Zestrea din dressing. Metoda găsită de o româncă pentru a reinventa hainele din dulapul clienţilor
Inspirată de propria experienţă din străinătate, Ioana Nicolau şi-a luat „zestrea” acumulată în anii în care a lucrat în vestul Europei şi a făcut trecerea către antreprenoriat, dezvoltând o aplicaţie mobilă menită să le ofere utilizatorilor deopotrivă o soluţie prin care să-şi vândă hainele pe care nu le mai poartă, dar să şi cumpere articole vestimentare, încălţămintea sau accesoriile la preţuri mai mici. Aplicaţia, numită chiar Zestre, a fost lansată în aprilie anul trecut, în urma UNEI INVESTIŢII INIŢIALE DE 150.000 DE LEI, iar până în prezent s-a dezvoltat exclusiv din fonduri proprii.
La peste un an de la lansare, aplicaţia Zestre a ajuns la peste 100.000 de utilizatori, numărul de conturi înregistrate crescând rapid în ultimele luni. În aplicaţie sunt listate peste 200.000 de articole de fashion în valoare de peste 3 milioane de euro, iar cele mai bune luni pentru Zestre au fost aprilie-mai, când vânzările intermediate au ajuns la circa 70.000 de euro. „Am sărit deja de 100.000 de utilizatori. Este un număr frumos din punctul nostru de vedere, un număr care practic ne-a ajutat să testăm conceptul, să înţelegem mai bine clienţii şi ce-şi doresc utilizatorii. Majoritatea persoanelor înregistrate pe platformă sunt şi active, ceea ce ne bucură foarte mult pentru că nu e suficient să te uiţi la creştere, să te uiţi la numărul din baza de date, ci contează şi cât de mult le place aplicaţia, iar asta se poate măsura în primul rând prin cât de des o folosesc. A fost o călătorie de a înţelege partea de «engagement», cum să-ţi activezi şi reactivezi comunitatea, practic este un întreg mecanism în spate care a fost destul de nou pentru noi. Acum ne îndreptăm destul de repede spre 150.000 de utilizatori. Puteam creşte mai agresiv, dar consider că am făcut bine să creştem suficient de mult încât să testăm conceptul până acum“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Ioana Nicolau, fondatoarea Zestre. Proiectul Zestre a fost demarat şi susţinut până în prezent din fonduri proprii, echipa Zestre, formată doar din două persoane, reuşind să ţină costurile la un nivel redus, dar să crească atât în ceea ce priveşte atragerea de utilizatori, cât şi în ceea ce priveşte dezvoltarea produsului. Comparativ cu primăvara-vara anului trecut, în prezent utilizatorii Zestre au la dispoziţie o serie de noi funcţionalităţi în aplicaţie, printre cele mai importante fiind partea de plată şi livrare a comenzilor plasate.
„Aplicaţia are un design cu totul nou. Funcţionalităţile de bază sunt aceleaşi - poţi căuta un produs, ai un overview referitor la ce ai vândut, ce ai comandat etc., dar pot să spun că între timp am întregit-o cu foarte multe funcţionalităţi. În primul rând, cea mai important ar fi sistemul de logistică din aplicaţie, care înainte lipsea. Plata şi logistica lipseau. Un sistem care este foarte important, este poate chiar inima aplicaţiei pentru că acolo se întâmplă de fapt tranzacţiile şi acest sistem trebuie să fie foarte bine pus la punct. Mai avem încă de lucru acolo. Suntem pe cale să lansăm o nouă versiune în care continuăm să îmbunătăţim”, a precizat ea, adăugând că aplicaţia are de asemenea implementate acum şi alte funcţionalităţi utile precum cea prin care poţi face o ofertă unui vânzător sau cea prin care poţi cumpăra mai multe articole din aceeaşi gardderobă.
„Am făcut inclusiv o funcţionalitate prin care poţi să dai «swipe left or right» la hainele care îţi plac.” Cum funcţionează mai exact partea de livrare şi plată pe Zestre? „Dacă tu eşti o platformă şi tu de fapt nu verifici produsele pentru că nu trec pe la tine, este foarte important să te asiguri că nu nedreptăţeşti pe nimeni. Deci momentan sistemul se rezumă fix la plata unui AWB şi e ceva cu care probabil vom continua, iar articolul se plăteşte la ramburs şi vânzătorul primeşte banii la două zile lucrătoare după ce articolul a fost livrat. Deci odată ce se încasează rambursul, mai durează aproximativ două zile lucrătoare până când firmă de curierat îl procesează şi transferă banii”, a explicat Ioana Nicolau. Din luna iunie, Zestre a început să şi monetizeze, introducând un comision de 5% din preţul produselor comercializate pe platformă. „Este un comision mult mai mic, aş spune, decât ce percep alţi competitori din vest, de exemplu, sau decât standardul de pe piaţă, care este mai sus. Înainte, aplicaţia a fost gratuită, nu o monetizam, iar pe viitor modalitatea de monetizare s-ar putea să se schimbe. S-ar putea să renunţăm la comision şi să optăm spre exemplu pentru promovarea anunţurilor. Deja avem cerinţă pentru «boosted listings». Oamenii vor să plătească ca să îşi propulseze puţin articolele în catalog. Poate pe viitor vom implementa acest «feature» şi poate vom putea renunţa la comision pentru a fi mai competitivi. Momentan însă percepem acest comision ca să menţinem platforma funcţională, să plătim infrastructura şi tot ce este în spatele ei pentru a funcţiona. Pe viitor, vrem să investim mai agresiv în creştere.”
Urmăreşte de luni până vineri emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation.
Rubrica „Start-up Pitch”
1. Laurenţiu Mutu, cofondator inSHAPE.
Ce face? A dezvoltat o aplicaţie prin care utilizatorii pot face diverse activităţi sportive – precum alergat, jucat fotbal, tenis sau baschet – şi primesc recompense şi reduceri la diverse produse şi servicii integrate în marketplace-ul din cadrul platformei.
„Avem o rundă de finanţare deschisă în valoare de 525.000 de euro, bani care vor fi folosiţi pentru dezvoltarea noilor funcţionalităţi şi integrarea inteligenţei artificiale în aplicaţie. Iar o parte destul de mare din investiţia pe care vrem să o atragem va merge către partea de marketing, pentru că ne dorim să atragem din ce în ce mai mulţi utilizatori.“
Rubrica „Start-up Update”
1. Ioana Nicolau, fondatoarea Zestre – marketplace de articole „pre-owned”.
Ce e nou? Start-up-ul local, lansat în aprilie 2022, se îndreaptă în prezent spre 150.000 de utilizatori, numărul de conturi înregistrate crescând rapid în ultimele luni. luni pentru Zestre au fost aprilie-mai, când vânzările intermediate au ajuns la circa 70.000 de euro.
2. Alexandra Roată, cofondator al Softlead - aplicaţie pentru alegerea softului potrivit.
Ce e nou? Start-up-ul local şi-a propus ca în a doua jumătate a acestui an să continue creşterea pe piaţa din România, dar în acelaşi timp să dezvolte businessul şi peste graniţă, atrăgând în portofoliu primii clienţi internaţionali pentru platforma Softlead Digital DNA. Echipa Softlead a lucrat intens în ultima perioadă la dezvoltarea aplicaţiei Softlead Digital DNA, adăugând o serie de noi funcţii.
„Avem trei obiective mari pentru partea a doua a anului. Unul dintre ele este că din toamnă Softlead Digital DNA va avea primii clienţi internaţionali. Platforma este deja gata, a fost testată anul trecut în Dublin, la conferinţa SaaStock la care mergem de vreo câţiva ani, dedicată 100% aplicaţiilor software şi companiilor din industrie. Am primit primele validări şi acum deja ne pregătim să semnăm cu primii clienţi la nivel internaţional. Al doilea obiectiv mare este în continuare creşterea pe piaţa din România şi închiderea unor proiecte şi contracte cu companii mari şi foarte mari. Al treilea obiectiv ar fi numărul de utilizatori pe care îi are Softlead Digital DNA, care să fie etalonul pentru rezultatele pe piaţa din România. Deci acesta să fie elementul care validează interesul şi avantajele pe care le aduce soluţia.“
3. Bogdan Moldovan, CEO al companiei Axigen Messaging
Ce e nou? Furnizorul de software pentru servere de e-mail s-a aliat cu o altă companie deţinută de un antreprenor local - ROMARG - cel mai mare jucător de pe piaţa locală de găzduire de date, pentru a crea un pachet de servicii de e-mail care oferă stocare locală a datelor, într-un centru de date din Braşov, ceea ce oferă o protecţie ridicată a confidenţialităţii datelor.
„Noi credem şi am crezut dintotdeauna, şi pentru asta continuăm să oferim şi să lucrăm la acest software pe care noi îl dezvoltăm şi îl licenţiem peste tot în lume, că oamenii trebuie să aibă oportunitatea de a alege unde sunt găzduite datele lor. Iar căsuţa de e-mail a unui om, a ta, a mea, ajunge să fie de-a lungul anilor una în care se acumulează mail-uri pe care le trimitem, pe care le primim, e un fel de ADN digital al nostru.“
ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF în noiembrie 2019 şi realizată în prezent împreună cu BCR Innovx, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. După mai bine de 370 de ediţii, emisiunea are un nou format în care adăugăm o serie de rubrici pentru a aduce plus valoare în ecosistemul local de start-up-uri tech – Start-up Pitch, Start-up Update, Start-up Boost, Start-up Star, Investor Watch, Sfatul expertului şi What’s Hot.
Dacă aveţi un proiect de start-up tech scrieţi-ne pe adresa de e-mail zfitgeneration@zf.ro.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro