Ce maşini hibride se vând în România
Foarte căutate în America, exclusiviste pe piaţa europeană, hibridele încep să apară în portofoliul a tot mai mulţi constructori. În timp ce BMW lansează hibride performante care să vină în completarea versiunilor de top, Audi pariază pe versiuni cât mai economice, iar Lexus se dezvoltă în ambele direcţii.
În toată istoria industriei auto, automobilele de lux au fost asociate cu progresul tehnologic. De la centurile de siguranţă, ABS, ESP, airbaguri, toate au apărut iniţial pe limuzinele de top ale constructorilor. Singura excepţie în istoria automobilului a fost hibridul, maşina care, pe lângă motorul pe benzină, avea şi unul electric, cu baterii care se încărcau fie în mers, fie la frânare. Primul hibrid a fost Toyota Prius, un automobil destinat clasei de mijloc. A apărut iniţial în Japonia şi ulterior s-a extins în SUA, ambele ţări fiind cunoscute ca fiind pasionate de maşinile pe benzină, în detrimentul celor diesel. În timp ce peste Ocean se dezvoltă tot mai mult tehnologia hibridelor, în Europa s-a dezvoltat supremaţia dieselului - chiar mai economic decât un hibrid şi cu un preţ de achiziţie doar cu puţin mai mare, faţă de un hibrid care necesită un efort de achiziţie considerabil mai mare decât în cazul unui automobil obişnuit.
VEZI AICI CE HIBRIDE SE VÂND ÎN ROMÂNIA (GALERIE FOTO)
După ce Mercedes-Benz a venit cu un "mild-hybrid", iar BMW deja va aduce pe piaţă cel de-al treilea şi al patrulea său hibrid - ActiveHybrid 5 şi ActiveHybrid 3 -, şi Audi vrea să-şi facă simţită prezenţa pe acest segment.
Ceea ce diferenţiază Q5-ul şi A8-ul de principalii concurenţi este dimensiunea motorului pe benzină. Într-o eră când impozitele şi taxele sunt calculate în funcţie de cilindre şi nu de preţul maşinii, Audi A8 este cea mai corectă alegere pentru un executiv care doreşte să evite pe cât posibil plata oricărui impozit. Având în vedere că este un hibrid, nu se plăteşte taxa de poluare - care ar fi costat oricum sub 400 de euro, luând în calcul doar motorul pe benzină. Mai mult, motorul de 2,0 litri îi asigură şi un impozit anual de 180 de lei, foarte mic pentru cineva care plăteşte cel puţin 90.000 de euro pe o limuzină de lux.
Sub capota lui A8 Hybrid se regăseşte acelaşi sistem ca şi pe Q5 Hybrid, alcătuit dintr-un propulsor pe benzină de 2,0 TFSI de 211 CP şi un motor electric, care dezvoltă în total 245 CP şi 480 Nm. Puterea este livrată către puntea faţă printr-o cutie de viteze automată de tip tiptronic cu opt trepte.
Ca performanţe, maşina accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,7 secunde şi poate atinge 235 km/h, în timp ce consumul mediu a fost redus la 6,3 litri/100 km. Din punctul de vedere al comportamentului dinamic, cuplul motor oferit de motorul electric se simte imediat cum pleci de pe loc. Spre deosebire de alte hibride, care maschează bateriile, la A8 acestea sunt amplasate în portbagaj şi ocupă aproape jumătate din volumul acestuia - de la 510 litri la versiunea normală s-a ajuns la 335 litri, adică tot atât cât are un Audi A3. Cu toate că ne-am fi aşteptat ca maşina să fie cu mult mai grea datorită bateriilor, dacă ne uităm la cifre A8-ul hibrid are aceeaşi greutate ca acela echipat cu dieselul de 3,0 litri.
În ceea ce priveşte preţul, A8 Hybrid va veni pe piaţa locală de la 84.320 de euro cu TVA, cu 3.000 de euro mai mult decât un 3,0 TFSI de 290 CP, şi cu 7.000 de euro peste preţul unui 3,0 TDI de 250 CP.
Din luna februarie a acestui an şi BMW şi-a completat gama cu ActiveHybrid 5, adică o versiune a lui 535i care, pe lângă motorul pe benzină, are şi unul electric pentru a reduce consumul. Preţul de pornire pentru ActiveHybrid 5 este de 66.890 de euro cu TVA inclusă, faţă de 54.188 de euro pentru un 535i. Cu toate acestea, hibridul include şi o serie de opţionale precum transmisia automată, climatizare automată pe patru zone, lumini ambientale, sistem de navigaţie şi inserţii de lemn. Astfel, diferenţa de preţ între cele două se micşorează la 6.300 de euro. Până la toamnă ActiveHybrid 5 va fi singurul hibrid disponibil în gama BMW, în condiţiile în care ActiveHybrid 7 facelift este programat pentru toamna acestui an, când va veni şi noul Seria 3 ActiveHybrid.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro