Uber şi Taxify cer Guvernului să amâne OUG prin care vrea să le interzică: Până acum industria a contribuit cu zeci de milioane de euro la economia locală
Uber şi Taxify, cele mai mari companii din industria serviciilor alternative de transport de pe piaţa locală, au transmis astăzi o poziţie comună faţă de Ordonanţa de Urgenţă pe care o pregăteşte Guvernul, prin care vrea să le interzică.
Cele două companii le cer membrilor Guvernului să amâne o potenţială OUG „în numele celor peste 2 milioane de utilizatori”.
„Până când vom avea şi în România un cadru de reglementare pentru noile servicii de transport alternativ, cadru similar altor ţări membre UE, solicităm membrilor Guvernului să amâne o potenţială Ordonanţa de Urgenţă, în numele celor peste 2 milioane de utilizatori şi a zecilor de mii de şoferi care folosesc platformele noastre pentru a-şi câştiga existenţa”, transmit reprezentanţii companiei.
Uber şi Taxify susţin că împărtăşesc „părerea industriei de taxi” şi că este nevoie de o actualizare a cadrului legislativ.
„ Apreciem deschiderea Guvernului la dialog şi îi asigurăm de cooperarea noastră deplină pentru modernizarea legislaţiei de transport, în linie cu recomandările Comisiei Europene, conform căreia aceste servicii noi trebuie reglementate şi nu interzise.
Până când vom avea şi în România un cadru de reglementare pentru noile servicii de transport alternativ, cadru similar altor ţări membre UE, solicităm membrilor Guvernului să amâne o potenţială Ordonanţa de Urgenţă, în numele celor peste 2 milioane de utilizatori şi a zecilor de mii de şoferi care folosesc platformele noastre pentru a-şi câştiga existenţa.
Peste 2 milioane de oameni din România folosesc în mod activ Uber, Taxify sau alte aplicaţii similare. 1 din 10 români folosesc şi apreciază aceste servicii pentru că sunt accesibile, sigure, de calitate şi de încredere. Conform unui studiu IRES, 7 din 10 tineri văd aplicaţiile noastre ca pe o alternativă la maşina personală, în timp ce 9 din 10 îşi doresc ca autorităţile să încurajeze dezvoltarea acestui tip de servicii alternative şi să nu le limiteze.
Până acum, această nouă industrie a serviciilor alternative de transport a contribuit cu zeci de milioane de Euro la economia locală, în doar câţiva ani. În acelaşi timp, am contribuit la crearea şi menţinerea a zeci de mii de locuri de munca care aduc noi taxe la bugetele publice. Potenţialul este unul considerabil, iar angajamentul nostru comun este să investim în continuare în dezvoltarea acestei industrii în România. Ne dorim să lucrăm cu autorităţile pentru a ajuta la eficientizarea transportului urban, reducerea poluării şi rezolvarea crizei parcărilor din marile oraşe.
Împărtăşim părerea industriei de taxi că este nevoie de o actualizare a cadrului legislativ, însă credem că aceste schimbări trebuie să favorizeze dezvoltarea industriei de mobilitate”, se arată în mesajul integral transmis de reprezentanţii celor două companii.
La finalul săptămânii trecute Ministerul Dezvoltării a pus în dezbatere publică un proiect de ordonanţă de urgenţă care vizează modificarea legii taximetriei, în sensul în care toţi şoferii care transportă fără autorizaţie persoane sau marfă să fie amendaţi cu sume de la 1.000 la 5.000 lei.
Proiectul de OUG publicat pe site-ul Ministerului Dezvoltării are în vedere instituirea unor măsuri în domeniul transportului rutier precum şi modificarea Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere.
Măsura MDRAP vine în contextul în care taximetriştii au protestat în mai multe rânduri împotriva aplicaţiilor Uber şi Taxify care, au susţinut ei, îi lasă fără clienţi. Aceştia au cerut guvernului să schimbe legea taximetriei.
„În domeniul transportului în regim de taxi şi în regim de închiriere, prin proiectul de ordonanţă de urgenţă a guvernului se propune eliminarea expresiei „în mod repetat“, de la art. 55, pct. 3, lit. h) din Legea nr. 38/2003 astfel încât sancţiunea să fie aplicabilă persoanelor fizice sau juridice pentru efectuarea de transport public contra cost, de persoane cu un autoturism sau de mărfuri cu un autovehicul fără respectarea prevederilor art. 7 alin. (2) sau, după caz, ale art. 7 alin. (3)“, prevede proiectul de ordonanţă.
În forma în vigoare a Legii 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere este stipulat că amenzile pentru şoferii care transportă persoane cotra cost fără a avea autorizaţie riscă amenzi de la 1.000 de lei la 5.000 de lei aplicabile atât persoanelor fizice, cât şi celor juridice.
„Cu privire la transportul în regim de taxi şi închiriere, la art. 55, pct. 3, lit h) din Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, cu modificările şi completările ulterioare, se prevede dispoziţia legală potrivit căreia constituie contravenţie următoarea faptă, dacă nu a fost săvârşită în astfel de condiţii încât, potrivit legii penale, să fie considerată infracţiune, şi se sancţionează cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei aplicabilă persoanelor fizice sau juridice pentru efectuarea în mod repetat de transport public contra cost de persoane cu un autoturism sau de mărfuri cu un autovehicul, a următoarelor fapte, prevăzute la art. 7, alin. (2) şi (3):
(2) Este interzis transportul public, contra cost, de persoane cu un autoturism, fără a deţine pentru acesta, după caz, autorizaţie taxi valabilă sau copie conformă valabilă, potrivit prevederilor alin. (1).
(3) Este interzis transportul public, contra cost, de mărfuri sau de bunuri cu un autovehicul cu masa maximă autorizată de cel mult 3,5 tone, fără a deţine pentru acesta autorizaţie taxi valabilă, potrivit prevederilor alin. (1), ori altă autorizaţie valabilă“, arată forma în vigoare a legii taximetriei. MDRAP, în calitate de iniţiator, susţine că este necesară modificarea acestei prevederi deoarece „este dificil ca organele de control să probeze caracterul repetitiv al faptei, astfel încât să poată aplica sancţiunea“.
De asemenea, iniţiatorul mai precizează nevoia modificării legislative în contextul creşterii activităţilor de transport de persoane în regim de taximetrie cu încălcarea prevederilor legale, cu caracter de fenomen permanent, amplorii maxime a imposibilităţii sancţionării faptelor de piraterie în transportul de persoane în regim de taximetrie, întrucât caracterul repetitiv al faptei contravenţionale este ambiguu şi imposibil de măsurat.
Proiectul de OUG vine după ce reprezentanţii Confederaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) au avut discuţii cu ministrul transporturilor Răzvan Cuc şi ministrul dezvoltării regionale Daniel Suciu. Aceştia au solicitat acest proiect de OUG care să modifice legea taximetriei, ameninţând că în caz contrar vor relua protestele.
Alte motive invocate de Ministerul Dezvoltării sunt:
► activitatea de transport de persoane în regim de taximetrie cu încălcarea prevederilor legale determină consecinţe negative asupra strategiilor autorităţilor administraţiei publice locale în privinţa transportului public local, cu impact negativ asupra mediului înconjurător din cauza creşterii poluării;
► impactul negativ asupra mediului concurenţial normal al activităţii operatorilor care sunt autorizaţi să presteze serviciul de taximetrie, având în vedere numărul limitat al autorizaţiilor care se eliberează la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale;
► inaplicabilitatea obligaţiilor prevăzute la art. 7 alin. (2) şi alin. (3) din Legea nr. 38/2003, întrucât agenţii de poliţie nu pot dovedi caracterul repetitiv al faptei;
► imposibilitatea sancţionării persoanelor fizice sau juridice care nu respectă art. 7 alin. (2) şi alin. (3) din Legea nr. 38/2003, ce a determinat perpetuarea efectuării transportului public contra cost de persoane cu un autoturism fără a deţine pentru acesta, după caz, autorizaţie taxi valabilă sau copie conformă valabilă, conducând la calitatea necorespunzătoare a serviciului de taximetrie şi a creşterii evaziunii fiscale;
► multiplele sesizări ale operatorilor serviciului public de taximetrie care îndeplinesc condiţiile legale şi a căror activitate este influenţată negativ de faptele de piraterie prestate în transportul public în regim de taxi şi în regim de închiriere;
► necesitatea stringentă a scăderii evaziunii fiscale generată de practicile ilicite în transportul rutier de persoane în regim de taximetrie”.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro