Acţionarii Renault consolidează puterea decizională a Guvernului Franţei în cadrul companiei

Autor: Mihai Draghici Postat la 01 mai 2015 53 afişări

Adunarea generală a acţionarilor grupului auto Renault a acceptat, în şedinţa de joi, principiul dreptului de vot dublu al statului, spre nemulţumirea conducerii companiei, informează Le Figaro.

Guvernul Franţei şi conducerea Renault aveau, de câteva săptămâni, o dispută vehementă privind aplicarea "Legii Florange", care prevede că orice acţionar, inclusiv statul, trebuie să aibă drept dublu de vot după o perioadă de cel puţin doi ani de la achiziţionarea acţiunilor.

Adunarea generală a acţionarilor Renault a decis menţinerea principiului dreptului de vot dublu, spre nemulţumirea preşedintelui companiei auto, Carlos Ghosn.

Ministrul francez al Economiei, Emmanuel Macron, a salutat decizia, catalogând-o drept "o coerentă veste bună".

Guvernul de la Paris a anunţat că va investi până la 1,23 miliarde de euro pentru majorarea participaţiei la Renault de la 15% la 20% şi pentru respingerea rezoluţiei de menţinere a actualului sistem de vot, construit pe modelul "o acţiune, un vot", care la un număr egal de acţiuni oferă un număr egal de voturi în deciziile companiei.

Potrivit ministrului francez al Economiei, Emmanuel Macron, Guvernul va reveni la o participaţie de 15% după AGA de joi, acţiunile cumpărate urmând să fie vândute pe piaţă.

Creşterea drepturilor de vot este posibilă în baza aşa-numitei "Legi Florange", pe care autorităţile franceze au adoptat-o anul trecut şi care permite investitorilor care deţin acţiuni la o companie de mai mult de doi ani şă îşi dubleze drepturile de vot.

Creşterea puterii decizionale a statului francez în cadrul Renault afectează în principal constructorul auto partener Nissan Motor, care deţine 15% din acţiunile companiei franceze, dar nu are drept de vot. Lipsa drepturilor de vot este cu atât mai supărătoare pentru Nissan cu cât Renault deţine o participaţie de 43,4% în compania japoneză şi are drepturi de vot depline, chiar dacă nu este acţionarul majoritar în parteneriatul dintre cei doi producători auto.

Renault, al treilea mare producător auto european, a înregistrat un profit net de 1,99 miliarde de euro anul trecut, în urcare cu 1,3% comparativ cu 2013, datorită avansului volumului vânzărilor în Europa, generat în principal de Dacia, şi a creşterii preţurilor în afara Europei.

În România, grupul Renault produce sub marca Dacia modelele Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway şi Duster, dar şi Renault Symbol.

Potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), vânzările de maşini noi ale Renault au avansat cu 10,1% în primul trimestru, la 334.817 unităţi. Cota de piaţă a Renault a crescut la 9,5% la sfârşitul primului trimestru din 2015 de la 9,4% anul trecut.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
FRANŢA,
RENAULT,
/actualitate/actionarii-renault-consolideaza-puterea-decizionala-a-guvernului-frantei-in-cadrul-companiei-14189354
14189354
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.