Diamantele nu sunt cele mai bune prietene doar in cazul fetelor
“Diamantele sunt cele mai bune prietene ale unei fete”, spunea in urma cu mai bine de jumatate de secol Marilyn Monroe. Cum fetele au nevoie de multe prietene, o serie de prieteni perfect interesati s-au decis sa le ajute.
"Socrul meu se ocupa cu prelucrarea diamantelor. Ulterior, familia a inceput sa vanda diamante independente. Odata cu noua generatie, am decis sa dezvoltam afacerea si sa facem un business de bijuterii", povesteste Noam Lenzini, managing director al Rafael & Sons Diamonds & Jewelries, o companie israeliana producatoare de diamante si bijuterii, cu ocazia uneia dintre vizitele sale la Bucuresti.
Israelienii de la Rafael & Sons au intrat pe piata din Romania acum circa sapte ani "dintr-o intamplare" si au ajuns sa vanda mii de bijuterii, cele mai multe cu diamante, in fiecare an. Israelienii de la Rafael & Sons se ocupa de diamante din 1970, iar Noam Lenzini calatoreste 150-200 de zile pe an: "Nu o fac doar pentru business, am bani suficienti pentru a trai linistit, dar sunt un perfectionist care vrea mereu ceva mai bun". Dintre sutele de zile pe drum, cateva zeci sunt dedicate Romaniei, unde vine de regula o data pe luna pentru cateva zile.
O afacere cu aur si diamante (GALERIE FOTO)
Cand isi aminteste inceputul povestii Rafael & Sons in Romania, spune ca a fost "un fel de greseala": "Lucram in Italia si am vazut ca Europa de Est se dezvolta si oamenii investesc in imobiliare. Noi stiam ca unde oamenii investesc in imobiliare exista bani si atunci ei cauta lux, iar diamantele sunt produse de lux".
Despre prima sa calatorie in Romania spune ca a fost ciudata pentru ca la momentul respectiv Romania era vazuta ca o tara din lumea a treia. Odata ajuns insa aici, "am vazut o noua lume: masini scumpe, branduri importante si oameni care erau dispusi sa dea bani pe produse de lux".
Totusi, la inceput a facut pasi mici pentru a testa piata. Initial, crezuse ca Romania e similara Rusiei pentru ca sunt tari apropiate: "In timp ne-am convins insa ca seamana cu tarile din Europa Occidentala, precum Italia sau Franta". La sapte ani distanta a ajuns sa isi contureze insa o opinie despre piata si despre consumatori. Acum stie ce sa vanda. La intrarea pe o piata Rafael & Sons vine cu piese alese in functie de consumatori. "Romanii cauta eleganta si produse discrete", spune el facand comparatie cu alte piete precum Statele Unite unde se cumpara diamante tot mai mari, mai opulente.
"In Romania nu exista inca o cultura a diamantelor mari. In SUA si Orientul Mijlociu se cumpara diamante in scopuri investitionale. Ei stiu ca a cumpara un diamant este intr-un fel ca si cand ai cumpara o casa. Daca ai fi cumparat o casa in 2008 in Piata Romana, acum pretul ar fi mult mai mic si ai fi pierdut bani. In cazul diamantelor, la fel ca si la aur, preturile sunt mereu in crestere."
Pretul aurului a crescut cu peste 20% in 2010 si tendinta ascendenta continua si in prezent, deoarece in conditiile incertitudinii economice oamenii prefera sa investeasca in active pe care le considera sigure mai degraba decat pe bursa. In prezent pretul aurului depaseste 1.500 de dolari uncia. In cazul diamantelor, pretul a crescut cu peste 60% fata de 2006, indicele pretului la diamante fiind acum la 220,6 puncte, fata de 134 in urma cu cinci ani.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro