Legătura dintre profit şi „mai verde, mai eficient”
Pentru Schneider România, furnizor de soluţii integrate de management al energiei şi automatizării, plusurile s-au regăsit deopotrivă la capitolele cifră de afaceri, profit şi număr de angajaţi, conform celor mai recente date disponibile la Ministerul Finanţelor. 2022 a adus un profit de aproape trei ori mai mare decât precedentul an şi de aproape zece ori mai mare decât 2019. Iar viitorul se „aşază” în zodia celei de-a patra revoluţii industriale.
În principiu, marile proiecte de infrastructură sunt motoarele de creştere pentru acest business, spune Lucian Enaru, country general manager, Schneider Romania, Moldova, Armenia, dar specific, domeniile în care compania a avut activitatea cea mai intensă în ultima vreme au fost al serviciilor de sănătate, industrial, al clădirilor rezidenţiale şi comerciale, dar şi al transportului urban. „În domeniul serviciilor de sănătate, am fost implicaţi tot mai mult în proiecte de modernizare a infrastructurii de distribuţie a energiei electrice, avem echipamente şi soluţii care pot îmbunătăţi atât siguranţa în spitale, cât şi calitatea actului medical, totul e să existe intenţii de renovare şi modernizare. Multe clădiri de spitale şi clinici au îmbătrânit şi au nevoie de infrastructuri energetice care să susţină echipamentele moderne de intervenţie, în siguranţă”. Compania este tot mai prezentă în zona de management al clădirilor industriale, comerciale şi rezidenţiale, pentru că sunt multe companii al căror echilibru financiar a fost afectat de perioada pandemiei şi de contextele macroeconomice ulterioare, iar acum se văd în situaţia de a eficientiza costuri pentru a atinge un nou punct de stabilitate. „Economiile cu energia electrică sunt extrem de importante în acest context, iar noi le putem ajuta să le atingă”.
Printre proiectele cele mai importante derulate şi finalizate de Schneider România în 2023 se numără colaborarea cu eMAG. „Povestea cu eMAG a început în urmă cu câţiva ani, la centrul logistic de lângă Bucureşti, fiind continuată cu echiparea centrului logistic al companiei din Budapesta. Am fost implicaţi în proiectul celui mai sustenabil magazin IKEA din sud estul Europei, deschis vara aceasta, la Timişoara. De asemenea, am fost implicaţi în proiectul de modernizare a infrastructurii de transport urban din Vaslui, care a migrat spre transportul electric. Sunt doar câteva dintre proiectele despre care putem vorbi acum, fiind finalizate în 2023, dar, avem multe altele în derulare. În 2024 vom continua colaborările cu companiile mari locale şi cu corporaţii industriale pe proiecte de investiţii importante. Şi 2024 se anunţă ca fiind un an intens!”, adaugă Lucian Enaru.
Tot el mai spune că la nivel global, inovaţia este o continuă stare de spirit pentru companie. „Suntem promotori ai eficienţei energetice şi ai folosirii judicioase a resurselor energetice de mai multe decenii, previzionând migrarea economiei către digital şi sustenabil. Tot ce facem este să căutăm să anticipăm nevoile companiilor în materie de energie electrică şi să ne asigurăm că acestea pot fi îndeplinite într-un mod sigur şi durabil”, conform executivului Schneider România. Acest lucru este cu atât mai important acum, când presiunea asupra reţelelor electrice este tot mai mare şi când depindem atât de mult de online, în viaţa personală, cât şi în cea profesională.
La nivel local, compania nu are divizii de cercetare şi dezvoltare în sensul tradiţional, dar „inovăm în ceea ce priveşte gestionarea resurselor umane, construim soluţii inovatoare pentru clienţii noştri care, consultându-se cu noi ajung să-şi dorească şi ei să fie cât mai eficienţi şi să poată gestiona cât mai bine cheltuielile operaţionale, din care costurile cu energia sunt o componentă foarte importantă. Practic, pentru companiile mari cu care lucrăm, nu există două proiecte identice, totul se face cu o doză serioasă de creativitate... inginerească”, afirmă Lucian Enaru.
În acest domeniu, serviciile reprezintă un „must have”, spune executivul Schneider, care admite că a durat ceva timp până când piaţa a înţeles utilitatea serviciilor de audit şi consiliere. Tendinţa clienţilor, în trecut, era să ceară punctual furnizorilor şi partenerilor echipamentele pe care le considerau necesare, la momentul unei investiţii. „În ultima vreme, însă, lucrurile evoluează cu o viteză fantastică, suntem influenţaţi atât de puternic de situaţiile economice şi geopolitice pe care nu le putem controla sau anticipa, încât tot mai mulţi lideri de business se documentează mult mai riguros sau implică parteneri de tehnologie în fazele iniţiale ale proiectelor lor de business, pentru că înţeleg că astfel vor fi mai bine pregătiţi pentru orice ar urma. În plus, de când raportarea ESG a devenit obligatorie, avem tot mai multe companii care ne solicită ajutorul pentru a se conforma obiectivelor de eficienţă, iar acest fapt a impulsionat şi mai mult partea de servicii din activitatea noastră”.
Cât priveşte anul care tocmai a început, Lucian Enaru se aşteaptă la extinderea activităţii sub impactul raportării ESG şi al proiectelor de investiţii industriale care se prefigurează. Inteligenţa artificială va câştiga tot mai mult teren în activităţile curente, extinzându-se şi „a patra revoluţie industrială” şi care se referă la încorporarea soluţiilor şi practicilor sustenabile la nivelul companiilor industriale şi preocupări tot mai accentuate pentru dezvoltarea, modernizarea şi eficientizarea reţelelor electrice.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro