Un tânăr român a dezvoltat o aplicaţie care rezolvă unele dintre cele mai mari probleme pe care le are o afacere care este la început de drum şi care îi ajută pe antreprenori să economisească mii de euro

Postat la 22 aprilie 2023 389 afişări

Multe start-up-uri de tehnologie, şi nu numai, nu pun în prim-plan aspectele juridice atunci când pornesc efectiv proiectul, iar pe măsură ce se dezvoltă businessul încep să se lovească de o serie de provocări pe zona aceasta. Vasile Ţiple, fostul director juridic global al UiPath, s-a gândit să rezolve însă această problemă, atât pentru start-up-uri, cât şi pentru companii mai mari, şi a dezvoltat o platformă ce funcţionează ca o soluţie all-in-one pentru toate activităţile de natură juridică pe care trebuie să le facă o firmă. 

Această platformă, din punctul meu de vedere, este un câştig enorm pentru start-up-uri pentru că le rezolvă problemele din prima zi în care şi-au făcut un cont. Pot economisi mii de euro şi, în primul rând, cel mai important, mai mult decât banii, este timpul pe care îl economisesc şi faptul că ei nu o să mai repete greşelile pe care orice start-up în prezent le repetă, în sensul în care îşi ţin documentele pe tot felul de platforme în cloud în mod fragmentat, pierzând contractele pe e-mail ş.a.m.d. fiindcă nu există o supraveghere a întregului proces de contractare”, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Vasile Ţiple, fondator al Goodlegal.

El a pornit proiectul la începutul acestui an alături de Alexandru Căciulescu, profesionist în inginerie şi cercetător cu experienţă în companii de top precum UiPath şi J.P. Morgan; Alexandru Tătăran, ce are experienţă de peste un deceniu în a ajuta liderii de piaţă să-şi construiască avantaje competitive prin tehnologii de ultimă oră şi Ioana Teleanu,  profesionist UX cu experienţă în companii mari precum UiPath şi ING Bank, oferind şi consultanţă şi design pentru start-up-uri aflate la început de drum.

„Goodlegal s-a născut din dorinţa de a rezolva o frustrare personală în legătură cu infrastructura juridică a unei companii, cum o numesc eu. Ideea a avut două origini istorice, aş putea spune. Prima oară în 2016, când eram la UiPath şi încercam să pun la punct infrastructura juridică a companiei şi nu exista un tool cu care să fac treaba asta şi atunci a trebuit să improvizez – am folosit pentru semnături electronice DocuSign pentru anumite contacte cu restul echipelor din companie şi alte platforme pentru că UiPath începuse deja să devină o companie globală. Procesul a fost foarte fragmentat şi a fost nevoie de multă improvizaţie şi mult timp investit în acest demers. Şi surpriza cea mai mare a fost după ce am plecat din UiPath şi am început să ofer sfaturi start-up-urilor. Atunci am observat că efectiv trebuia să încep acelaşi proces de la zero în legătură cu template-urile, toolurile pe care trebuia să le folosească compania. Adică efectiv reiei tot procesul de la zero, reinventezi de fiecare dată roata, ceea ce mi se pare o nebunie, şi atunci aşa s-a cristalizat ideea de Goodlegal“, a povestit Vasile Ţiple.

Ce face însă Goodlegal? Platforma le permite companiilor să colaboreze uşor, atât intern, cât şi extern cu partenerii lor contractuali, punându-le la dispoziţie diverse funcţionalităţi – de la generarea de documente, inclusiv asamblarea lor prin drag and drop, până la documente juridice standard, editor şi analiză de text juridic, semnătură electronică, funcţionalităţi de automatizare şi integrări, prin care orice companie poate obţine o conformitate legală solidă şi cadrul juridic operaţional în cel mai scurt timp.

„Din momentul în care ţi-ai făcut cont, ai acces direct la tot ce-ţi oferă platforma, de la management de documente pentru tot ce ai în legătură cu documentele – workflow automation, approval flow, editor pentru documente, semnătură electronică, deci totul sub acelaşi acoperiş, lucru pe care nici în 2016, dar nici acum nu-l găseşti. Mai mulţi fondatori dintr-un start-up sau un director juridic trebuie efectiv să se uite la o mie de alte tooluri de pe piaţă ca să îşi rezolve problemele juridice din punct de vedere operaţional, adică încă nu există acea platformă uşor de înţeles pe care sperăm că o aducem noi acum pe piaţă cu Goodlegal“, a explicat Vasile Ţiple.

