Încă o companie românească a dat lovitura în toată lumea. Ce face aplicaţia lor, care a devenit un adevărat hit global şi este căutată chiar şi în Peru
O companie din Braşov a dezvoltat o aplicaţie care a devenit rapid un hit global: numără diferite obiecte de la perle până la buşteni din imagini sau clipuri video capturate de telefoane, webcam-uri sau drone. Soluţia a fost rapid adoptată de companii din diferite sectoare de producţie astfel că echipa CountThings a ajuns chiar şi în Peru pentru discuţii cu clienţii. Este încă un exemplu că o companie tech din România poate avea succes la nivel global.
Avem înspre 700.000 de instalări pe diferite dispozitive, spre 200.000 de utilizatori care şi-au creat cont şi câteva zeci de mii de clienţi. Majoritatea clienţilor sunt din străinătate - SUA, Australia, Europa, Asia şi America Latină. Ne-a fost tare greu să accesăm piaţa locală. Ne-ar fi fost mult mai uşor să avem contacte aici cu care să putem dezvolta aplicaţia.
Este altceva să mergi la o fabrică de aici, aproape de tine, spre deosebire de a merge să faci vizite în Peru, spre exemplu, la o fabrică de metal“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Marius Păltănea, managerul proiectului CountThings. Proiectul CountThings a fost demarat de Dynamic Ventures, o companie din Braşov specializată în dezvoltarea de soluţii software la comandă, în urmă cu peste şapte ani. „Nu a fost o deschidere mare pe piaţa din România atunci când am început în urmă cu circa 7-8 ani.“
El a precizat că proiectul CountThings a luat naştere ca urmare a cerinţelor mai multor clienţi ai Dynamic Venture, compania sub care s-a lansat brandul CountThings, care doreau o soluţie prin care să îşi inventarieze stocurile de diferite produse. „Noi produceam soluţii software personalizate pentru clienţii noştri - firme medii şi mari, iar la un moment dat, am avut inspiraţia să pivotăm spre proiecte de image processing, iar mai apoi spre computer vision şi machine learning.
Încet, încet am început să primim tot felul de cereri interesante de la clienţi pentru numărat lucruri. Cumva s-au aliniat planetele şi am avut într-o perioadă scurtă de timp 2-3 cereri în acelaşi timp de la clienţi din domeniul forestier care vroiau să numere buşteni din poze. Practic atunci ne-am dat seama că ar trebui să facem un produs pentru asta şi am făcut o primă aplicaţie care număra buşteni.“
Treptat, compania a dezvoltat atât aplicaţia în sine, cât şi algoritmii din spate pe măsură ce şi tehnologia a avansat şi a început să primească tot mai multe cereri de la clienţi din diferite domenii de activitate - metalurgie, farma, ş.a.m.d.
„Creasem mai multe aplicaţii practic, dar având atât de multe cereri am ajuns să avem un produs de sine stătător, CountThings. În acest moment avem peste 300 de lucruri pe care le putem număra cu acurateţe 100%“, a punctat Marius Păltănea.
Aplicaţia CountThings automatizează procesul de inventariere a stocurilor, fiind folosită de zeci de mii de clienţi din întreaga lume - de la o fabrică de metale din Peru şi un producător de ananaşi din Costa Rica, la un producător de perle din China. Soluţia, numără obiecte atât din poze, cât şi din clipuri video. Aplicaţia care numără obiectele din poze este disponibilă pentru sistemele de operare Android şi iOS, iar cea care numără din clipuri video are doar versiune pentru Windows - desktop.
În prezent, CountThings este practic o suită de aplicaţii care numără automat obiecte din poze sau video. „Problema rezolvată de aplicaţia noastră este numărarea manuală care deseori este foarte anevoioasă sau uneori imposibilă, este suceptibilă erorii umane şi este o «durere» pentru multe dintre companii.
Cu aplicaţia noastră scoţi telefonul din buzunar, selectezi ce vrei să numeri, faci o poză obiectelor pe care vrei să le numeri, apeşi un buton şi vei avea rezultatele pe ecran în 2-3 secunde, rezultate pe care după aceea le poţi salva în diferite formate sau trimite către diferite sisteme - către baze de date, către sistemul ERP, etc., şi în acest fel o companie poate avea un control centralizat şi în real-time al flow-ului de materiale, va putea automatiza inventarul, primirea şi trimiterea de mărfuri“, a explicat el, adăugând că în cazul aplicaţiei ce numără obiectele din clipuri video, care este disponibilă doar pentru desktop, utilizatorii au nevoie doar de un calculator şi o cameră web pentru a număra obiectele în mişcare, cum ar fi produsele de pe o bandă transportoare din linia de producţie.
Compania comercializează aplicaţia CountThings pe bază de licenţă per dispozitiv, având variante atât pentru companiile medii şi mari care folosesc soluţia des, cât şi pentru firme mici care au nevoie de o astfel de soluţie doar o zi pe lună spre exemplu. Tariful unei licenţe CountThings este de 100 dolari/lună sau 1.000 dolari/an pentru un dispozitiv.
„Licenţa de o zi costă 20 de dolari, însă oferim şi pachete atractive pentru clienţii care doresc pachetul de licenţe multiple. Atunci când instalează aplicaţia noastră, utilizatorii vor primi un free trial, timp în care pot testa aplicaţia şi vedea valoarea adusă companiilor lor. Ca şi model de business, noi vindem licenţe, ne adresăm companiilor medii şi mari. Licenţele sunt de mai multe tipuri, în funcţie de nevoile clientului”, a explicat Bogdan Floria, Android team lead, CountThings.
Bogdan Floria, Android team lead, CountThings:„Licenţa de o zi este de 20 de dolari, însă oferim şi pachete atractive pentru clienţii care doresc pachetul de licenţe multiple. Atunci când instalează aplicaţia noastră, utilizatorii vor primi un free trial, timp în care pot testa aplicaţia şi vedea valoarea adusă companiilor lor.”
Start-up Pitch
Invitaţi: Marius Păltănea, manager de proiect CountThings şi Bogdan Floria, Android team lead CountThings
Ce fac? Au dezvoltat o aplicaţie ce automatizează procesul de inventariere a stocurilor - numără obiecte atât din poze, cât şi din clipuri video, aceasta fiind disponibilă pentru sistemele de operare Android, iOS şi Windows.
„Problema rezolvată de aplicaţia noastră este numărarea manuală care deseori este foarte anevoioasă sau uneori imposibilă, este suceptibilă erorii umane şi este o «durere» pentru multe dintre companii. Cu aplicaţia noastră scoţi telefonul din buzunar, selectezi ce vrei să numeri, faci o poză obiectelor pe care vrei să le numeri, apeşi un buton şi vei avea rezultatele pe ecran în 2-3 secunde, rezultate pe care după aceea le poţi salva în diferite formate sau trimite către diferite sisteme - către baze de date, către sistemul ERP, etc., şi în acest fel o companie poate avea un control centralizat şi în real time al flow-ului de materiale, va putea automatiza inventarul, primirea şi trimiterea de mărfuri.“
Start-up Update
1. Invitat: Mihai Dârzan, fondatorul Ringhel – compania locală specializată în dezvoltarea de soluţii software pentru industria de energie, care de anul trecut a început să lucreze şi la dezvoltarea unei platforme bazate pe tehnologia no-code prin care angajaţii unei firme îşi pot automatiza diferite procese de business şi integra totodată diverse sisteme IT
Ce e nou? Compania şi-a propus ca la finalul acestui an să ajungă la o cifră de afaceri de 2 milioane euro, din care 550.000 euro vor fi generaţi de platforma no-code numită PROCESIO. Ringhel a lansat în mod privat platforma la sfârşitul lunii trecute, având deja pe lista de aşteptare sute de companii, nu doar din România, ci din diverse locuri ale lumii – Europa, Africa, Asia şi America. La finalul acestui an, compania vrea să atingă 200 de clienţi plătitori pentru PROCESIO.
„În septembrie anul trecut am lansat MVP-ul PROCESIO, am consolidat echipele din cadrul companiei, am setat organigrama companiei astfel încât oamenii cheie să fie în puncte cheie, iar în ceea ce priveşte efectiv tehnologia PROCESIO, am lansat-o în mod privat la 31 martie anul acesta şi deja avem un prim-client.”
2. Invitaţi: Ionuţ Miftode şi Alex Caplea, fondatori Vehicool - aplicaţie mobilă ce le aduce utilizatorilor spălătoria auto acolo unde au maşina parcată
Ce e nou? Start-up-ul vrea ca Vehicool să devină o aplicaţie de îngrijire completă a maşinii, nu doar aici în România, ci şi în Europa, iar pentru a-şi atinge acest ţel vrea să atragă în primă fază o investiţie de
100.000 euro.
„Ţintim o finanţare de 100.000 euro până la finalul anului. Suntem în discuţii cu mai mulţi potenţiali investitori, dar noi ne dorim ca oricine să aibă acces la compania privată Vehicool şi am vrea să ne listăm pe o platformă de equity crowdfunding. Banii din finanţare vrem să îi investim în dezvoltarea platformei, în dezvoltarea algoritmilor, în marketing şi în procesul de francizare al soluţiei. Vrem ca serviciile oferite de Vehicool să fie francizate.
Start-up Boost
Invitat: Andrei Neagu, cofondator şi learning manager în cadrul Nexus Learning - un nou concept de şcoală IT premium
Cu ce diferă faţă de ce există deja pe piaţă? Nexus Learning este un concept de educaţie premium accesibilă, care include şi o certificare Microsoft pe zona de data cloud
„Ne dorim să formăm nişte oameni care, chiar dacă sunt juniori, să poată să îşi asume nişte responsabilităţi la firmele la care vor fi angajaţi şi să ducă la bun sfârşit proiectele în care sunt angrenaţi, să ştie să-şi implice colegii de echipă şi orice alte resurse de care au nevoie. Momentan recrutăm pentru două proiecte pe care le derulăm - unul pentru Softelligence şi unul pentru cursul de 6 luni. Şcoala este 100% online şi avem mare încredere în acest sistem al nostru şi planurile sunt ca în următorul an şi jumătate să ajungem la 200 de studenţi urmând în acelaşi timp cursurile noastre şi căutăm să ajungem şi la o cifră de afaceri de 3,5 milioane de euro în următorii 3 ani şi jumătate.“
Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.
Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation
ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noimebrie 2019 şi realizată împreună cu Banca Transilvania, Microsoft şi Telekom, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 300 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Investor Watch, Start-up Coach, Sfatul expertului şi What’s Hot.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro