CSR 2022. Cum vor companiile din România să schimbe societatea în bine? Campania NutriPorţia şi VeggiePorţia în Braille - Nestlé România

Postat la 28 decembrie 2022 76 afişări

CSR 2022. Cum vor companiile din România să schimbe societatea în bine? Campania NutriPorţia şi VeggiePorţia în Braille - Nestlé România

Motivaţie:

Conform primului Raport Global al Dizabilităţii publicat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii şi Banca Mondială în 2021, în ţara noastră sunt peste 95.000 de persoane nevăzătoare, dintre care 2.700 sunt copii. Aceste persoane au nevoia să fie integrate, să fie recunoscute şi acceptate într-o societate incluzivă, care să le ofere posibilitatea de a fi independente. Campania lansată de Nestlé ţinteşte persoanele cu deficienţe de vedere din România şi a fost concepută pentru a ajuta persoanele cu deficienţe de vedere să-şi pregătească singure preparate echilibrate nutriţional folosind ghidurile de nutriţie NutriPorţia şi VeggiePorţia, transpuse în premieră în România în alfabetul Braille.

Descrierea proiectului:

Valoarea totală a proiectului este de 50.000 de euro, iar ghidurile de nutriţie au fost adaptate împreună cu Asociaţia Nevăzătorilor din România şi artistul plastic Monica Mocanu. Alături de cele două farfurii pentru mese echilibrate, au fost create şi 20 de reţete pentru prânz şi cină în format audio, special adaptate din punct de vedere al unităţilor de măsură şi al ingredientelor pentru persoanele cu dizabilităţi de vedere. Această colecţie de reţete sănătoase a fost concepută după principiile NutriPorţiei şi VeggiePorţiei şi cuprinde inclusiv reţete vegetariene şi reţete vegane care susţin o alimentaţie sustenabilă, dar şi reţete potrivite pentru copii. Procesul proiectului a fost iniţiat printr-un workshop organizat cu sprijinul Asociaţia Nevăzătorilor din România pentru comunitatea lor de persoane cu dizabilităţi vizuale, pentru a înţelege mai bine problemele cu care se confruntă şi cum le putem veni în ajutor.  Totodată, compania a lansat trei episoade ale filmului despre simţuri, în care se concentrează pe transformarea farfuriilor-ghid în instrumente utile persoanelor cu dizabilităţi de vedere şi a creat şi 20 de reţete pentru prânz şi cină în format audio, special adaptate din punct de vedere al unităţilor de măsură şi al ingredientelor pentru aceştia. Farfuriile ghid NutriPorţia şi VeggiePorţia au fost transpuse în alfabetul Braille, precum şi dezvoltate în versiunea audio. Proiectul doreşte să încurajeze şi industria HoReCa să accesibilizeze locaţiile pentru persoanele cu deficienţe de vedere. În acest sens, compania a creat un ghid de bune practici, numit „Bine Servit: Micul ghid de bune maniere pentru servirea persoanelor cu dizabilităţi de vedere”, dedicat hotelurilor, restaurantelor, cafenelelor, locuri în care persoanele cu deficienţe de vedere se pot simţi mereu binevenite.

Rezultate:

Materialele dezvoltate în cadrul proiectului au ajuns la comunităţile de persoane cu deficienţa vizuală prin intermediul reţelelor sociale şi al newsletterelor trimise de către Asociaţia Nevăzătorilor din România. Campania a avut vizibilitate în media şi a înregistrat un număr de 39 de materiale de presă, în principalele publicaţii din România, cu un trafic săptămânal de peste 2 milioane de cititori. Website-ul dedicat campaniei a avut aproximativ 2.000 de accesări făcute de peste 1.600 de noi utilizatori.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.