Time management eficient: 7 metode prin care un lider îşi poate conduce echipa spre succes

Postat la 18 septembrie 2017 422 afişări

Timpul înseamnă bani, iar managerii şi antreprenorii ştiu cel mai bine acest lucru. Fie că vorbim despre o afacere medie, mică sau despre giganţi industriali ori despre companii din domeniul consultanţei, eficientizarea timpului de lucru este o provocare pentru orice business. Iar felul în care un manager sau un antreprenor foloseşte timpul pe care îl are la dispoziţie pentru a-şi conduce echipa către succes este esenţial pentru eficienţăa şi productivitatea muncii, indiferent de sectorul în care activează.

Time management eficient: 7 metode prin care un lider îşi poate conduce echipa spre succes

Numărul de ore pe care le avem la dispoziţie într-o zi nu poate fi mărit, însă ceea ce poate schimba fiecare este modul în care îşi gestionează timpul astfel încât să impună o disciplină şi o implicare mai mari atât la nivel personal, cât şi în rândul echipei.

Sufocaţi de prea multe sarcini şi responsabilităţi la birou, mulţi dintre noi obişnuim să spunem că timpul este cel mai mare duşman al nostru. Specialiştii în resurse umane ne demonstrează că ni-l putem transforma în cel mai bun prieten dacă aplicăm câteva metode simple de time management.

1. Află de ce tu şi angajaţii tăi pierdeţi timpul: Primul pas în eficientizarea timpului petrecut la birou este găsirea cauzei pentru care managerul şi echipa sa risipesc din orele de lucru. Pentru că toată lumea recunoaşte că pierde timpul la birou, mai mult sau mai puţin. În cazul angajaţilor, acest lucru poate fi cauzat de surfingul pe internet, bârfitul alături de colegi sau de navigarea pe reţelele sociale. Dar managerii trebuie să găsească motivele concrete pentru care angajaţii pierd vremea pe internet. Un soft de pontaj, care permite monitorizarea atentă a timpului petrecut de angajaţi la serviciu, le poate fi de mare ajutor managerilor şi antreprenorilor. 

2. Generează obiective de management: Folosirea unui program pontaj nu înseamnă că poţi face rost de mai mult timp – ziua tot 24 de ore are - însă te ajută să-ţi schimbi comportamentul astfel încât să renunţi la timpii morţi pentru a te canaliza pe ceea ce este cu adevărat important să faci. Iar acest lucru nu se poate realiza fără să-ţi stabileşti nişte ţinte zilnice, săptămânale şi/sau lunare şi pe care să le ţi îndeplineşti. Munca haotică, fără un plan prestabilit favorizează cel mai mult pierderea timpului.

3. Foloseşte instrumente eficiente de time management: Pe lângă softurile de pontaj şi de monitorizare a timpului, există multe alte instrumente prin care poţi să-ţi programezi taskuri împreună cu echipa şi să-ţi gestionezi mai bine timpul. Un program ca Outlook, de exemplu, pe care îl are toată lumea instalat pe calculatoare, te poate ajuta să-ţi programezi şedinţe, întâlniri, evenimente şi te anunţă din vreme de ele astfel încât să-ţi poţi gestiona cât mai bine agenda profesională.

4. Prioritizează fără milă: Toţi avem tendinţa să facem cât mai multe lucruri şi de cele mai multe ori stăm ore întregi peste program pentru a termina tot ce este de făcut. Acest stil haotic de a munci nu face decât să erodeze puterea de muncă şi productivitatea. În timp. De aceea, tot ce nu este important trebuie dat la o parte, pentru a face loc priorităţilor. Poate că într-o zi ai în agendă trecute 20 de taskuri de îndeplinit, însă un program de time management te poate ajuta să te ocupi mai întâi de urgenţe.

5. Învaţă să delegi: Fiecare manager sau antreprenor are tendinţa să creadă că nimeni nu face lucrurile mai bine decât el şi are, de asemenea, tendinţa să facă totul de unul singur. Delegarea atribuţiilor este un gest destul de greu de acceptat de către un lider care consideră că jobul lui este să le facă el pe toate. Astfel de situaţii nu pot funcţiona la infinit şi vine inevitabil momentul în care fie nu mai are timp fizic să facă totul, fie este epuizat. De aceea, delegarea sarcinilor este obligatorie, mai ales într-o poziţie de management, în care responsabilitatea este foarte mare şi taskurile sunt multe.

6. Găseşte-ţi momentul de maxim randament: Unii dintre noi suntem mai productivi la 5.00 dimineaţa, înainte ca toţi ceilalţi să se trezească. Alţii, abia după ce îşi beau cafeaua şi intră în rutina zilnică, iar alţii nu se pot concentra până spre după-amiază şi preferă să stea la birou seara până mai târziu. De aceea, un program flexibil, în care fiecare vine la birou atunci când are cel mai bun randament este preferabil unui program fix, prestabilit, în care nu toată lumea are productivitate maximă.

7. Elimină timpii morţi din programul tău:  De la întâlnirile cu clienţii şi până la programările la dentist sau ambuteiajele din trafic, există perioade în decursul unei zile când trebuie să aştepţi. Dar asta nu înseamnă că acesta trebuie să fie un timp pierdut. Tehnologia zilelor noastre ne permite să ne îndeplinim obiectivele oriunde ne-am afla. Aşadar, în timp ce eşti blocat în trafic sau aştepţi un client, telefonul, laptopul sau tableta pot fi de mare ajutor, chiar dacă nu eşti la birou.

În consecinţă, toate metodele prezentate mai sus pot ajuta un manager să-ţi eficientizeze timpul şi să-l eficientizeze şi pe cel al angajaţilor săi. Pentru că timpul pe care îl muncim ne aparţine şi-l putem organiza astfel încât să obţinem maximum de rezultate. Împreună cu echipa.

Articol cu continut publicitar

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
succes,
management,
lider,
antreprenori,
manager

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.