Radu Georgescu, de profesie dezvoltator

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 22 decembrie 2015 508 afişări

Capacitatea de selecţie şi de dezvoltare a ideilor din zona de afaceri tehnologice a făcut ca biroul lui Radu Georgescu să fie considerat un Sillicon Valley local pentru iniţiatorii de proiecte din România.

Radu Georgescu, de profesie dezvoltator

Radu Georgescu este cunoscut pentru că a făcut afaceri cu Bill Gates într-o perioadă în care România nu prea făcea afaceri în general. Românul care şi-a mutat afacerea în Sillicon Valley spune că de la bun început, când a ales calea antreprenoriatului, a preferat poziţia de preşedinte, considerând din start că este mai potrivită pentru el.

Antreprenorul povesteşte că a înţeles adevărata valoare a activităţii din domeniul calculatoarelor la terminarea facultăţii, când profesorul îndrumător a vrut să-i cumpere proiectul dar el a preferat să-l licenţieze. Acesta a fost un moment de cotitură în viaţa sa, pentru că şi-a dat seama că în business-ul cu software ”faci o dată, dar vinzi de mai multe ori”, după cum spune chiar el.

Dealtfel, pe lângă ideile bine definite şi răspunsuri clare, antreprenorul se diferenţiază în mod evident de cei mai mulţi români care şi-au contruit propriile afaceri. În vreme ce alţii se despart greu sau deloc de firmele pe care le-au construit de la zero, el şi-a propus din capul locului să facă firme, produse şi servicii pe care să le vândă. Ştie precis că în software ciclul de viaţă al unei firme este de circa zece ani şi cu precizie matematică indică cel mai potrivit moment pentru a vinde afacerea – atunci când este în plină creştere, înainte să se plafoneze. A tras învăţăminte din fiecare greşeală şi nu se codeşte câtuşi de puţin să spună, deopotrivă, care a fost eşecul şi învăţământul tras. Are o reţetă precisă de a-şi angaja oamenii şi crede că un om care a încercat şi a eşuat pe cont propriu ”primeşte puncte în plus”, pentru că ”ştiu lucruri adevărate”: ce înseamnă să fie antreprenori, să muncească, să greşească.

În plus, comunică foarte onest angajaţilor modelul afacerii, care înţeleg din start că afacerea va fi vândută la un moment dat. Nu investeşte niciodată doar într-o idee, pentru că pe lângă aceasta este nevoie de altele, între care oamenii care s-o pună în practică, un business plan, proiect pilot. Susţine cu tărie că un antreprenor trebuie să vândă atunci când primeşte o ofertă; altminteri, dacă îşi caută investitor, va primi mai puţini bani. Radu Georgescu este, în esenţă, un antreprenor în serie, get-beget.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
georgescu,
dezvoltator,
proiecte,
dezvoltare
/lideri/radu-georgescu-de-profesie-dezvoltator-14923221
14923221
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.