XC90 - Volvo vrea să se reinventeze mizând pe cartea care l-a dus odată la masa bogaţilor
La patru ani de când Volvo a ieşit oficial din Premier Automotive Group, divizia brandurilor premium şi de lux a Ford, suedezii vor să se relanseze în liga superioară cu ajutorul celei de-a doua generaţii de XC90, model care în urmă cu 12 ani şi ducea în concurenţă directă cu BMW şi Mercedes-Benz.
Suedez este cuvântul de ordine la Volvo odată cu lansarea noilor modele precum V40 şi, recent, cea de-a doua generaţie a XC90. Mai mult, suedezii insistă pe faptul că de această dată platforma noului model este una „100% Volvo“, subliniind ruptura definitivă de Ford şi de tot ceea ce au însemnat americanii care au vândut compania în 2010 către chinezii de la Geely.
„Am continuat transformarea ce a început în 2010 când compania a fost vândută. Spre exemplu, numai în noul proiect al XC90 am investit 75 de miliarde de coroane suedeze (8,1 mld. euro – n. red.). De la o simplă divizie, am devenit acum o companie de sine stătătoare“, a spus Hakan Samuelsson, preşedintele şi CEO al Volvo Cars.
La 12 ani de când Volvo a prezentat primul său SUV, XC90, constructorul suedez a lansat cea de-a doua generaţie a unuia dintre cele mai bine vândute modele din portofoliul său, model care acum vine să relanseze marca pe segmentul premium şi să o readucă în competiţie directă cu Audi, BMW şi Mercedes-Benz. Realizat în urma unui proiect ce s-a derulat pe o perioadă de trei ani, noul XC90 marchează începutul unui nou capitol în istoria Volvo, prezentând direcţia viitoare în design, integrând propria gamă de tehnologii noi şi utilizând noua tehnologie SPA (Arhitectură Dimensionabilă de Produs) a companiei.
„SUV-ul este primul model dintr-un brand reinventat. Am reinventat fiecare componentă a sa. Mai mult, în următorii patru ani vom reînnoi întreaga gamă. Viitorul se bazează pe electrificare pentru a obţine putere mai mare şi consum mai scăzut. A treia piatră de hotar o reprezintă planul Vision 2020 prin care ne propunem ca până în 2020 niciun automobil Volvo să nu fie implicat într-un accident major, iar dincolo de acest prag, vrem ca după 2020 niciun automobil Volvo să nu fie implicat într-un accident“, a spus Lex Kerssemarkers, senior vice president pe strategie de produs şi managementul liniei de vehicule în cadrul Volvo Cars.
Marcând cei 87 de ani de existenţă ai Volvo, noul XC90 este primul automobil al grupului ce va purta noua emblemă a companiei, mai proeminentă, având bine cunoscuta săgeată aliniată în mod elegant cu diagonala grilei. Împreună cu luminile de întâlnire faţă în formă de T şi denumite artistic „Ciocanul lui Thor“, emblema introduce o imagine nouă, distinctivă şi încrezătoare a generaţiei viitoare de automobile ale mărcii Volvo. „Tehnologia SPA ne-a permis să creăm primul SUV fără compromisuri din lume“, a spus Peter Mertens, senior vice president pe cercetare şi dezvoltare în cadrul Volvo Cars.
Noul XC90 oferă o gamă de motorizări Drive-E de doi litri în patru cilindri, iar XC90 Twin Engine este primul din gama sa care combină un motor pe benzină de doi litri în patru cilindri supraalimentat cu un motor electric ce dezvoltă în total 400 CP, dar emite în atmosferă numai 60 de grame de dioxid de carbon per kilometru, echivalentul unui model mic hibrid cu cel mult 80 CP.
„SUV-ul XC90 a fost un game changer în 2002 şi ne dorim acelaşi lucru de la noul model. Nu dorim neapărat să îl comparăm cu Range Rover, dar vrem să oferim ceva mai bun în comparaţie cu ce găsesc acum clienţii pe piaţă“, a spus Peter Mertens. În opinia sa, presiunea este şi mai mare având în vedere că vechiul model a avut o viaţă de 12 ani, cu patru sau chiar cinci ani mai mult decât era normal, lucru care nu se va mai întâmpla de acum înainte.
Noul XC90 oferă cele mai noi standarde de siguranţă disponibile în industria auto, potrivit celor de la Volvo. Acesta include două tehnologii în premieră mondială: un pachet de protecţie antipărăsire accidentală a carosabilului şi funcţia de frânare automată în intersecţie.
Într-un scenariu de părăsire automată a carosabilului, noul Volvo XC90 detectează ce se întâmplă şi blochează centurile de siguranţă ale scaunelor din faţă pentru a menţine ocupanţii într-o poziţie sigură. Pentru a contribui la prevenirea leziunilor coloanei vertebrale, dispozitive de absorbţie a energiei plasate între scaun şi cadrul acestuia amortizează forţele verticale ce pot apărea la aterizarea maşinii pe o suprafaţă dură în afara drumului.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro