Cayenne eclipsează modelul 911, maşina Porsche care împlineşte 50 de ani
La 50 de ani de la lansarea modelului care a revoluţionat industria auto de după al doilea război mondial, Porsche 911 mai înseamnă astăzi mai puţin de o cincime din vânzările grupului la nivel mondial, fiind eclipsat de mai marele SUV Cayenne, iubit mai ales de clienţii din România. Va mai prinde 911 aniversarea cu numărul 100?
Aniversare istorică. Povestea de 50 de ani a modelului-fanion Porsche 911 este sărbătorită de nemţi pe toate meridianele. San Francisco, Los Angeles, Traverse City, Moscova, Shanghai, Taipei şi Sydney au găzduit în această vară parade sau expoziţii cu maşinile care au cucerit de-a lungul timpului Europa, SUA, Asia şi Australia. Peste 820.000 de unităţi s-au vândut în jumătate de secol, iar prin evenimentele organizate în 2013 compania se aşteaptă ca anul în curs să bifeze un vârf la capitolul vânzări, într-o industrie care traversează unul dintre cele mai dificile momente din istorie. Modelele 911 sunt recunoscute printre colecţionarii de maşini pentru valoarea crescută pe care o au odată cu trecerea timpului, statisticile oficiale ale nemţilor arătând că şapte din zece maşini produse de către Porsche funcţionează în continuare. Modelul 911 s-a confruntat în istorie cu probleme destul de dificile, dată fiind dorinţa managementului de a înceta producţia lui 911 în anii ’70, evitată atunci în ultimul moment la presiunea familiei Porsche.
Momentul de turnură din prezent porneşte din 2002. Prezentarea noului model Cayenne, în 2002, odată cu noua fabrică a grupului de la Leipzig, a orientat publicul spre segmentul SUV şi a însemnat un nou val de profit pentru grup. Cayenne înseamnă în prezent mai bine de jumătate din vânzările de modele Porsche la nivel mondial, în timp ce 911 a coborât sub o cincime. În România, la sfârşitul lunii august, ponderea modelului 911 în totalul vânzărilor din România era de 20%, acest procent fiind identic cu cel realizat de Porsche la nivel mondial. Specificul pieţei îşi spune însă cuvântul în ceea ce priveşte modelul Cayenne, care în România are o pondere de aproximativ 60%, comparativ cu 50% în restul lumii, potrivit informaţiilor furnizate de filiala locală a grupului."
„Modelul 911 este un model iconic, nu numai pentru marcă, ci pentru întreaga industrie de maşini sport. Anul acesta, când Porsche 911 împlineşte jumătate de secol de la lansare, modelul străluceste mai puternic ca oricând, acest fapt reflectându-se în vânzări„, spune Adrian Pascu, brand manager la Porsche, menţionând că anul 2013 ar putea marca un record la capitolul vânzări pe piaţa locală. În cifre, recordul înseamnă 20 de unităţi, un nivel peste cel al anilor de prăbuşire a pieţei auto din România, întoarsă la nivelul de la sfârşitul anilor 1990.
Clientul de Porsche 911 este, de regulă, bărbat, cu vârsta între 35 şi 50 de ani, antreprenor sau angajat în poziţii de top management în companii multinaţionale şi bănci. Secretul atracţiei faţă de mai marele Cayenne este explicat de Adrian Pascu: „O comparaţie între cele două modele pare un pic forţată. Cayenne este o maşină polivalentă, extrem de adaptabilă, ceea ce o face mai atractivă pentru o bază mai mare de clienţi„. Principalele criterii pentru care clienţii Porsche aleg modelul 911 sunt tradiţia pe care o evocă şi caracterul iconic între modelele sport. Pasionaţii apreciază caracterul dual al maşinii - model supersport, care îşi atinge pe deplin potenţialul pe circuitele auto, dar şi maşină de zi cu zi, cu care clienţii merg la serviciu. „Cele două modele nu sunt comparabile, ci complementare. De multe ori, cine are în garaj un 911 este foarte posibil să-l parcheze lângă un Cayenne.
Clienţii aleg 911 pentru caracterul sportiv, această achiziţie reprezentând uneori manifestarea unei plăceri egoiste, iar Cayenne este maşina de zi cu zi, cu care pleacă în concedii sau pe care o folosesc uneori pentru off-road.„ Starea proastă a şoselelor şi lipsa unui sistem de autostrăzi şi de circuite pentru maşini îi face pe mulţi dintre proprietarii de 911 să nu se poată bucura de maşină la adevărata capacitate, un alt obstacol în momentul achiziţiei. Presa a relatat de-a lungul anilor zeci de cazuri de proprietari de maşini de sute de mii de euro pe care le transportă cu platforme până la graniţa de vest, de unde încep să le conducă pe drumurile publice.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro