Si a fost anul gentilor

Postat la 08 ianuarie 2008 1 afişăre

Sunt create cu maiestrie de ceasornicar, sunt vandute la preturi mai mari decat ale unei masini si aduc grupurilor de lux mare parte din profit. Gentile, fie ca au sau nu accesorii din aur sau pietre pretioase, au fost declarate unanim de specialisti vedetele anului trecut in moda.

Zecile de persoane care formeaza cozi la magazinul Louis Vuitton de pe Champs Elysées pentru a-si accesoriza tinutele cu o geanta cu simbolul LV sau lunile petrecute pe listele de asteptare de cei ce-si doresc o geanta de lux nu mai mira pe nimeni. Marile grupuri de lux au transformat geanta intr-un obiect care vorbeste cu glas tare despre statutul social, iar amatorii de moda au preluat imediat mesajul.

Explicatia este simpla - gentile sunt foarte simplu de vandut, nu au nevoie de cabine de proba, spatiul de expunere este mic, o marime se potriveste tuturor, nu trebuie sa fie neaparat adaptate in functie de specificul cultural al unei tari, iar ratele de profit sunt spectaculoase. De exemplu, divizia de accesorii a contribuit cu doua treimi la profitul Prada si cu 80% la profitul Gucci in ultimul an fiscal, iar marile grupuri constata ca vanzarile de genti cresc de doua ori mai rapid decat cele de haine.

Asa incat producatorii de accesorii au inventat modele tot mai spectaculoase, scumpe si inovatoare, care sa satisfaca dorinta de personalizare a consumatorului de lux. Chanel a lansat geanta Forever Bag, din piele alba de aligator, accesorizata cu 334 de diamante si aur (182.000 de euro), Hermčs a realizat o editie speciala, din care sunt disponibile numai doua genti, a clasicei Birkin, cu diamante de 10 carate (168.000 de euro). Louis Vuitton a creat in aceasta primavara modelul Tribute (33.000 de euro), la lansarea caruia o jurnalista britanica nota ca este cu 4.200 de euro mai scumpa decat un Mercedes C180 Coupé. Casa italiana Zagliani a lansat chiar o geanta argintie din piele de piton (1.800 de euro) care a fost injectata cu botox pentru a-i da pielii un plus de finete. Directorul de creatie al companiei, dermatolog de profesie, a injectat botox si intr-o geanta din piele de crocodil pentru a o face mai fina. Iar in octombrie, Cindy Crawford a aparut la emisiunea lui Oprah Winfrey cu o geanta Zagliani Puffy Bag, ceea ce a transformat imediat inventia doctorului dermatolog intr-un succes de casa.

De altfel, celebritatile sunt principala metoda de promovare la care apeleaza cei care vand genti. Actrita Lindsay Lohan si-a facut aparitia purtand Mahala Tote de la Jimmy Choo in culori electrice, in conditiile in care produsul nu a fost inca lansat pe piata. De obicei, casele de moda apeleaza la tinerele starlete care au suficient timp de petrecut la cumparaturi, dar care in aceste cazuri primesc gratuit gentile ca sa le poarte, precum Jessica Simpson, Sienna Miller, Beyoncé sau Victoria Beckham. Despre sotia fotbalistului englez se spune ca totusi a platit pentru majoritatea gentilor pe care le detine (si zvonurile spun ca nota de plata de la Hermčs este de doua milioane de dolari). Promovate la bratul unor fashion icon-uri, gentile starnesc emotii puternice printre oamenii obisnuiti, fericiti ca au ocazia sa puna mana pe asa ceva. Olivia Owen (19 ani) a cumparat o geanta Balenciaga de 17.000 de euro impreuna cu mama sa. „Sunt foarte multi bani intr-adevar, dar sunt multe lucruri scumpe in zilele noastre, precum masinile sau casele. Am vazut geanta ca pe o investitie asemanatoare. In momentul in care mi-a fost livrata am tipat de bucurie si am imbratisat geanta de parca ar fi fost un catel. Atunci cand vezi o geanta care ti se potriveste, este ca si cum te-ai indragosti, banii nu mai conteaza. Daca ies in oras, asez geanta pe propriul ei scaun, pe care il curat in prealabil.“

Jasmine Lennard (22 de ani), model, isi aminteste ca in momentul in care a vazut noul plic auriu in vitrina Louis Vuitton, a sunat la sediu si le-a spus ca trebuie sa cumpere acea geanta. „Daca as fi pusa sa aleg, as prefera sa mor de foame, dar sa am geanta respectiva“, suna declaratia ei.

Dar cine crede ca o geanta de cateva mii de euro garanteaza o aparitie in tendinte o perioada lunga de timp se insala, pentru ca traim totusi intr-o societate a consumului intens, in care moda se schimba din ce in ce mai repede. Un editor de moda american, intr-un interviu acordat The New York Times, spunea cu dispret ca exista inca oameni care poarta YSL Muse si au iluzia ca sunt la moda.

Iar specialistele in moda din Marea Britanie impartasesc aceeasi viziune. „Am cumparat trei genti Chloe Paddington, pe care bineinteles ca nimeni nu le mai poarta. De asemenea, am cumparat o geanta Dior, care a iesit insa din moda si nu o mai pot purta“, a spus Donatella Panayiotou, personal shopper (consilier de moda platit special de clienti ca sa le ofere sugestii privind achizitiile de haine si accesorii), citata de Daily Mail.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
moda,
lux,
genti,
marochinarie,
brand,
calitate
/arta-si-societate/lifestyle/si-a-fost-anul-gentilor-2327241
2327241
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.