Surpriză: Ce se întâmplă cu magazinele Profi din România
Lanţul de magazine Profi a ajuns să aibă un număr aproape egal de magazine partenere şi integrate, după ce la finalul lunii mai compania a semnat contractul pentru cel de al 800-lea magazin partener, în Vişeu de Sus, jud. Maramureş.
Extinderea reţelei cu astfel de colaborări face parte din strategia de dezvoltare a Profi, ca în următorii câţiva ani toate magazinele să ajungă să fie administrate de către parteneri.
“După un început lent şi plin de provocări, când testam conceptul iar potenţialii parteneri îşi puneau problema cum să înţeleagă parteneriatul, diferit de sistemul franciză, am învăţat cum să-l adaptăm la condiţiile existente pentru a obţine rezultate optime,” a declarat Magda Amarie, Director Operational, Departament Partener Profi.
În medie, perioada de la semnarea contractului de parteneriat până la deschiderea magazinului este de cel puţin patru luni, timp care include selecţia, prelucrarea documentelor şi trainingul necesar. În funcţie de abilităţile fiecărui candidat, este totuşi posibil ca intervalul de timp să fie şi ceva mai lung.
O parte importnată dintre partenerii actuali sunt foşti şefi de magazin Profi, care au preluat unitatea şi au acum propria lor afacere. Unii dintre parteneri administrează două, trei, chiar şi cinci magazine partener.
Profi deţinea la finalul anului trecut peste 1.550 de magazine pe suprafaţă mică.
Lanţul de magazine Profi, controlat de fondul de investiţii Mid Europa Partners, a obţinut anul trecut o cifră de afaceri de 9,5 mld. lei, cu 7,8% mai mare decât cea din 2020. Compania a rămas pe minus anul trecut, cu o pierdere de 130 mil. lei, puţin mai mare decât cea din 2020.
„Aşa cum menţionam şi în trecut, rezultatul net nu este relevant în cazul nostru, întrucât dezvoltarea permanentă a reţelei de magazine presupune cheltuieli cu amortizările în creştere constantă şi dobânzi pentru creditele contractate pentru a suţine această dezvoltare. Dacă la acestea adaugăm şi amortizarea goodwill, o caracteristică a contabilităţii româneşti, ajungem la EBITDA 2021 în sumă de 423 milioane lei, cu 12% mai mare decât în 2020,“ a declarat Andrei Bica, directorul financiar al reţelei de magazine Profi.
Retailerul ce deţine supermarketuri şi magazine de proximitate a continuat expansiunea, însă într-un ritm mai lent, şi a deschis anul trecut peste 170 de magazine noi şi a remodelat alte circa 75.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro