Manager străin, afacere locală: cum a ajuns CEO-ul Dicor Holding, Jaydeep Singh, să numească România „acasă”?

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 01 decembrie 2023 213 afişări

Grupul de firme românesc Dicor Holding, cu activităţi în sectorul agricol, l-a numit recent în funcţia de CEO pe Jaydeep Singh, care lucrează pe plan local de mai bine de 12 ani şi pentru care România este acum „acasă”. Ce planuri are noul CEO pentru dezvoltarea afacerii antreprenoriale mai departe, dezvăluie chiar el.

„Compania este relativ tânără, dar a înregistrat o creştere rapidă şi şi-a ales cu grijă sectoarele din industrie asupra cărora să se concentreze, cum ar fi domeniul irigaţiilor. Planul meu imediat este să consolidez afacerea şi, în următoarele luni, accentul meu principal va fi să pregătesc temelia atât pentru expansiune, cât şi pentru direcţiile strategice pe care dorim să le urmăm. Este esenţial să stabilim o bază solidă pentru a susţine viitoarele iniţiative de creştere şi pentru a ne asigura că suntem pregătiţi să abordăm provocările viitoare în mod eficient”, declară Jaydeep Singh, care a ajuns în România în 2011, pentru o perioadă iniţială planificată de trei luni. Au trecut de-atunci peste 12 ani şi viitorul îl vede tot pe plan local. „O ţară nu este definită de peisaje sau orice altceva, ci de oameni. Pentru mine, România este acum cu adevărat acasă, în toate sensurile cuvântului. De la sosirea mea în ţară, experienţa mea a fost una extrem de plăcută. În cei patru ani petrecuţi în Dubai, niciodată nu am simţit că sunt «acasă»; am avut mereu senzaţia de turist. Însă, încă din primele două luni petrecute aici, în România, am avut privilegiul să întâlnesc oameni care m-au făcut să mă simt confortabil şi cumva această tendinţă a continuat, ceea ce mă determină să afirm că aşa sunt oamenii aici: deschişi şi comunicativi”.

Jaydeep Singh este de origine indiană, dar s-a născut şi a crescut în Africa, mai precis în Lagos, Nigeria, unde şi-a petrecut primii 18 ani din viaţă şi a absolvit liceul. Apoi, a locuit în India timp de trei ani, unde a obţinut o licenţă în Comerţ, iar ulterior, a petrecut un an în SUA pentru a-şi finaliza studiile. Despre felul în care îşi vedea viitorul când era copil, povesteşte că nu a fost genul de persoană care să aibă multe vise şi aspiraţii în acest sens. Mai degrabă, a simţit o dorinţă de a urma exemplul tatălui său. Fiind parte din generaţia care, în acea perioadă, manifesta un interes deosebit pentru tehnologia informaţiei, mulţi alegeau să studieze informatica. Chiar dacă avea şi el o înclinaţie către acest domeniu, admirând mereu cariera de contabil a tatălui său, a decis să-i urmeze paşii şi să devină şi el contabil, considerându-l un idol în această privinţă. „Am studiat contabilitatea, dar din punct de vedere profesional, experienţa mea în acest domeniu se limitează la primul an, care a inclus perioada de stagiatură. După aceea, mi-am îndreptat atenţia către latura de business, concentrându-mă pe tranzacţionarea de mărfuri, inclusiv aspecte legate de comerţ şi logistică”, afirmă CEO-ul Dicor Holding. Şi-a început cariera în Orientul Mijlociu, la Dubai, unde a activat timp de patru ani. De statul arab se leagă şi cel mai dificil moment din cariera sa, dezvăluie chiar el. „Am fost implicat într-un proiect complet nou pentru mine, care a generat costuri suplimentare pentru compania în care lucram. Cu toate acestea, şeful meu m-a susţinut şi a luptat pentru mine, subliniind că am încercat ceva nou şi că astfel de greşeli pot apărea”, îşi aminteşte Jaydeep Singh. Această experienţă i-a lăsat o impresie profundă, evidenţiind ideea că un lider adevărat îşi susţine echipa chiar şi în momentele dificile, când lucrurile nu se desfăşoară conform planului. „Aceasta este o învăţătură pe care mi-am dorit să o aplic în activitatea mea zilnică. Susţinerea şi înţelegerea pe care le oferim membrilor echipei în situaţii dificile contribuie la formarea unei echipe unite şi excepţionale”, punctează executivul.

Despre acceptarea poziţiei actuale, Jaydeep Singh spune că l-a întâlnit pe Răzvan Diaconu, proprietarul Dicor Holding, pentru prima dată în 2019. „În scurt timp, am început să discutăm şi să ne cunoaştem mai bine. Am remarcat încă de la prima întâlnire o vibraţie plăcută în echipă, iar aceasta a fost o experienţă foarte interesantă pentru mine. A existat atunci şi o chimie bună, fapt ce m-a ţinut în întâlnire mai mult decât mă aşteptam iniţial. Pe parcurs, am dezvoltat o prietenie solidă şi am dobândit un respect reciproc pentru ceea ce am reuşit să construim fiecare. Una dintre principalele calităţi ale lui Răzvan este abilitatea de a nu lăsa constrângerile şi provocările să-l oprească, şi capacitatea de a te provoca să îţi depăşeşti constant limitele”, afirmă noul CEO al Dicor Holding. Compania este fondată de Răzvan Diaconu, la Galaţi, şi a evoluat rapid într-un un grup de firme, majoritatea activând în sectorul agricol. De la distribuţia de accesorii agricole şi sisteme de irigaţii, şi până la vânzarea de piese de schimb şi transportul de mărfuri, compania oferă un cadru integrat şi sinergic pentru gestionarea, planificarea şi coordonarea activităţilor din cadrul firmelor grupului. Compania a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 127,3 milioane de lei şi un profit net de 10,4 milioane de lei, cumulat pe toate cele cinci divizii ale sale – Dicor Land, Dicor Parts, Dicor Agro, Dicor Trans, Dicor Input. „Având în vedere evenimentele din ultimii trei ani, este un moment decisiv pentru România să iasă din umbră şi să devină «furnizorul verde» (green basket) al Europei. Dacă ne uităm din punct de vedere logistic, România are un potenţial foarte mare datorită poziţiei geo­grafice. De asemenea, importante asset-uri ale României sunt şi clima, dar şi faptul că terenurile sunt fertile“, spune Jaydeep Singh. Poziţia României pe harta europeană, faptul că suntem în top cinci ca suprafaţă de teren arabil pe bătrânul continent, interesul Europei spre autosuficienţă în materie de cereale, dar şi războiul din Ucraina care au pus sub semnul întrebării producţia de cereale în această ţară, sunt oportunităţi pentru România, care poate să-şi întărească şi să îşi crească rolul pe care îl are în agricultura europeană.

Viziunea noului CEO se concentrează asupra organizaţiei şi maximizării potenţialului companiei, sprijinind fermierii în eforturile lor de a creşte productivitatea. Compania oferă soluţii în sectorul agricol românesc, axându-se pe utilaje şi echipamente agricole, precum şi pe tehnologii noi. „Aşteptările mele sunt ca 2024 să fie un an complicat, având în vedere lupta fermierilor în privinţa preţurilor de producţie în comparaţie cu preţurile cerealelor. Actuala paritate comercială nu pare a fi avantajoasă în acest context. În plus, trebuie să gestionăm şi condiţiile meteorologice, întotdeauna volatile. Partea pozitivă este că ne aflăm într-un sector cu cel mai mic impact, şi anume în cel al irigaţiilor. Acest domeniu devine tot mai important pentru fermieri în contextul actual, deoarece aceştia conştientizează din ce în ce mai mult importanţa irigaţiei pentru a susţine o creştere consistentă a productivităţii”, conchide Jaydeep Singh. 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.