La Paris totul e bine
In ciuda temerilor de o recesiune, productia de articole vestimentare de lux trece in prezent printr-o perioada fasta, cel putin judecand dupa recent incheiata Saptamana Haute Couture de la Paris.
In cazul unor case ca Dior, cresterea numarului de clienti bogati a dus chiar la triplarea vanzarilor; e vorba de oameni pentru care un pret de pornire de circa 26.000 de euro pentru un articol vestimentar nu pare deloc exagerat. Ce le ofera casele de moda celor din aceasta categorie? O gama de articole creata pe masura gusturilor lor, adica in general haine care sa ia ochii, in locul liniei zvelte si pure ce caracteriza candva arta franceza a modei.
Creatorii de moda nu coboara insa stacheta; la prezentarile de moda se pot admira haine confectionate atent din materiale deosebite, ce au necesitat sute de ore de cusut manual, cu broderii si margele fine, cum a fost cazul celor prezentate de casa Dior. John Galliano si-a gasit inspiratia pentru colectie in portretul „Madame X“ al lui John Singer Sargent si a imprumutat formele din creatia lui Christian Dior din anii ’50, pe care le-a adaptat prezentului. Colectia, iertatoare si cu siluetele mai putin filiforme, s-a dovedit un succes rasunator, clientele inghesuindu-se sa faca programari de prezentare in particular. Chanel s-a bucurat la randul sau de succes in randul publicului, cu un spectacol rafinat, cu haine atent alese pentru a-si face clientele traditionale sa se simta tinere si elegante. Intr-o alta nota, casa Givenchy reprezentata de creatorul Riccardo Tisci, a incercat sa creeze haine moderne, cu o nota de „cool“.
Cu aceeasi ocazie, celebrul creator Valentino si-a anuntat retragerea prin ultima sa colectie de couture prezentata la Muzeul Rodin. Colectia de 70 de tinute, ce a culminat cu intrarea pe scena a 40 de modele care purtau aceeasi rochie rosie, a oferit publicului o lectie de istorie culturala, aratandu-i evolutia modei franceze pe parcursul ultimilor patruzeci si cinci de ani.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană