Un tânăr din Suceava face dulciuri fără zahăr, cu aronia, curmale şi miere de la producători locali, pe care le vinde într-o rulotă şi în săli de fitness, dar ambiţia sa este să ajungă şi în grădiniţe şi în şcoli

Autor: Florentina Niţu Postat la 18 iunie 2024 83 afişări

Într-o piaţă a dulciurilor umplută de producătorii consacraţi pe toate palierele, pentru toate nevoile, Cosmin Ciornei a ales să intre cu dulciuri fără zahăr şi fără îndulcitori. Astfel, a pus bazele Healthian, care foloseşte aronia, curmale şi miere de la producători locali din judeţul Suceava.

Produsele se vând în toată ţara online, iar fizic, Healthian a ajuns la târguri din Bucureşti, Suceava şi Cluj  Următorul pas de dezvoltare este deschiderea unui laborator cu servire.

Într-o piaţă a dulciurilor umplută de producătorii consacraţi pe toate palierele, pentru toate nevoile, Cosmin Ciornei a ales să intre cu dulciuri fără zahăr şi fără îndulcitori. Astfel, a pus bazele Healthian, care foloseşte aronia, curmale şi miere de la producători locali din judeţul Suceava. 

„Am văzut o necesitate în a produce dulciuri fără zahăr. Mie îmi plăceau foarte mult dulciurile, dar am ajuns la o greutate mai măricică şi am zis că trebuie să fac ceva să ajung într-un punct mai bun. Ulterior, a venit un copilaş în familie şi mi-am dat seama că un stil de viaţă mai sănătos ar fi o idee bună. Pe de altă parte, am văzut că nici nu există pe piaţă acest produs şi, cum fac antreprenorii în general, am identificat o problemă şi am găsit o soluţie“, a povestit Cosmin Ciornei, fondatorul Healthian, în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania şi Penny.

Din momentul T0, când i-a venit ideea, şi până la momentul T1, când a implementat-o, au trecut circa doi ani, timp în care a testat reţete, a înţeles cum se produc şi a văzut cum sunt percepute produsele de familie şi prieteni. „După ce am scos câteva produse, am început să văd cum merg pe piaţă. În general, dulciurile fără zahăr sunt în sălile de sport, în şcoli şi în grădiniţe.“

El spune că tot ce a strâns, economiile de până atunci, au fost investite prima dată în utilaje, iar apoi într-o rulotă comercială. „Investiţia iniţială, cea mai mare, a fost undeva la 6.000 euro, când am luat rulota, tot de la un producător din Suceava. El se ocupă cu asta şi am zis că se poate să rămână banii în Suceava ar fi ideal să o cumpăr“, a explicat el.

Acesta a studiat inginerie la Universitatea din Suceava. „N-aveam nicio legătură cu bucătătria şi nici să gătesc foarte bine nu ştiam. Am făcut nişte cursuri de nutriţie şi de acolo am învăţat cum ar funcţiona mai bine combinaţiile de elemente şi de ingrediente, ca să aducă un plus de sănătate corpului“, a explicat el.

Primele produse au fost nişte batoane mici proteice, cu seminţe. Acum, compania are o gamă variată de produse, printre care unele cu aport de proteină şi cu colagen, cu care se adresează persoanelor trecute de 30 de ani. „Producţia de colagen scade, de aceea este bine să o suplimentăm dintr-o sursă cât de cât naturală.“

Pentru materiile prime folosite, Cosmin Ciornei spune că se aprovizionează de la producători locali, cu fructe precum aronia sau curmale, dar şi miere. „Tot ce pot integra în produsele mele iau din piaţă.“

Produsele sunt vândute în fiecare sâmbătă în piaţa volantă din curtea Direcţiei Agricole Suceava, dar a mai fost cu ele şi la târguri la Bucureşti şi la Cluj. „Acolo produsele sunt primite mult mai bine. Este un alt tip de de clientelă, sunt mai mulţi vegani şi fiind fără coacere, se pretează mai bine pe acest tip de de persoane.“

El mai vinde şi în sălile de fitness şi speră să ajungă şi în grădiniţe şi în şcoli.

„Sălile de sport, de obicei, au un healthy bar unde au tot felul de produse, inclusiv batoane proteice comerciale, shake-uri sau orice alte cereri mai au. Produsele mele sunt deja în câteva săli, la cafenele merg destul de bine, le mai vând din rulota mea, pe care o ţin momentan amplasată într-o locaţie din Suceava“, a completat el.

De asemenea, a spus că sunt foarte bine primite de persoane şi în afara României, dar problema este că nu pot fi livrate, pentru că nu au termen de expirare foarte îndelogat, între 10 şi 14 zile, fiind fără aditivi sau concervanţi.

„În România, nivelul de obezitate, cel puţin infantil, este undeva peste 40% şi la adulţi este mai mare. În principiu, ar trebui să se schimbe ceva cât de repede în acest trend de consum al dulciurilor, pentru că el este în continuă creştere şi România, din păcate, este mai mai afectată decât restul Europei. Sper că trendul va fi în descreştere şi vom încerca să avem grijă de noi, să putem ajunge şi la pensie relativ sănătoşi şi generaţia care vine să să fie crescută într-o manieră în care să poată să fie mai sănătoasă“, a precizat el.

El crede că e nevoie de mai multă promovare sau implicare, iar în parcuri, acolo unde îşi duc părinţii copiii, dincolo de covrigi să existe şi variante mai sănătoase. „Gama noastră de clienţi sunt părinţii care iau produse pentru copii sau care iau pentru ei. Din ce statistici am văzut, sunt de peste 20-25 de ani. Şi, din păcate, la bărbaţi, undeva peste 35 de ani este pragul, căci cred că abia acolo începem şi noi, cum am început şi eu, să conştientizăm că greutatea noastră ne afectează sănătatea pe termen lung.“

Pe viitor, Cosmin Ciornei vrea să acceseze fonduri guvernamentale sau europene ori chiar credite pentru a deschide un laborator cu servire pentru clienţi.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.