Inovaţie 2024. eMAG Snap - căutarea pe bază de imagini

Autor: Ioana Matei Postat la 25 februarie 2025 9 afişări

Inovaţie 2024. eMAG Snap - căutarea pe bază de imagini

Pe măsură ce volumul de produse disponibile pe platformă a crescut, eMAG şi-a propus să sprijine clienţii prin soluţii care să le faciliteze găsirea produselor dorite, mai ales atunci când aceştia nu cunosc exact denumirea sau descrierea produsului. Astfel, începând cu luna noiembrie 2024, eMAG a introdus eMAG Snap, o funcţie de căutare pe baza unei poze, disponibilă direct în aplicaţie.

 

Descrierea inovaţiei:

Cu ajutorul acestei funcţii, clienţii pot identifica un produs pe baza unei poze realizate direct din aplicaţia eMAG, iar rezultatele apar instant sub forma unei liste de produse, din care utilizatorul poate alege cu uşurinţă. Noua funcţionalitate a fost lansată după un proces de dezvoltare în care au fost implicaţi 24 de specialişti din echipele de produs, dezvoltare software, machine learning, BI şi UX. Aceasta reprezintă unul dintre rezultatele planului de investiţii în tehnologie şi AI, care a depăşit 447 de milioane de lei în ultimii ani. Funcţionalitatea a fost concepută pornind de la obiceiurile de consum ale clienţilor, care preferă ca informaţia să fie cât mai uşor accesibilă, de preferinţă în formate scurte, precum fotografii sau videoclipuri.

Elementul de noutate:

Inovaţia se bazează pe tehnologie de recunoaştere vizuală avansată, integrând algoritmi de machine learning pentru identificarea detaliilor specifice din imagini (formă, textură, culoare, brand). Funcţionalitatea este disponibilă direct în aplicaţia eMAG, fără a necesita instalarea unor aplicaţii suplimentare. Motorul de căutare vizuală a fost optimizat pentru a răspunde atât categoriilor de produse, cât şi preferinţelor clienţilor eMAG.

Efectele inovaţiei:

Noua funcţie le permite utilizatorilor să descopere rapid produse similare şi să găsească articole relevante, care altfel ar putea trece neobservate. Având în vedere că pe eMAG sunt disponibile peste 20 de milioane de articole, căutarea vizuală îi ajută pe clienţi să identifice produse a căror denumire sau descriere nu le este familiară. De altfel, 20% dintre produsele achiziţionate prin intermediul noii funcţionalităţi au fost descoperite mult mai uşor datorită implementării căutării vizuale.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.