Cum a ajuns o companie fondată de o echipă de tineri români în mai puţin de doi ani lider de piaţă în aria de influencer marketing technology, având acum o cifră de afaceri cu 40% mai mare decât cel mai apropiat concurent
Pentru tânărul antreprenor, parfumeria este o formă de evadare creativă şi intelectuală şi, spune el, îi oferă ocazia de a se deconecta de la rutina zilnică a afacerilor şi de a explora un univers senzorial complet diferit.
Un hobby poate să fie un teren fertil pentru idei noi, o sursă de relaxare şi de reflecţie, care, indirect, contribuie la o mai bună claritate şi inovaţie în activitatea profesională”, afirmă Mihai Bocai, cofondator şi CEO Flaminjoy, un start-up local Flaminjoy, care a dezvoltat un ecosistem prin intermediul căruia businessurile îşi pot eficientiza procesele de marketing, iar influencerii pot accesa campaniile brandurilor potrivite pentru ei.
Compania fondată de o echipă de tineri români a ajuns, în mai puţin de doi ani de la lansarea serviciilor de amplificare Social Products, lider de piaţă în aria de influencer marketing technology, având acum o cifră de afaceri cu 40% mai mare decât cel mai apropiat concurent. „Încrederea partenerilor a permis extinderea rapidă şi în afara ţării, Flaminjoy operând acum în 12 pieţe din Europa, Asia şi Africa”, conform reprezentanului companiei. Compania a atras peste 2 milioane de euro în trei runde de finanţare, finalizând recent o finanţare-punte (bridge investment) pentru a accelera extinderea globală şi iniţiativele inovatoare de marketing pe care le are în pregătire. În prezent, se pregăteşte pentru o rundă de finanţare de seria A şi explorează activ extinderea în alte regiuni.
Ce hobby aveţi şi cât timp îi dedicaţi? Când şi cum a început interesul pentru această zonă?
Hobby-ul meu este parfumeria, o artă subtilă şi extrem de complexă care îmbină creativitatea cu ştiinţa şi mă fas-cinează tocmai datorită acestei dualităţi. Am început să explorez domeniul din dorinţa de a înţelege mai bine indus-tria de beauty, în special procesele de producţie şi vânzare din această industrie sofisticată. Curiozitatea mea a fost iniţial legată de cum sunt create parfumurile şi cum fiecare notă poate influenţa percepţia unui produs. Cu tim-pul, însă, pasiunea a crescut şi am început să colecţionez parfumuri de nişă, preferând acele creaţii care sunt dis-tincte, sofisticate şi uneori controversate.
Acum, colecţia mea depăşeşte 100 de parfumuri, fiecare ales pentru unicitatea şi povestea sa. Încerc să dedic timp acestui hobby ori de câte ori am ocazia, fie pentru a explora noi lansări, fie pentru a împărtăşi această pasiune cu fiii mei, Victor şi Vlad. Împreună, analizăm atât partea creativă, cât şi aspectele practice, ceea ce face din par-fumerie un adevărat pod între viaţa mea profesională şi personală.
Ce corespondenţe există între acest hobby / sport şi afaceri?
Parfumeria, deşi aparent un domeniu foarte diferit, are multe în comun cu afacerile. În primul rând, crearea unui parfum este un proces meticulos, care necesită atenţie la detalii, inovaţie şi o înţelegere profundă a consumato-rilor. Fiecare parfum trebuie să spună o poveste, iar această poveste trebuie să rezoneze cu publicul său ţintă. Simi-lar, în afaceri, trebuie să construieşti o identitate de brand care să fie autentică şi atractivă pentru clienţii tăi.
În plus, parfumeria m-a ajutat să înţeleg mai bine dinamica pieţei şi comportamentul consumatorilor. De exemplu, în parfumerie există un echilibru subtil între crearea unui produs care să fie accesibil, dar şi exclusivist. La fel, în afaceri, este esenţial să găseşti un echilibru între inovare şi sustenabilitate financiară. Industria parfumurilor, prin complexitatea sa, serveşte drept model pentru a înţelege cum pot fi influenţate preferinţele consumatorilor şi cum poate un produs să devină memorabil şi dorit.
Este practicarea unui hobby benefică pentru relaţiile de afaceri / pentru afacere?
Da, cred că un hobby bine definit şi autentic poate fi un adevărat catalizator pentru relaţiile de afaceri. Parfumeria, fiind o artă subtilă şi senzorială, oferă o modalitate de conectare dincolo de convenţiile clasice de networking. De multe ori, în discuţii cu parteneri sau colegi, am descoperit că pasiunea pentru parfumuri poate deschide uşi către conversaţii mai profunde, personale, ceea ce ajută la crearea unor legături de încredere şi respect reciproc.
Totuşi, pentru mine, este esenţial să păstrez un echilibru între viaţa personală şi cea profesională. Îmi place să păstrez parfumeria ca o sursă de inspiraţie şi creativitate, fără să o amestec direct cu deciziile de afaceri. Cu toate acestea, un hobby poate să fie un teren fertil pentru idei noi, o sursă de relaxare şi de reflecţie, care, indirect, con-tribuie la o mai bună claritate şi inovaţie în activitatea profesională.
Ce beneficii are hobby-ul pentru dvs.?
Parfumeria este o formă de evadare creativă şi intelectuală pentru mine. Îmi oferă ocazia de a mă deconecta de la rutina zilnică a afacerilor şi de a explora un univers senzorial complet diferit. Procesul de descoperire a unui parfum, analiza notelor, a compoziţiei şi a poveştii din spatele fiecărui flacon mă ajută să îmi dezvolt creativitatea şi să îmi deschid mintea către noi perspective.
Acest hobby mă ajută şi să îmi reîncarc bateriile, oferindu-mi o pauză necesară din cotidian. Prin faptul că împărtăşesc această pasiune cu fiii mei, parfumeria devine şi o oportunitate de a construi momente preţioase de legătură familială. Astfel, ea nu doar că îmi îmbogăţeşte viaţa personală, dar mă ajută să rămân conectat şi la di-mensiunile creative ale vieţii profesionale.
Există regulile aplicabile în hobby şi în afaceri? Dacă da, care?
Există multe paralele între parfumerie şi afaceri, dar cea mai importantă regulă comună este atenţia la detalii. În parfumerie, fiecare ingredient contează şi poate transforma complet rezultatul final. La fel, în afaceri, fiecare deciz-ie, fie ea mică sau mare, poate influenţa direcţia şi succesul unei iniţiative. Fiecare aspect, de la strategia de mar-keting până la modul în care interacţionezi cu echipa ta, contează.
Un alt principiu comun este cel al creativităţii echilibrate de disciplină. În parfumerie, creativitatea trebuie să fie bine ancorată în cunoaşterea tehnică a ingredientelor şi a compoziţiei. În afaceri, inovaţia şi ideile noi trebuie să fie susţinute de strategii solide şi implementări eficiente. În ambele domenii, curajul de a experimenta şi de a ieşi din tipare este esenţial pentru a reuşi.
Care sunt regulile obligatorii în sport / hobby şi afaceri?
Echilibrul, integritatea şi consistenţa sunt esenţiale atât în parfumerie, cât şi în afaceri. În parfumerie, crearea unui parfum de succes implică armonizarea unor ingrediente aparent disparate pentru a obţine o compoziţie care să rezoneze cu utilizatorii. În afaceri, succesul vine din integrarea echilibrată a diferitelor departamente şi strategii într-o viziune coerentă şi unitară.
Totodată, autenticitatea este o altă regulă fundamentală. În parfumerie, originalitatea şi autenticitatea sunt cele care definesc un parfum de nişă şi îl fac să fie căutat. În afaceri, autenticitatea este ceea ce face un brand să iasă în evidenţă şi să construiască loialitatea clienţilor.
Ce tip de sport / hobby nu aţi practica niciodată? De ce?
Nu aş practica un sport sau hobby care nu îmi aduce satisfacţie intelectuală sau care contravine valorilor mele fun-damentale. Pentru mine, este esenţial ca orice activitate pe care o întreprind să aibă un scop clar, să fie motivantă şi să contribuie la dezvoltarea mea, atât personală, cât şi profesională. De aceea, caut să mă implic în activităţi care îmi stimulează creativitatea şi curiozitatea, evitându-le pe cele care nu adaugă valoare sau nu se aliniază prin-cipiilor mele.
CARTE DE VIZITĂ
. CEO Flaminjoy (2017-prezent)
2. founder, Evonomix (2012-prezent)
3. business development director, Telliso (2007-2012)
4. business operations manager, IBM (2006-2007)
5. project manager, SIVECO (2004-2006)
Preferinţe
Cuvânt: Învăţare
Carte: „Why Nations Fail”, Daron Acemoglu and James A. Robinson
Personalitate: Warren Buffett
Sportiv: triatlon
Tip De Vacanţă: Discovery / History
Destinaţie de vacanţă: Croaţia
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro