Cele mai inovatoare companii din România în 2023. Conectaţi pentru sănătate. Servicii de telemedicină

Postat la 01 iunie 2024 72 afişări

Hilio este prima platformă de telemedicină din România, construită în arhitectura unui marketplace medical, ce oferă servicii integrate de sănătate cu accent pe prevenţie şi educaţie.

Descrierea inovaţiei:

Hilio este un produs 100% românesc, o companie fondată de Mihai Bran şi Bogdan Lefter din dorinţa de a oferi un serviciu integrat dedicat sănătăţii fizice şi psiho-emoţionale, cu accent pe încurajarea prevenţiei. Soluţia se adresează persoanelor fizice, dar şi  companiilor care vor să ofere angajaţilor beneficii din sfera soluţiilor digitale de sănătate. Este o soluţie complementară abonamentelor medicale şi asigurărilor private de sănătate, în special pentru că abordează sănătatea într-un mod holistic şi pune accentul pe educaţie şi prevenţie. Potrivit reprezentanţilor companiei, Hilio a fost prima companie românească care a construit un serviciu de telemedicină integrat într-o platformă proprie. Iniţial, platforma a servit ca soluţie tehnică pentru un important jucător din industria serviciilor medicale, chiar la începutul pandemiei. Ulterior, începând cu anul 2021, Hilio a devenit o soluţie de masă care deserveşte astăzi peste 100.000 de utilizatori, persoane fizice.

Elementul de noutate:

Sunt câteva direcţii de inovare pe care fondatorii s-au concentrat încă de la începutul companiei: experienţa de utilizator, o arhitectură dinamică ce permite integrări rapide, precum şi un model de business de tip marketplace medical. Printr-un model de business de tip marketplace sunt încurajate interacţiunile directe între specialist şi pacient, ducând în primul rând la eficientizarea timpului şi costurilor asociate unei consultaţii, dar şi la o mai mare transparenţă în ceea ce priveşte calitatea interacţiunii. Tot printr-un model de business de tip marketplace sunt atraşi alţi jucători din zona sănătăţii care pot oferi produse şi servicii complementare, şi astfel, în mod continuu, este adusă valoare utilizatorilor. Pentru a susţine viziunea unui marketplace medical, arhitectura platformei a fost construită de la început pe principii care să permită integrări rapide şi sigure cu multiplii parteneri. În plus, inovările tehnice în arhitectura Hilio permit companiei să răspundă în mod agil oportunităţilor din piaţă fără dependenţe faţă de furnizori terţi. Sunt câteva elemente importante de diferenţiere: primul îl constituie pilonul de învăţare şi auto-evaluare pe care Hilio îl pune la dispoziţie oricărui utilizator prin scale psiho-metrice ştiinţifice, conţinut educativ dezvoltat de specialişti, materiale video, audio şi meditaţii. Pentru cei care îşi doresc să descopere mai mult despre ei există posibilitatea unei interacţiuni multi-canal (chat, telefonic, video sau offline) cu oricare din specialiştii din platformă, cu garanţia returnării banilor dacă utilizatorul este nemulţumit de serviciu. Şi nu în ultimul rând, toate interacţiunile au loc în platformă, într-un mediu securizat, fără link-uri externe sau transfer de documente pe canale alternative de comunicare. Astfel, toate discuţiile rămân 100% confidenţiale şi au loc doar cu specialişti acreditaţi.

Efectele inovaţiei:

Modularitatea, arhitectura flexibilă, varietatea mare de soluţii fac din Hilio partenerul preferat de companiile şi persoanele fizice care caută servicii complementare de sănătate şi wellbeing, spun reprezentanţii companiei. Peste 500.000 de români au primit acces la serviciile Hilio, din care 100.000 au conturi active şi interacţionează cu platforma în mod frecvent. Caracterul inovativ al soluţiei Hilio a atras atenţia inclusiv investitorilor străini, Hilio primind un capital de 500.000 de euro de la eMAG Ventures în anul 2021.Compania s-a făcut remarcată şi de către Moldcell, un important jucător din industria telecomunicaţiilor din Republica Moldova, care, în urma unei cereri publice de ofertă, a ales Hilio ca unic partener în oferirea de servicii de e-sănătate cetăţenilor din Moldova.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.