Acţiunile GoPro au crescut cu 172% de la listarea pe bursă din luna iunie

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 25 septembrie 2014 110 afişări

GoPro este compania care produce camerele de filmat folosite de iubitorii sporturilor extreme pentru rezistenţa lor şi pentru posibilitatea de a fi utilizate inclusiv în apă.

Acţiunile GoPro au crescut cu 172% de la listarea pe bursă din luna iunie

După listarea pe bursă de pe 26 iunie, acţiunile companiei au crescu cu 172%, notează Business Insider.

În oferta publică iniţială acţiunile erau cotate la 28,65 dolari, pentru ca la jumătatea lunii septembrie să se tranzacţioneze cu peste 75 de dolari. În acest moment, compania este evaluată la 10 miliarde de dolari.

Compania are peste 500 de angajaţi şi a generat vânzări de 986 milioane de dolari în 2013. Fondatorul GoPro Nicholas Woodman a crescut în Silicon Valley, tatăl său fiind un bancher de investiţii care a lucrat la achiziţia Taco Bell de către Pepsi. În liceu, el a vândut tricou pentru a câştiga bani, iar apoi a urmat cursurile Universităţii San Diego. Acolo, Nicholas Woodman a devenit membrul unei frăţii ce avea casa pe plajă. "Ne trezeam în fiecare dimineaţă şi mergeam la surf", povesteşte bărbatul. "Apoi mergeam la cursuri, ne întorceam la casă şi mergeam iar la plajă."

În 2004, el a fondat o companie web pentru care a strâns finanţări de patru milioane de dolari, însă afacerea a murit odată cu criza dotcom. Woodman avea 26 de ani la acea vreme. Căutând inspiraţie pentru un nou business, el a plecat într-o călătorie de patru luni în Australia şi Indonezia. Pentru a documenta experienţa, Woodman avea nevoie de o cameră. El şi-a legat un aparat de mână cu nişte sfoară şi aşa a apărut GoPro.

Urmărește Business Magazin

/analize/actiunile-gopro-au-crescut-cu-172-de-la-listarea-pe-bursa-din-luna-iunie-13347188
13347188
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.