CSR 2021: PepsiCo România. rPET
Motivaţie: Acest proiect face parte din angajamentul PepsiCo de a crea un sistem alimentar mai sustenabil şi de a susţine planul Green Deal al Uniunii Europene. PepsiCo lucrează la construirea unei economii circulare care să asigure o reducere a ambalajelor folosite, limitând astfel amprenta de carbon a ambalajelor sale. Compania şi-a propus, la nivel global, ca până în 2030 aproximativ 50% dintre ambalajele utilizate pentru produsele din Uniunea Europeană să fie de tip rPET. În România, compania urmează să înlocuiască toate ambalajele cu rPET-uri pentru tot portofoliul de băuturi, până în 2022. Viziunea PepsiCo asupra plasticului se bazează pe trei strategii interconectate: reducerea cantităţii de plastic pe care o foloseşte, reciclarea unui volum mai mare de plastic şi reinventarea ambalajului din plastic folosit. Proiectul este dezvoltat la nivel global şi continuă eforturile de a contribui la construirea unei lumi în care ambalajele nu devin niciodată deşeuri, prin oferirea de produse realizate din 100% rPET pe 22 de pieţe din întreaga lume.
Descrierea proiectului: PepsiCo a lansat în 2020 la nivel european, inclusiv în România, rPET, sticla obţinută din PET 100% reciclat. PET-ul 100% reciclat este un tip de plastic alimentar de înaltă calitate, utilizat pe scară largă la fabricarea sticlelor şi a ambalajelor şi care poate reduce cu până la 40% emisiile de gaze cu efect de seră faţă de plasticul virgin. Investiţia iniţială în proiect este de 4 milioane de dolari. PepsiCo va investi anual 16,4 milioane de lei pentru a face tranziţia către plasticul reciclat, ce are un cost mult mai ridicat, însă contribuie la îndeplinirea obiectivului declarat, acela ca plasticul să nu mai ajungă niciodată deşeu.
Astfel, compania continuă eforturile începute în urmă cu mulţi ani în zona reciclării şi reutilizării ambalajelor şi îşi propune crearea unui ecosistem în care sticlele de plastic sunt colectate şi transformate din nou în sticle. Acum, în România, doar 40% din sticlele din plastic sunt colectate pentru reciclare. PET-ul are cea mai mică amprentă de carbon, deoarece energia necesară pentru fabricarea acestuia este mult mai mică decât cea necesară pentru sticlă sau aluminiu.
Compania susţine o serie de măsuri în această privinţă, precum reducerea cantităţii de plastic pe care o foloseşte. De asemenea, foloseşte ambalaje mai uşoare si înlocuieşte treptat PET-ul cu rPET-ul. Totodată, pentru a se asigura că are materia primă pentru rPET, businessul susţine colectarea selectivă prin sistemul răspunderii extinse a producătorului şi încurajează adoptarea prin lege a sistemului de garanţie – returnare (SGR).
Rezultate: PepsiCo România a introdus iniţial, în luna august a anului trecut, ambalajul 100% reciclat pentru toate produsele din portofoliul Lipton IceTea, urmând să înlocuiască toate ambalajele Pepsi şi Mirinda cu rPET-uri în 2021.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro