Din ce traiesc muzeele Europei: reclame, vanzarea numelui si hotelarie
Obisnuite sa traiasca din subventii guvernamentale si donatii de la diverse companii, muzeele Europei s-au confruntat in ultimii ani cu o scadere a finantarii, ca urmare a contextului economic nefavorabil, asa incat sunt nevoite sa caute noi surse de venit pentru a se mentine pe linia de plutire.
S-au gasit diverse strategii: unele muzee accepta reclama afisata pe cladirea care le gazduieste (cum ar fi reclama la Chanel No. 5 de pe Musée d'Orsay) sau in apropierea ei, altele urmeaza a primi fonduri in functie de numarul de vizitatori care le trec pragul sau o reducere la facturile de utilitati cu conditia sa le faca publicitate companiilor furnizoare. Nici masura cresterii pretului biletului de intrare nu a fost uitata si nici reducerile de personal. Afisarea de reclame pe cladiri istorice cunoscute in toata lumea este insa criticata de arhitecti sau de unii directori de muzee, cum a fost cazul publicitatii de pe Palatul Dogilor din Venetia, pe motiv ca strica aspectul cladirii.
Cum multe muzee celebre sunt gazduite in vechi constructii impunatoare, o problema mare o reprezinta costurile de intretinere care, in conditiile economice de astazi, este dificil de rezolvat. Conducerea institutiei muzeale din Palatul Versailles a luat hotararea de a deschide mici hoteluri pe domeniul acestuia, dintre care unul va fi gazduit intr-o cladire de secol XVII, ce va fi restaurata pentru a primi turisti in conditii de lux.
Se mai ia in calcul si acordarea dreptului de folosire a denumirii Versailles pentru game de ceasuri si alte produse de lux. Aceeasi solutie o ia in calcul si Luvrul, care a recurs deja la cresterea pretului biletelor, ca urmare a scaderii subventiilor, si se afla in faza evaluarii de propuneri, printre care una venita de la manufactura elvetiana Breguet.
O alta sursa de venit o reprezinta organizarea de turnee internationale ale unor opere de arta de catre muzee, solutie adoptata de Centrul Pompidou, care a castigat astfel aproape 1,5 milioane de euro anul trecut. Si Musée d'Orsay a trimis lucrari impresioniste in turneu la San Francisco, Madrid si Nashville, initiativa despre care spera sa-i aduca pana la 10 milioane de euro pe durata celor trei ani cat va dura expozitia itineranta.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro