Povestea noului Tinder şi a omului din spatele aplicaţiei de dating cu peste 17.000 de utilizatori, care a schimbat cu totul modul în care ne raportăm la relaţii
Cu un parcurs profesional care a trecut prin băncile elveţiene Credit Suisse şi Pictet, cât şi prin construirea EMEA Capital, Cenk Gurz spune că a fost mereu în centrul creării de conexiuni valoroase pentru clienţi. De la industria finanţelor, a trecut, la începutul lui 2015, alături de alţi investitori, la industria sentimentelor, bazându-se pe acelaşi principiu. A fondat Btrfly, o aplicaţie de dating cu peste 17.000 de utilizatori şi parteneri premium acum, care a schimbat cu totul modul în care ne raportăm la relaţii, mizând în principal pe întâlnirile în aeroporturi. Anul acesta, noul „Tinder” a ajuns şi în România.
„În viaţă totul ţine de sincronizare”, a scris Lisa Taddeo, autoare americană, în cartea Trei femei, care, după cum sugerează titlul, prezintă viaţa intimă a trei femei americane, având la bază aproape un deceniu de documentare jurnalistică. Descrisă într-un singur cuvânt, acesta ar fi dorinţă. Deseori, auzim oameni care spun „mi-aş dori”, iar, în rândul prietenelor mele care au jur de 30 de ani şi joburi în companii medii sau mari din Capitală, vine cu o completare: „Mi-aş dori o relaţie”. Unele cred în sincronizare şi speră să fie remarcate pe stradă, în parc, la teatru, la cinema sau la piscină, unele cred în puterea social media şi Facebook dating le vine în ajutor, iar altele şi-au descărcat aplicaţii de dating. Cea mai nouă apariţie la acest capitol în România este Btrfly. Care e povestea noii platforme?
Cine este în spatele Btrfly?
„Am avut şansa de a lucra pentru instituţii mari şi de a construi o pistă bună de vânzări. Atât la Credit Suisse, cât şi la Pictet creez întâlniri grozave pentru clienţi. Înainte de a începe Btrfly, am făcut parte dintr-o echipă care a construit EMEA Capital, un manager de active de dimensiune medie cu sediul în Londra. Cu toate acestea, Btrfly este cea mai mare realizare a mea cu cei 17.000 de utilizatori şi parteneri premium; împreună cu membrii echipei Btrfy am construit un nou model de afaceri”, spune Cenk Gurz, cofondator şi CEO al Btrfly, pe F6S, reţea de socializare similară cu platforma LinkedIn. La începutul acestui an, în luna aprilie, antreprenorul cu background financiar a preluat funcţia de director executiv la Bank J. Safra Sarasin, o bancă privată elveţiană cu o istorie ce datează din 1841, potrivit informaţiilor publicate de Gurz pe profilul său de LinkedIn.
Aceasta are sediul în Basel şi face parte din grupul brazilian J. Safra. În 2013, Safra Group a achiziţionat Bank Sarasin & Co. Ltd şi a fuzionat-o cu filiala sa Bank Jacob Safra Elveţia, stabilind astfel prezenţa actuală a băncii în statul elveţian. Cenk Gurz a studiat la Universitatea McGill, una dintre cele mai cunoscute instituţii de învăţământ superior din Canada şi una dintre cele mai importante universităţi din lume, unde şi-a luat licenţă de comerţ şi în finanţe, în perioada 1997-2000. Apoi, în 2006 a devenit analist financiar autorizat de CFA Institute, iar un an mai târziu a fost autorizat în managementul riscului financiar de Global Association of Risk Professionals (GARP). „Btrfly is a digital airport lounge”, adică îşi propune să ofere experienţă de lounge de aeroport, iar persoanele care ajung acolo se cunosc prin intermediul aplicaţiei. „Salonul nostru nu are pereţi”, se arată pe site-ul Btrfly. Astfel, utilizatorii, în timp ce aşteaptă la aeroport, se pot conecta cu alţi călători, să facă networking şi să împărtăşască informaţii de călătorie sau să găsească parteneri de călătorie pentru cursa vieţii.
Btrfly... în România
Aplicaţia, pornită iniţial în Marea Britanie, s-a extins în Slovacia, Cehia, Ungaria şi România. Pe plan local, aplicaţia Btrfly a apărut la începutul acestui an, din luna februarie luând amploare pe TikTok. De altfel, ea a fost popularizată şi de cântăreaţa Amme, care a lansat recent piesa Zodiac. „Mai bine să ai fluturi în stomac, decât gândaci în urechi. Încearcă aplicaţia Btrfly”, este sloganul companiei, descriind că prin câteva clicuri dai de calea simplă şi originală de a cunoaşte oameni noi, fie că sunt aproape sau chiar departe fizic. Site-ul platformei Btrfly din România este operat de compania Btrfly S.E., cu sediul în Bratislava, capitala Slovaciei.
Această companie îl are CEO pe Tomáš Krč, potrivit profilului său de LinkedIn. „Conectează-te cu ei online şi împărtăşeşte-ţi story-urile (după modelul celor de la Instagram – n. red.). Se va crea automat o simpatie reciprocă între voi, pe baza intereselor comune. Cu un abonament vei avea şi alte beneficii, vei putea afla cine ţi-a văzut profilul şi cine te place”, se arată pe site-ul Btrfly. Abonamentul costă circa 10 euro/săptămână. Generaţia Z, reprezentată de tineri care are au până în 25 de ani, spune că îi lipseşte viaţa sexuală, fiind afectată de mai multe cauze, precum costul vieţii sau lipsa job-urilor. Circa 65% dintre tineri sunt nemulţumiţi de viaţa intimă, potrivit unui studiu făcut de o aplicaţie de dating, acolo unde îşi caută jumătatea. „Îmi place foarte mult aplicaţia pentru că e simplu şi uşor de utilizat, designul super-modern şi pentru că astfel pot cunoaşte o mulţime de oameni interesanţi”, a scris Ion,
28 de ani, o recenzie. „Activează aplicaţia într-un club, la un festival sau pe stradă. Oriunde te vei afla, este posibil ca următoarea ta întâlnire să fie acolo. Istoricul de 24 de ore te asigură că nu vei pierde acest contact niciodată.”, se arată pe site-ul Btrfly. Însă doi tineri susţin că nu au găsit fete din Mangalia, respectiv Brăila, pe această aplicaţie, acelea fiind zonele lor de interes.
„O persoană se îndrăgosteşte în mai puţin de 4 minute”, astfel că aplicaţiile de dating, precum Tinder, Bumble, Hinge, Match, Happn ori Badoo, s-au înmulţit în urma cererii crescute din acest domeniu, Tinder fiind cel care a avut un succes uriaş. Bumble are însă o poveste interesantă în spate, fiind pornit de cofondatoarea Tinder şi cofondatorul platformei de întâlniri online Badoo, Andrei Andreev, şi fiind lansat în urma unei investiţii de 10 milioane de dolari, potrivit Business Insider.
Platforma Btrfly (fluture – trad.) a fost lansată în 2015, cu un an mai târziu decât Bumble, în Londra, Marea Britanie, fiind dedicată, în principal celor care călătoareau cu avionul şi şi-ar fi putut găsi dragostea în terminalul de îmbarcare. Astfel, presa britanică a numit Btrfly „Tinder pentru aeroporturi”.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro