Irina Schrotter: Leadership-ul nu cred că ţine de sex. E o chestiune de atitudine
Irina Schrotter, fondator şi general manager al casei de modă Irina Schrotter, este una dintre cele mai puternice 100 de femei din business. Citeşte povestea Irinei Schrotter în catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business", începând cu 9 aprilie.
BUSINESS Magazin: E mai uşor sau mai greu să te impui ca lider, fiind femeie?
Irina Schrotter: Leadership-ul nu cred că ţine de sex. E o chestiune de atitudine. Iar atitudinea vine din interior, nu prea se învaţă. De fapt, ce e leadership-ul? Din punctul meu de vedere este folosirea intuiţiei combinată cu utilizarea minţii, deci a cunoştinţelor acumulate. Pentru femei e un pic contra naturii să fie lideri, şi asta din motive care ţin de structură noastră interioară. Femeile sunt dominate mai mult de emisfera dreaptă care e mai poetică, mai puţin agresivă, mai puţin luptătoare. De aceea, femeile lider seamănă destul de mult cu bărbaţii. Îşi pierd mult din feminitate. Dar nu cred că există vreun impediment ca femeile să fie lideri dacă îşi propun asta. Ba chiar dimpotrivă, pot fi mult mai motivate să reuşească.
BUSINESS Magazin: Cum v-aţi caracteriza stilul de conducere sau de a crea o afacere?
Irina Schrotter: Sunt un om de echipă, în sensul că am convingerea că numai în echipă poţi reuşi. De aceea, în orice afacere, principala mea preocupare e să formez echipa, care, obligatoriu, trebuie să fie formată din specialişti. Există câteva poziţii în orice afacere în care e nevoie de oameni de încredere. Restul însă sunt în exclusivitate rezervate profesioniştilor. Apoi, foarte important e spiritul, încrederea. Şi asta e o chestiune pe care tot conducătorul o generează. Urmează capacitatea de a delega şi de a controla. Atunci când afacerile se dezvoltă foarte mult, dacă nu ai încredere şi putere să delegi şi îţi doreşti în continuare să verifici tu fiecare mişcare, lucrurile sunt condamnate să rămână mici. Un om nu poate face mai mult decât ceea ce îi permit efectiv 24 de ore pe zi, restul e o chestiune de echipă.
Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" prezintă interviuri cu reprezentantele de succes ale mediului de afaceri românesc actual şi conţine profilul profesional a 100 dintre liderii feminini.
Au experienţă, au putere, câştigă bine, sunt cochete şi se bucură de respectul celor din jur. Cuvântul lor este cel mai important sau printre cele mai importante în companiile pentru care lucrează. Cele mai puternice femei de afaceri din România sunt un segment aparte şi tot mai bine conturat dintr-o lume care, în mod tradiţional, a fost creată şi condusă de bărbaţi.
Catalogul "100 Cele Mai Puternice Femei Din Business" - prima ediţie va fi distribuit gratuit abonaţilor BUSINESS Magazin şi va putea fi achiziţionat online din 9 aprilie la adresa www.bmag.ro/cataloage, la preţul de 25 de lei (TVA inclus).
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro