În bucătăria brandului Vodafone

Autor: Seceleanu Postat la 22 octombrie 2011 49 afişări

Întâi au fost cursele de cai, apoi competiţiile de cricket, apoi Manchester United, iar din 2001 este Formula 1 – un drum care arată şi evoluţia companiei – de la compania britanică Racal, la actualul grup Vodafone, cel mai mare operator de telefonie mobilă din lume. Sponsorizarea unei echipe de Formula 1 - întâi Ferrari şi, din 2007, McLaren Mercedes, a funcţionat - spun oficialii Vodafone, care pun şi pe seama acestor parteneriate ascensiunea pe locul cinci în topul celor mai valoroase branduri ale lumii. De ce?

Sponsorizarea unei echipe de Formula 1 de către un operator de telefonie mobilă pare o alegere costisitoare, dar corectă imediat ce te gândeşti că viteza este un element cheie în ambele cazuri: este unul dintre ingredientele vitale în câştigarea curselor, respectiv a clienţilor.

Dar chiar funcţionează? Este o metodă de a duce brandul Vodafone pe televizoarele a milioane de oameni din întreaga lume, fără a mai trece prin toată birocraţia specifică difuzării unui spot, explică Daragh Persse, director pentru sponsorizări al grupului britanic Vodafone, cel mai mare operator de telefonie mobilă din lume după venituri.

"Este un sport cu audienţe TV masive, cu o audienţă globală, şi care are o suprapunere foarte bună cu geografia businessului Vodafone şi a partenerilor noştri", spune Persse. Mai exact, conform datelor oficiale pe anul 2010 publicate de organizatorii competiţiei, 527 de milioane de oameni au privit la curse.

"Avem un inventar uriaş de <<active>> care pot fi utilizate de Vodafone şi McLaren pentru a crea evenimente, conţinut. Nu contează că nu avem o cursă în fiecare weekend pe fiecare piaţă pe care suntem prezenţi şi că nu toţi clienţii ajung să traiască această experienţă pentru că avem la îndemână o serie întreagă de active care ne permit sa ajungem la audienţa vizată", adaugă oficialul Vodafone.

Ce înseamnă aceste "active" de care vorbeşte Daragh Persse, pentru un necunoscător al jargonului din industrie? De exemplu, organizarea unui eveniment în care o maşină virtuală a cărei viteză e stabilită de performanţa reţelei telecom a Vodafone concurează cu o maşină reală condusă de Lewis Hamilton. Este un tip de eveniment care creează "buzz"-ul căutat de orice companie în jurul brandului său.

Însă e şi o bună oportunitate a account managerilor Vodafone de a sta de vorbă informal cu clienţii cheie, în timp ce spală împreună nişte vase. Vase ale echipei de F1 de la McLaren Mercedes, se înţelege.

"Avem campanii denumite <<Join the team>> - prin care clienţi consumer sau din mediul de business se pot alătura în week-end-uri echipei McLaren Mercedes. Ce se întâmplă acolo? Ei fac tot ceea ce fac şi membrii echipei: de la schimbatul cauciucurilor până la spălatul vaselor. E o posibilitate unică de a vorbi cu clienţii noştri".

Oportunitatea este folosită şi în comunicarea cu media: una e să vorbeşti cu jurnaliştii despre fascinaţia F1 cu un Powerpoint alături, şi alta este ca discuţia să aibă loc în centrul de tehnologie al McLaren de lângă Londra, cu reprezentanţii presei îmbrăcaţi în nişte combinezoane uşor incomode în care să fie încurajaţi să schimbe în câteva secunde anvelopele unui bolid din F1.

Proiectat să fie un centru industrial demn de secorul 21, centrul arată ca o clinică de chirurgie cu maşini de legendă (o maşină a fondatorului Bruce McLaren) în care totul e gândit să respecte o serie de regulile eco stricte- atât auto-impuse cât şi dictate de autorităţi. Un exemplu: sistemul de răcire se bazează în bună parte de apă, care este apoi direcţionată într-un lac ce ocupă câteva sute de metri pătraţi în faţa clădirii. Nu vă gândiţi că algele care apar inevitabil într-o asemenea apă sunt curăţate de un băiat care în weekend-uri mai curăţă şi piscine de la hoteluri: McLaren a adus o specie anume de peşte care are o nouă "casă" şi se şi ocupă de "problemă". Ecologic.

Dar spălatul vaselor cu clienţii de top în bucătăria echipei McLaren nu este singurul "activ" din platforma de marketing imaginată de Vodafone împreună cu McLaren. "Unul dintre cele mai interesante programe este cel denumit <<Guest Sponsor>> prin care la o cursă scoatem unul dintre logourile Vodafone de pe maşini şi îl punem pe cel al unei alte companii, un client al Vodafone sau al unei fundaţii. Numele e decis de regulă de echipa locală a Vodafone. Este o oportunitate de neimaginat pentru o companie mică să aibă brandul propriu expus pe o maşină de F1, ca să nu mai spunem că este vorba de una dintre cele mai bune maşini din F1".

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
vodafone,
brand,
marketing,
f1
/media-marketing/in-bucataria-brandului-vodafone-8890385
8890385
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.