Platforma Goodlegal a fost lansată la nivel internaţional, însă în prima fază start-up-ul se va axa pe pieţele din SUA şi Europa. Odată cu lansarea oficială, start-up-ul a anunţat şi obţinerea unei investiţii de tip pre-seed în valoare de 1,2 milioane de euro de la primii investitori ai uncornului românesc UiPath – Earlybird Digital East Fund, care a condus runda de finanţare, Credo Ventures, Daniel Dines, şi Underline Ventures – cel mai nou fond de investiţii în tehnologie din România, proiectul Goodlegal fiind evaluat la câteva milioane de dolari.  

Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation



Rubrica „Start-up Pitch”

Invitat: Vasile Ţiple, fondator al Goodlegal şi fost director juridic global al UiPath

Ce face? A dezvoltat o platformă prin care şi-a propus să ajute companiile să îşi digitalizeze şi gestioneze dintr-un singur loc activităţile juridice.

 

Rubrica „Start-up Update”

1. Invitat: Natalia Lepădatu, cofondatoare DigiSinergy soluţii software pentru automatizarea proceselor de business ale IMM-urilor.

Ce e nou? Compania locală estimează că va încheia anul acesta cu o creştere de 60% a cifrei de afaceri faţă de 2021 – primul an de funcţionare al său. Compania DigiSinergy a fost înfiinţată în iunie anul trecut, ca parte din grupul Producton, iar până acum a investit în dezvoltarea unei suite de produse menite să automatizeze procesele de business din cadrul IMM-urilor, cea mai recentă fiind soluţia de tip ERP-CRM numită Dynamic Sales pentru care a alocat în total resurse de 600.000 euro anul acesta.

„Noutatea anului pentru noi este o soluţie de tip cloud privat, bazată pe tehnologie RPA (Robotic Process Automation – n. red.) şi inteligenţă artificială de tip ERP-CRM care înglobează întreaga suită pe care noi o furnizăm într-o singură umbrelă, astfel încât, în momentul în care mergem la un client să instalăm soluţiile de digitalizare, să putem să oferim fiecare părticică şi fiecare pas din procesul necesar de digitalizare.“

2. Invitat: Alexandru Holicov, fondator şi CEO al Adservio – platformă educaţională

Ce e nou? Compania are ca obiectiv pentru anul 2023 dublarea cifrei de afaceri  şi extinderea activităţii pe noi pieţe externe, primele ţări vizate fiind din regiunea Europei de Est, dar şi din zona Benelux – Belgia, Olanda şi Luxemburg. Anul trecut, Adservio Social Inovation SRL a avut o cifră de afaceri de aproape 4,5 milioane lei, de 2,5 ori mai mare faţă de 2020, când businessul companiei a scăzut pe fondul izbucnirii pandemiei.

„Anul acesta sperăm să avem o creştere a cifrei de afaceri de 30% faţă de anul precedent şi pentru anul următor avem un obiectiv mai ambiţios, anume să dublăm cifra de afaceri pe care am avut-o în acest an. De asemenea, în 2023 ne dorim să accelerăm extinderea internaţională şi avem câteva ţări din regiune, din zona noastră, pe care le monitorizăm şi sunt şi câteva ţări din vest, din zona Benelux, cu care avem deja discuţii.“

3. Invitat: Alin Breabăn, cofondator, Vestinda – plaformă de management al investiţiilor în crypto.

Ce e nou? Start-up-ul local vrea ca începând de anul viitor să facă demersurile necesare pentru pregătirea intrării pe piaţa din SUA, acum acesta concentrându-se în principal pe ţările din Europa şi pe Turcia. În ultimele şase luni, platforma a reuşit să atragă tot mai mulţi utilizatori, ajungând în prezent la peste 1.600 de conturi înregistrate, dintre care o parte sunt şi plătite, start-up-ul începând să monetizeze astfel din luna octombrie.

„Ca şi strategie de go-to-market, noi acum ne concentrăm foarte mult pe Europa, plus Turcia şi vrem să facem în următoarele 3-4 luni scalarea unui model care în România funcţionează şi abia după aceea să ne ducem concret pe alte pieţe. Fiecare continent şi fiecare ţară, fiecare jurisdicţie, are nevoie de anumite lucruri la care trebuie să fii foarte atent şi vrem să facem un «due diligence» foarte, foarte bun pentru SUA, aşa cum am făcut şi pentru Europa, iar în primele trei luni din anul următor asta vom face. Evident că fiind o platformă globală, avem utilizatori care vin din mai multe locuri, însă când dedici mai mult timp pe o piaţă anume, o înţelegi, te duci să vorbeşti cu oamenii de acolo, lucrurile funcţionează mult mai bine.“



ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR Innovx, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.

Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Zf IT Generation,

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.