Tinerii de la Timişoara care lucrează la maşina care se conduce singură
Automobilele din filmele SF, capabile de a se pilota singure şi de a citi mediul prin care rulează, sunt tot mai aproape de realitate. Cel târziu în 2020 acestea vor circula deja pe străzi şi vor avea la bază sisteme proiectate de continental, la Timişoara.
S-Klasse nu foloseşte sisteme de <backend>. Spre exemplu, un om care a intrat într-o cameră poate ieşi din această cameră şi dacă este legat la ochi deoarece cunoaşte traseul. Poate mai încet, dar o va face pentru că ştie unde este uşa. De ce? Pentru că îşi aminteşte şi ştie drumul. Această abilitate va fi implementată şi maşinilor în colaborare cu IBM şi Cisco care vor găzdui fermele de date şi vor avea puterea de procesare a datelor", spune oficialul german.
Acest lucru este posibil doar atunci când se unesc mai multe organizaţii, de la producătorii de senzori, electronice high-end, până la experţii în securizarea datelor sau HMI (interacţiunea între om şi maşină). „Trebuie să existe un parteneriat între acestea. Pe măsură ce investim foarte mult în aceste tehnologii, dezvoltarea lor începe de la centru. Trebuie să înţelegem următorul nivel al funcţionalităţii, care este primit bine de către clienţi", a spus Senger.
Ideea pornită de câţiva oameni în Germania merge în organizaţie asemeni unei unde.
Sondaj Știu
Ești de acord ca viitorul Președinte să dizolve Parlamentul, pentru a reflecta voința de acum a electoratului?
Proiectul maşinilor autonome va genera un business în creştere pentru diviziile Continental nu în următorii zece ani, ci în următorii doi ani. „De aceea trebuie să accelerăm şi mai mult activitatea în Timişoara, Iaşi şi Sibiu. Iar oamenii de aici vor fi parte a acestui proces. Vremea căutării de talente şi de forţă de muncă în apropierea centrului din Germania s-a terminat. Acum căutăm talente peste tot în lume. Iar divizia din România deja este responsabilă de proiecte întregi deoarece centrul nu are suficientă capacitate. Aici avem ingineri tineri, motivaţi, care vin cu abordări noi", a declarat Christian Senger.
Cu toate că până de curând România avea imaginea unei ţări low-cost, unde sunt produse automobile ieftine şi componente pentru acestea, în ultimii ani atât Dacia cu Renault, cât şi companii precum Bosch sau Continental au schimbat această percepţie.
„Imaginea că România este departe şi responsabilă doar de proiecte mici este complet greşită. România este integrată complet şi nu există nicio diferenţă între angajaţii din România şi cei de la centru, toţi lucrează cu aceeaşi tehnologie. De asemenea, studenţii din România au ocazia de a lucra şi de a crea tehnologie de ultimă oră. Nu trebuie să plece în California pentru acest lucru", a spus executivul Continental.
Cum vor trece maşinile la nivelul următor? Inclusiv printr-o conexiune prin internet cu serverele de la centru, care vor găzdui toate informaţiile legate de infrastructură. Dar, chiar şi în lipsa acestei conexiuni, unitatea de control a maşinii poate menţine la un nivel ridicat gradul de siguranţă.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro