Acţionarii Nestlé cer gigantului alimentar să reducă dependenţa de produsele nesănătoase pentru a nu spori riscul pierderii credibilităţii firmei
Un grup de acţionari ai Nestlé a depus o rezoluţie înainte de adunarea anuală de luna viitoare, cerând ca cea mai mare companie alimentară din lume să reducă dependenţa sa de produsele nesănătoase, susţinând că strategiile adoptate până acum în scopul îndeplinirii acestui obiectiv sunt insuficiente, scrie Financial Times.
Investitorii instituţionali, care gestionează active în valoare totală de 1,68 miliarde de dolari, au cerut producătorului KitKats şi Quality Street să stabilească un obiectiv recunoscut la nivel internaţional pentru a reduce proporţia vânzărilor de produse nesănătoase, invocând riscurile de reglementare şi de reputaţie, precum şi preocupările tot mai mari legate de sănătatea publică.
„Întrucât Nestlé a eşuat în mod constant să prezinte modul în care va schimba balanţa vânzărilor sale în favoarea unor opţiuni alimentare mai sănătoase, investitorilor îngrijoraţi nu le-a mai rămas altă opţiune decât să prezinte o rezoluţie în cadrul AGA a companiei din aprilie", a declarat directorul executiv al ShareAction, Catherine Howarth, organizaţia non-profit de investiţii care coordonează apelul.
Anul trecut, Nestlé a anunţat noi obiective în materie de sănătate, angajându-se să crească cu 50% vânzările de produse „mai nutritive" până în 2030.
Cu toate acestea, acţionarii cer ca Nestlé să crească proporţia vânzărilor totale de alimente sănătoase. Aceştia au adăugat că obiectivul de vânzări este în conformitate cu obiectivele generale de creştere ale companiei şi, prin urmare, nu ar reduce vânzarea de produse nesănătoase.
Aceştia au adăugat că ţinta companiei include produse fără valoare nutritivă, cum ar fi cafeaua, ceea ce înseamnă că „Nestlé şi-ar putea atinge obiectivul de sănătate pur şi simplu vânzând mai multă cafea", alături de alte bunuri din portofoliul său specializat în nutriţie, care include produse precum alimentele pentru copii.
LGIM şi alţi acţionari, inclusiv Candriam şi administratorul de active La Francaise, îndeamnă compania să implementeze standardele acceptate la nivel internaţional, „altfel există riscul unei pierderi masive a credibilităţii".
Nestlé a dezvăluit în raportul său anual pentru 2023 că 38% din vânzările nete, cu excepţia produselor precum hrana pentru animale de companie, hrana pentru copii, vitaminele şi nutriţia medicală, au primit un rating mai mare de 3,5 în cadrul sistemului HSR, ceea ce înseamnă că sunt considerate „sănătoase". Acest procent a crescut de la 37% în 2022.
Investitorii coordonaţi de ShareAction au început să ceară companiilor alimentare precum Nestlé, Unilever şi Kraft Heinz să îmbunătăţească „sănătatea portofoliilor lor”, ca urmare a legăturii clare dintre o alimentaţie proastă şi afecţiunile cronice, precum bolile de inimă şi obezitatea.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro