Surpriză: Ce se întâmplă cu magazinele Profi şi Auchan din România

Autor: Cristina Bellu Postat la 04 februarie 2023 243876 afişări

Surpriză: Ce se întâmplă cu magazinele Profi şi Auchan din România

Lanţurile de retail modern Profi şi Auchan au încheiat recent un parteneriat pentru negocieri comune cu mari furnizori, având drept scop creşterea puterii de negociere a celor două reţele, în avantajul consumatorilor finali.

“Considerăm oportun să folosim volumele noastre cumulate în negocierile cu furnizorii cu cifre de afaceri foarte mari. Este  o evoluţie normală ca doi retaileri să îşi pună la un loc volumele de achiziţii pentru a crea forme de alianţe care să le permită să concureze şi mai eficient marile reţele de retail alimentar şi să asigure preţuri mai bune pentru clienţi, mai cu seamă în această conjunctură inflaţionistă,” explică Gaëtan Pacton, directorul general Profi.

Cu excepţia negocierii împreună cu un număr limitat de mari furnizori, în cea mai mare parte internaţionali, a unor anumite condiţii comerciale de achiziţie în cadrul parteneriatului, Profi şi Auchan vor continua să evolueze separat pe piaţă, ca doi concurenţi redutabili.

Totodată, faţă de toţi ceilalţi furnizori, cei doi retaileri se vor comporta independent, ca şi până acum.

“O alianţă de negociere este un lucru normal în peisajul comerţului modern. Miza este una importantă pentru toţi, mai ales în această perioadă: protejarea puterii de cumpărare a clienţilor noştri”, adaugă Ionuţ Ardeleanu, directorul general Auchan.

Proiectul a fost conceput pornind de la parteneriate similare de pe pieţe de retail mai mature şi respectă cerinţele legale în materie de protejare a concurenţei.

Profi, lanţ de magazine contro­lat de fondul de investiţii Mid Europa Partners, are 1,2 milioane de clienţi pe zi în reţeaua care ajunge la peste 1.645 de magazine prezente în mai bine de 790 de localităţi urbane şi rurale.

Cu afaceri de de 11,6 miliarde lei, Profi ocupă locul trei în retailul românesc.

Auchan România are în portofoliu 327 de magazine, cuprinzând 33 de hipermarketuri, 7 supermarketuri şi 287 de magazine de ultra-proximitate MyAuchan, din care peste 270 în staţiile Petrom, cât şi magazinul online auchan.ro.

În 2021, afacerile Auchan România au trecut de 1,2 miliarde de euro.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.