Acest CEO consideră că un anume tip de comportament al angajaţilor ridică mari semne de întrebare. Care este acesta şi de ce poate fi dăunător pentru echipă şi companie
Dintre numeroasele tipuri de persoane întâlnite la locul de muncă, Shizu Okusa, fondatoarea şi CEO-ul companiei de wellness Apothékary din New York, consideră că un tip anume ridică cele mai mari semne de întrebare: persoanele care comunică prost, în special în timpul unui conflict sau dezacord, scrie platforma cnbc.com. Okusa dezaprobă în mod special criticile publice între colegi, deoarece acestea rareori duc la dialoguri constructive şi adesea generează conflicte. „Când se întâmplă ceva rău, poate fi foarte uşor să intri într-o şedinţă cu mai multe persoane şi să [critici pe cineva în public],” spune ea. Totuşi, o astfel de abordare „nu funcţionează niciodată bine.”
Poate ai văzut acest scenariu în filme sau chiar în viaţa reală: un şef, nemulţumit de performanţa unui angajat, îl foloseşte drept exemplu negativ într-o şedinţă de echipă. Sau un coleg acuză public un alt angajat pentru lipsa de implicare într-un proiect important, chiar în mijlocul biroului. Astfel de situaţii pot înstrăina angajaţii, inclusiv pe cei care nu participă direct, dar care se simt inconfortabil fiind martori ai conflictului. De asemenea, aceste incidente pot deveni o problemă pentru departamentul de resurse umane, creând un mediu de lucru ostil.
În schimb, Okusa sugerează o abordare numită „a aduce oamenii în discuţie.” Aceasta presupune să inviţi persoana implicată la o discuţie privată, pentru a-ţi exprima preocupările direct, fără teama de a o pune în situaţii jenante sau de a fi judecată de alţii. „Cred că majoritatea lucrurilor eşuează din cauza unei comunicări slabe,” spune Okusa. Managerii, în special, ar trebui să stabilească un standard pozitiv pentru cultură şi comunicare, subliniază ea.
Cum să rezolvi constructiv conflictele de la locul de muncă
Atunci când ai un dezacord cu un coleg, evită să reacţionezi impulsiv în şedinţe sau în mediul online. Ia o pauză şi analizează situaţia, sugerează Carolyn Kleiman, expert în carieră la ResumeBuilder.com. Dacă, de exemplu, preferi să finalizezi sarcinile din timp, iar colegul tău amână până în ultimul moment, o discuţie individuală scurtă poate fi suficientă pentru a rezolva problema. Dacă problema este legată de caracterul sau personalitatea persoanei, încearcă să limitezi interacţiunile cu aceasta, sfătuieşte Kleiman: „Păstrează discuţiile scurte, de suprafaţă şi profesionale.” Dacă problema este cu şeful tău, documentează situaţia şi abordeaz-o în următoarea discuţie individuală. Poţi spune ceva de genul: „Am observat că ai tendinţa de a [exemplu de comunicare slabă]. Ar fi de ajutor dacă ai face asta în schimb.” Să ai un şef care nu excelează în comunicare poate fi dificil. Încearcă să presupui intenţii pozitive şi, dacă comportamentul său tot nu se schimbă, ia în considerare escaladarea situaţiei către departamentul de resurse umane, mai ales dacă şi colegii tăi au avut experienţe similare, sugerează Gorick Ng, consilier de carieră la Harvard. „Niciun manager nu se trezeşte dimineaţa gândindu-se: ‘Cum pot face viaţa echipei mele cât mai mizerabilă?’” spune Ng. „Se gândesc: ‘Cum putem realiza acest lucru şi să avem o viaţă fericită?’”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro