Dan Şucu
Dan Şucu
Dan Şucu deţine Mobexpert, cel mai mare jucător din industria mobilei, iar în 2012 vânzările companiei au crescut.
Până în 1993 Dan Şucu a trecut prin câţiva ani de schimbări profesionale care n-au avut nicio legătură cu domeniul actual - a fost ghid turistic la ONT, iar după ce a terminat facultatea a fost repartizat la Aro (unde a lucrat doar patru zile), apoi imediat după revoluţie a luat calea antreprenoriatului deschizând un minicentru de vânzări angro. După ce prima încercare de afaceri n-a dat rezultatele aşteptate, Dan Şucu s-a îndreptat spre vânzările de mobilă şi apoi spre producţia de profil.
Dan Şucu deschis primul spaţiu cu vânzare de mobilă în locul cu cel mai bun vad din Capitală - în magazinul Unirea - iar pe atunci vindea mobilier de import. Faptul că vânzările au depăşit un milion de euro încă din primul an de funcţionare l-au încurajat să intre în zona de producţie de mobilier în 1994. Iniţial, în prima fabrică a grupului se făceau scaune de birou, iar mai târziu a demarat producţia de canapele şi mobilier melaminic. Din 1995 Mobexpert a tot crescut, ajungând acum să aibă 11 firme în sectorul de retail, nouă fabrici de mobilă, şapte firme de import şi trei firme de servicii (informatică, logistică şi proiectare-dezvoltare).
Grupul Mobexpert, fondat în 1993, operează o reţea de 32 de magazine şi hipermagazine, cu o suprafaţă de expunere de peste 110.000 mp, dar şi şapte fabrici în patru centre de producţie deschise în Bucureşti, Dej, Târgu‑Mureş şi Suceava. Soluţiile pentru creşterea afacerilor sunt, din punctul de vedere al omului de afaceri, noile linii de business, precum saltelele, mobilierul de grădină sau terasele.
„Compania pe care o conduc astăzi arată net mai bine decât în 2008 din punctul de vedere al nivelul de implicare al oamenilor, al nivelului de cunoaştere. Înainte eram preocupaţi să producem pentru a putea acoperi cererea, azi suntem mult mai atenţi la nevoia reală a clientului“, spune Dan Şucu, proprietarul reţelei de magazine de mobilă Mobexpert.
În opinia lui Dan Şucu, criza va mai ţine „cât hotărâm noi că va ţine“, iar până când guvernul nu va lua o decizie serioasă de reducere a TVA şi de micşorare a poverii fiscale puse în spatele forţei active, va considera că trăieşte în criză. „Din punctul meu de vedere, climatul economic general este mai advers decât a fost vreodată. Nu există nicio îmbunătăţire, dar asta nu înseamnă că noi nu putem progresa.“ Pentru 2013, Dan Şucu a bugetat o cifră de afaceri de 120 de milioane de euro, în creştere cu 6% faţă de anul trecut.
Lecţii de business de la Dan Şucu:
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro