Viitorul este aici, dar este distribuit în mod inegal
Într-o lume tot mai mică, inovaţia este motorul care propulsează societăţile înainte – aceasta este premisa de la care BUSINESS Magazin a lansat, acum 10 ani, catalogul dedicat companiilor care inovează în România. În această perioadă, au avut loc „revoluţii” care au schimbat cursul omenirii (cum ar fi dezvoltarea vaccinului cu ARN mesager al Pfizer, esenţial în combaterea pandemiei), crearea asistentului personal ChatGPT, maşinile autonome în formă de OZN-uri care circulă deja pe străzile San Francisco-ului şi lista poate continua. În acelaşi timp, în unele ţări ale lumii se duc războaie – tot ceea ce s-a construit în decursul istoriei este pe punctul să se prăbuşească, iar anii reconstrucţiei par să fie încă departe. În alte locuri, inovaţia reprezintă găsirea unor noi modalităţi de identificare a resurselor, cum ar fi apa. Este o lume a extremelor, iar România se află cumva la mijloc – atât geografic, cât şi în ceea ce priveşte nivelul de dezvoltare. Clasamentul Eurostat ne încadrează în rândul ţărilor inovatoare modeste, în funcţie de numărul de brevete. Din experienţa noastră, mediul privat inovează în România, dar inovaţiile realizate în România care să revoluţioneze lumea sunt puţine, ca nişte „Lebede negre” sau „unicorni”, pentru a folosi termeni mai populari, ţinând cont şi de faptul că nu sunt mulţi antreprenori care „trec graniţele”. Aşteptăm cu nerăbdare proiectele voastre şi sperăm că nu va mai fi nevoie de încă un deceniu pentru ca şi inovaţiile româneşti să revoluţioneze şi ele lumea.
Ioana Matei este editor BUSINESS Magazin
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro