În căutarea de noi teritorii ale frumuseţii
Găsirea clienţilor din pieţe atipice pare că a fost strategia Douglas încă de la intrarea pe piaţa locală – în 2007, când brandul a ales centrul ţării pentru primul magazin al reţelei. Postpandemie, compania şi-a reluat expansiunea, mizând pe clienţii aflaţi în căutarea frumuseţii din toate colţurile ţării.
Alba Iulia se afla pe wish listul nostru de ceva timp, iar Carolina Mall oferă mediul de cumpărare modern, potrivit pentru clienţii noştri şi pentru conceptul Douglas”, descrie Lavinia Ivas, CEO al retailerului de cosmetice Douglas, primul (dar nu şi ultimul) anunţ în materie de expansiune al companiei de anul acesta.
Douglas a intrat pe piaţa din România la sfârşitul anului 2007, cu primul magazin deschis în oraşul Târgu-Mureş, practic la circa 100 km de Alba Iulia, decizie pe care am putea-o descrie drept atipică, având în vedere depărtarea de Capitală: „Am crescut pas cu pas, iar astăzi avem 40 de magazine în 23 de oraşe şi un magazin online puternic, care deserveşte întreaga ţară”. Compania şi-a reluat strategia axată pe expansiune anul trecut, când a inaugurat şase magazine pe plan local, iar investiţiile lor în această direcţie continuă şi în 2023 şi anul următor – cu două noi unităţi anunţate, în Craiova şi Piteşti.
Dincolo de concentrarea pe expansiune, unul dintre proiectele strategice mai noi ale Douglas ţine de includerea brandurilor româneşti pe rafturile acestuia. „Ideea a apărut într-un moment dificil. Eram în plin lockdown, în 2020, redefineam strategia Douglas România, în noul context în care magazinele noastre din toate oraşele erau închise. În acel moment m-am întrebat ce facem noi pentru comunitate, dincolo de sprijinul CSR pe care îl oferim an de an”, aminteşte Ivas despre modul în care s-a născut această idee. Au decis atunci să includă în strategia lor dezvoltarea unei noi categorii sub numele RoBrands, au solicitat departamentului de achiziţii să caute producători români de cosmetice şi, în acelaşi timp, şi-au întrebat şi clienţii care este brandul românesc pe care ar dori să îl cumpere de la Douglas.
De unde vine Douglas?
Brandul Douglas are origini germane, sediul său central se află în Düsseldorf, iar prima parfumerie care a purtat numele Parfümerie Douglas a fost deschisă în Hamburg în 1910. Douglas GmbH a făcut parte din Douglas Holding, dar începând cu 1 iunie 2015, 85% din companie aparţine investitorului financiar CVC Capital Partners şi 15% familiei Kreke, fondatorii businessului.
Sursa: Presa internaţională
Până în prezent, numărul de branduri româneşti listate în magazinele Douglas prin proiectul RO Brands a ajuns la 37. „Colegii mei au fost în discuţii cu multe branduri româneşti, dar în final am selectat acele branduri care ni s-au părut cele mai potrivite şi care puteau livra produsele la timp, în condiţii optime. Desigur, un factor important a fost şi este calitatea produselor, întrucât clienţii noştri au aşteptări ridicate atunci când achiziţionează un produs din magazinele sau de pe site-ul Douglas.” Astfel de iniţiative pare că devin obligatorii într-o industrie dinamică şi inovatoare în care şi în România a crescut foarte mult interesul pentru o îngrijire a pielii sănătoasă şi pentru inovaţii, potrivit Laviniei Ivas. „Deoarece suntem parte a celei mai mari destinaţii de frumuseţe din Europa, aflăm rapid ultimele trenduri şi inovaţii din domeniu. După cum ştim, România este o piaţă emergentă şi asta se vede inclusiv în piaţa cosmeticelor, în special a cosmeticelor de lux. Mai este loc de creştere, dar eu cred în creşteri sănătoase, pas cu pas. Cred că există branduri româneşti cu mare potenţial, vedem deja astfel de branduri care au făcut paşi mari şi deja şi-au extins distribuţia în alte ţări.”
Lavinia Ivas a preluat conducerea companiei în 2011, când reţeaua includea opt magazine: patru în zona de vest a ţării, trei în Bucureşti şi unul în zona de sud-est a României. „Eram ultimii veniţi în piaţă şi, din punctul de vedere al acoperirii naţionale, eram departe de oricare alt jucător similar din România. În plus, aşa cum ştim, ţara noastră şi întreaga lume trecuseră printr-o criză financiară de proporţii. Era necesar să ne extindem şi să implementăm câteva proiecte majore pentru a dezvolta compania. Aşa cum am învăţat, nu se poate face totul într-un an. Prima dată identifici nevoile, verifici resursele disponibile, prioritizezi, stabileşti strategia şi apoi construieşti”, povesteşte executivul.
Din rândul celor mai importante momente din cariera sa, cât şi din dezvoltarea reţelei, ea menţionează, în afară de dezvoltarea reţelei în Bucureşti şi în ţară, implementarea programului de loialitate Douglas Card, lansarea magazinului online, în urmă cu 7 ani, dezvoltarea portofoliului de produse şi servicii, asigurarea infrastructurii logistice necesare pentru dezvoltarea businessului din România, cât şi multe alte proiecte derulate pe parcursul acestor ani împreună cu echipa locală, regională sau internaţională. „Ce ştiu, şi asta a fost o reconfirmare, este că totul se construieşte cu echipe, că trebuie să îţi aloci timp şi resurse pentru a forma echipa de care ai nevoie, pentru a construi ceea ce ţi-ai propus. Am învăţat şi că entuziasmul se transmite, dacă ai ales oamenii potriviţi cu valori şi principii similare.”
Ce urmează? „Dorim să continuăm extinderea în România. De exemplu, în luna octombrie vom deschide al doilea magazin în Craiova, în centrul comercial Craiova Promenada, care se va lansa pe 5 octombrie, iar anul viitor vom fi prezenţi cu primul magazin în oraşul Piteşti.”
Trei întrebări din interviul cu Lavinia Ivas, CEO al Douglas România
1. Care sunt calităţile pe care le căutaţi atunci când recrutaţi angajaţi?
În general, căutăm persoane care apreciază produsele cosmetice, înţeleg importanţa îngrijirii şi apreciază diferenţa pe care o poate face un sfat profesionist. Atitudinea este foarte importantă, la fel şi modul în care comunică cu clientul. Un alt criteriu este dezvoltarea continuă, deoarece industria cosmetică este una inovatoare, cu multe lansări noi, în fiecare lună.
2. Care este profilul clienţilor Douglas şi cum a fost influenţat comportamentul lor de consum în actualul context economic?
Clienţii Douglas sunt în general persoane bine informate, care ştiu ce îşi doresc, dar sunt şi deschise să afle informaţii despre produse noi şi devin clienţi fideli Douglas, pentru că în urma experienţelor de cumpărare capătă încredere în experţii noştri din magazine.
3. De ce aţi considerat prielnic actualul context pentru inaugurarea unui nou magazin?
Strategia Douglas este să se concentreze pe clienţii săi, să înţeleagă aşteptările şi nevoile lor şi să le fie cât mai aproape. Ne bucurăm că am ajuns acum aproape şi de clienţii noştri din Alba Iulia şi că putem să le oferim o experienţă de cumpărare bazată pe un traseu complet, în care pot testa produsele noastre, pot beneficia de evenimentele noastre, în cadrul cărora le oferim şedinţe de machiaj gratuite, sfaturi pentru îngrijire etc.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro