Piata de publicitate incepe sa isi revina. O urmeaza si economia?
Piata de publicitate a fost in permanenta oglinda economiei: daca anul trecut industria reclamelor s-a prabusit, a fost clar ca lucrurile stau rau mai in toate domeniile. Acum incepe sa-si revina, companiile apeleaza din nou la promovare ca impuls pentru cresterea vanzarilor. Inseamna ca isi revine si economia?
La inceputul anului, una dintre intrebarile frecvente, dincolo de cum vom reusi sa platim datoria la FMI, cati someri vom avea si daca vom mai vedea falimente, era legata de momentul cand piata de publicitate isi va reveni, pentru ca ar fi fost un semnal clar ca ne apropiem de sfarsitul crizei.
Mai exact, ca firmelor nu le mai este teama sa investeasca in promovare, ba, chiar mai mult, ca si-au pregatit terenul pentru un nou val de crestere. Despre posibile variante de raspuns, mai mult sau mai putin argumentate, se vorbea si se vorbeste inca pe la toate colturile - vorbesc si managerii din companii, si publicitarii, si oamenii din presa. Caci orice mic semnal de revenire este binevenit, mai ales dupa un 2009 dezastruos.
Chiar daca, la nivel general, piata de publicitate a scazut, au fost si segmente care s-au mentinut la un nivel cel putin rezonabil. Un exemplu este marketingul direct, o piata a carei valoare a fost estimata anul trecut la circa 30-35 de milioane de euro, unde o buna parte din companii au pastrat aceleasi bugete ca in 2008, in timp ce unele au operat chiar cresteri. Concret, potrivit Media & Advertising 2010, raportul anual realizat de Mediafax, companiile din servicii financiare, bunuri de larg consum sau industria farmaceutica au alocat pentru marketing cele mai mari bugete, respectiv sume ce depasesc 250.000 de euro. Probabil tot ele vor conduce ierarhia si in 2010.
In ceea ce priveste retail-ul, publicitarii cred ca marii jucatori vor aborda anul acesta o comunicare nisata, care sa promoveze mai degraba produsele mai ieftine, din categoria marcilor proprii.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
- Alegătorii americani bărbaţi, superponderali, care nu au studii superioare, care nu au prieteni şi care sunt loviţi în masculinitatea lor, au înclinat balanţa în favoarea lui Donald Trump. Într-o analiză, New York Times, unul dintre cele mai importante ziare americane, spune că diviziunea pe diplome a devenit cea mai importantă diviziune în viaţa americană
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro