaşi studiu, unul din patru români preferă producţiile High Definition (HD). Astfel, un sfert (24%) dintre românii participanţi la studiu au declarat că îşi doresc să urmărească emisiunea/ filmul sau programul preferat la calitate HD. Procentul ajunge la aproape 50% în cazul românilor cu venituri mari. Calitatea imaginii şi experienţa oferită de vizionarea unui program HD sunt importante pentru alegerile viitoare: un nou furnizor de servicii TV şi/ sau un nou televizor. Aproape 60% dintre respondenţi consideră important formatul HD în eventualitatea alegerii unui nou furnizor de servicii TV, dar şi cumpărării unui nou televizor. În ceea ce priveşte genul conţinutului preferat a fi recepţionat în HD, pe primul loc sunt menţionate filmele, urmate de ştiri, documentare şi sport.

Puşi să aleagă între facilităţi care ar cântări în schimbarea furnizorului de TV, respondenţii au indicat simplitatea în utilizare drept cea mai importantă caracteristică. Aproape 30% dintre ei spun că şi-ar schimba furnizorul cu unul care le-ar oferi o soluţie tehnică ce ar elimina cea de-a doua telecomandă. La fel de importantă (33%) este oferta OTT (HBO GO, Video on Demand, Pay per View) a viitorului operator. 33% dintre fanii producţiilor HD s-au declarat interesaţi de o eventuală ofertă OTT care să-i facă să-şi schimbe furnizorul de televiziune.

"Televiziunea la calitate High Definition, noile tehnologii şi facilităţi de recepţie oferite telespectatorilor sunt elemente care, în viitorul apropiat, vor fi cheie atunci când vine vorba de alegerea unui furnizor sau altul. Investiţiile în calitatea tehnică a conţinutului vor urma doar un trend ascendent, pentru că nicio televiziune nu poate să nu ţină cont de preferinţele propriilor telespectatori. Acum cinci ani, programele produse în HD erau puţine, dar sportul şi programe gen 'nature' au impulsionat atât publicul, prin calitatea imaginii şi a culorilor, cât şi producătorii de conţinut şi de echipamente. În viitorul apropiat, ne putem aştepta ca şi mai multe televiziuni, atât locale, cât şi internaţionale, să îşi mute producţiile SD spre HD, fidelizându-şi astfel telespectatorii", a mai spus Mihai Ursoi.

Pe de altă parte, potrivit studiului, în România, principalul criteriu de alegere al clienţilor de servicii TV atât în ceea ce priveşte tipul de conexiune, dar şi furnizorul, este practic lipsa de opţiuni. Cea mai mare parte dintre respondenţii studiului (26%) au declarat că au avut o singură opţiune de alegere pentru furnizorul de servicii şi/ sau tipul de conexiune. Conform datelor furnizate de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), există aproape 7 milioane de gospodării care recepţionează servicii TV. Aproape două treimi se conectează prin cablu, iar jucătorii principali ai pieţei de distribuţie TV sunt, în ordine, RDS&RCS, Telekom şi UPC.

De asemenea, o treime dintre români au spus că au avut o singură variantă atunci când au ales furnizorul de servicii TV. Acesta este cel mai frecvent răspuns la întrebarea "De ce aţi ales acest furnizor?".

Pe de altă parte, calitatea serviciului oferit ocupă locul al doilea între motivele alegerii unui furnizor de către români, fiind indicat de 15% dintre intervievaţi. Preţul pentru serviciile TV vine abia pe locul al treilea ca importanţă, menţionat de aproape 14% dintre respondenţi. În ordinea importanţei pentru consumator urmează împachetarea serviciilor telecom (TV, internet, telefonie) la un preţ cât mai mic, timpul scurt de instalare şi faptul că au fost contactaţi de o persoană de la serviciul vânzări.

Aceeaşi situaţie este întâlnită şi când vine vorba despre tipul conexiunii ales. Cei mai mulţi români (26%) au spus că au ales un anumit tip de conexiune deoarece acela era singurul disponibil în zona în care locuiesc. Celelalte criterii pe baza cărora au făcut alegerile sunt, în ordine, oferirea unei calităţi mai bune a serviciului (16%), preţul mai mic (12%), un număr mai mare de canale TV (10%).

Mihai Ursoi a precizat că i s-a părut foarte mare procentul oamenilor care cred că au o singură opţiune de alegere pentru furnizorul de servicii TV. "În România, avem un pic de-a face cu o lipsă de cunoaştere a publicului în ceea ce priveşte tehnologia de transmitere a semnalului TV (...) Tehnologia asta de înaltă definiţie este disponibilă în întreaga ţară. Şi, totuşi, 26% din oameni nu ştiu de treaba asta (...) Noi suntem promotori ai televiziunii HD şi încercăm să promovăm această tehnologie, pentru că există o mare diferenţă între Standard Definition şi High Definition. Am observat că lumea preferă să vadă şi ştirile în format de înaltă definiţie, chiar dacă te-ai gândi că acesta este ultimul fel de program care ar face o mare diferenţă (în HD, comparativ cu SD, n.r.)", a explicat Mihai Ursoi. El a mai spus că, în general, la ţară, "nu prea se ştie diferenţa între SD şi HD". De asemenea, la ţară continuă să fie folosite multe televizoare cu tub, iar televizoarele vechi sunt înlocuite cu unele mai puţin vechi şi nu cu unele de ultimă generaţie.

Studiul "Indexul consumului de televiziune în România" a fost realizat de Mercury Research pentru SES Astra România în luna iunie 2015, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional de 400 de persoane (66% din mediul urban şi 33% din rural), cu vârste de peste 18 ani, utilizatori de servicii de televiziune. Marja de eroare a studiului este +/- 5%.

Compania SES, al cărei sediul central se află în Luxemburg, are o flotă de peste 50 de sateliţi geostaţionari, folosiţi pentru difuzarea a numeroase platforme de satelit (DTH), între care şi Orange TV din România. De asemenea, printre clienţii din România ai SES se numără televiziunile operate de grupul Central European Media Enterprises (Pro TV, Pro Cinema, Acasă, Acasă Gold, Sport.ro şi MTV), televiziunile locale VTV din Râmnicu-Vâlcea şi Est TV Piatra-Neamţ, dar şi Societatea Naţională de Radiocomunicaţii - Radiocom şi posturile Radio România Actualităţi şi Radio România Cultural.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
SES,
STUDIU,
TELEVIZIUNE
/actualitate/studiu-peste-80-dintre-romani-se-uita-zilnic-la-tv-cei-mai-multi-prefera-stirile-si-productiile-hd-infografic-14734494
14734494
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.