Fii altfel sau mori!

Postat la 05 mai 2008 496 afişări

In afaceri nu trebuie sa fii perfect, ci doar diferit. Aceasta este parerea lor si nu renunta la ea nici in ruptul capului. Nu degeaba si-au castigat renumele de cei mai incapatanati consultanti din bransa. Iulian Padurariu, Adinel Tudor si Daniel Micu nu au construit doar strategiile castigatoare ale Bancii Transilvania, European Drinks, Red Bull sau Murfatlar, ci si incapatanarea ca model de business.

"Hai sa facem ceva ca la Unirea." Iata fraza de care, cel mai probabil, cei trei membri ai companiei de consultanta strategica de marketing Trout & Partners s-au saturat pana peste cap. Scenariul este de cele mai multe ori acelasi: clientii le bat la usa si le cer o campanie asemanatoare cu cea a coniacului care a facut istorie in marketing. Si asta deoarece in bransa esti ceea ce faci, iar Iulian Padurariu este, inainte de toate, omul care a construit brandul Unirea. Reputatia de creator al campaniei care a facut colectie de premii Effie si a ramas in mintile consumatorilor din toate categoriile sociale il urmareste si azi. Asa se face ca pana si Banca Transilvania, unul dintre primii clienti din zilele de inceput ale biroului de consultanta pe care l-a fondat acum patru ani, a venit tinta la Padurariu cu aceeasi doleanta: "Hai sa facem si noi o campanie, ceva ca la Unirea. La ei a avut succes, o sa avem si noi succes". Nu poti sa le ceri ceva mai neinspirat consultantilor care au jurat credinta conceptelor de "diferentiere" si "pozitionare", definite de Jack Trout in anii '70. Aici insa isi spune cuvantul incapatanarea cu care se lauda cei trei parteneri: "Noi credem cu obstinatie ca intr-o anumita configuratie a tablei de sah exista doar o singura strategie castigatoare", spune Padurariu. "O strategie este buna sau rea in functie de context. Trebuie sa te intrebi: tu vrei campanii in serie sau made to measure?"

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Fii,
altfel,
sau,
mori!
/lideri/fii-altfel-sau-mori-4074163
4074163
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.