65% dintre români caută cadouri de Crăciun în magazinele online
Potrivit unui studiu realizat de iLux.ro, magazin specializat în cadouri, peste 60% dintre respondenţi îşi găsesc în principal inspiraţia pentru cadourile de Crăciun din magazinele online specializate pe zona de cadouri; cu toate acestea, 82% dintre români preferă să le achiziţioneze direct din centre comerciale/malluri, în ciuda aglomeraţiei din perioada sărbătorilor.
Goana pentru cumpărarea cadourilor de Crăciun nu începe niciodată prea devreme. 14,3% dintre români au afirmat că au achiziţionat deja cadouri cu o lună - două înainte de luna decembrie, iar 30% au cumpărat cadourile la reducere, în campaniile de Black Friday de anul acesta. După Black Friday, perioada de achiziţie a tuturor cadourilor se întinde pentru mai mult de 50% dintre români chiar până în zilele dinaintea Crăciunului.
Coşul mediu pentru cadourile românilor de Crăciun este de peste 300 de lei. 45,3% dintre români au afirmat că plănuiesc să ofere cadouri de Sărbători pentru 3 - 9 persoane, în soţul/soţia şi ceilalţi membri ai familiei fiind primii care se bucură de acestea. Coşul mediu sau valoarea totală a cadourilor se încadrează între 300 şi 1.000 de lei. Cu toate acestea, 59,4% spun că ar depăşi acest buget dacă ar fi vorba despre cadoul pentru soţ sau soţie, în timp ce 29,4% ar fi dispuşi să acorde un buget suplimentar pentru cadourile pentru părinţi sau socri. 15% au afirmat că au cumpărat un cadou în valoare de peste 1.000 de lei de sărbători.
Raportul calitate-preţ şi funcţionalitatea produselor sunt criteriile cele mai importante pe care românii le iau în considerare în alegerea cadoului, românii preferând să ofere lucruri utile în detrimentul surprizelor spectaculoase. Astfel, aspectul este prioritar pentru 43,5% dintre români, iar 46% aleg mai curând cadourile utile.
46.6% dintre români au afirmat că nu vor participa la Secret Santa anul acesta, indiferent dacă este vorba de cel organizat în cadrul firmei sau între prieteni, iar 87,7% aleg să cumpere alături de colegi un cadou de Sărbători pentru şef/şefă, nu individual.
Studiul a fost realizat pe un eşantion de 261 de persoane.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro