Cele mai inovatoare companii din România în 2023. Calculatorul amprentei de carbon în cadrul Smart Market
Anul acesta, Raiffeisen Bank România a lansat, în premieră în sectorul financiar-bancar, calculatorul amprentei de carbon, în cadrul aplicaţiei Smart Market.
Descrierea inovaţiei:
Soluţia tehnică, dezvoltată de Finshape pentru Raiffeisen Bank România şi auditată internaţional de către compania de consultanţă financiară Deloitte, calculează emisiile de carbon ale fiecărui utilizator, pe baza tranzacţiilor făcute cu cardul sau prin contul lor Raiffeisen, iar acestea sunt apoi afişate acestora din aplicaţia Smart Market, pentru a-i ajuta să îşi cunoască şi să gestioneze impactul asupra mediului. Amprenta de carbon reprezintă emisiile totale de gaze cu efect de seră pe care o organizaţie, un eveniment, produs sau o persoană le produce într-un anumit interval de timp. De exemplu, în baza de date a Exiobase, indexul pentru emisiile de carbon în categoria DYI şi recondiţionări de mobilă este de 0,37141 kg de emisii de CO2 pentru fiecare euro cheltuit, astfel că pentru un bon de cumpărături de 124 de lei, amprenta de carbon este de 9.37 kg CO2e.
Lansată în iulie 2022, aplicaţia Smart Market a fost dezvoltată de Raiffeisen Bank România, cu sprijinul Collinson Group şi Finshape. Smart Market este prima aplicaţie bancară din România care le oferă clienţilor atât discounturi, cât şi premii de la brandurile partenere: cashback pentru plăţile cu cardul Raiffeisen, puncte de loialitate, oferte la produse bancare şi premii.
În prezent, numără peste 600.000 de clienţi activi şi în Smart Market sunt listaţi peste 130 de comercianţi cu oferte din domenii variate (sănătate, financiar, tech, beauty, travel, printre altele).
Elementul de noutate:
Instituţia financiară a lansat anul acesta, în premieră în sectorul financiar-bancar, calculatorul amprentei de carbon, în cadrul aplicaţiei Smart Market, aplicaţia de loializare a Raiffeisen Bank România.
Efectele inovaţiei:
În luna iulie 2023, echipa Raiffeisen Smart Market a demarat o nouă campanie de sustenabilitate. Clienţii aplicaţiei de loializare au fost invitaţi să acceseze serviciile şi produsele sustenabile dintr-o secţiune special creată, denumită Grijă pentru Mediu, şi să doneze punctele obţinute pentru a planta unul sau mai mulţi copaci în comuna Putineiu, jud. Giurgiu, o zonă cu risc crescut de deşertificare. De asemenea, compania şi-a luat angajamentul de a dubla numărul de copaci plantaţi, în limita a 5.000 de copaci. Acţiunea de plantare, realizată cu sprijinul Asociaţiei Pădurea Copiilor, a avut loc în noiembrie 2023. Un hectar de pădure urmează astfel a fi plantat şi întreţinut în următorii ani.
Echipa Raiffeisen Bank România a creat local această funcţionalitate care permite clienţilor donarea punctelor obţinute pentru susţinerea campaniilor de plantare.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro